کد خبر: ۲۳۴۲۵

برچسب

یکی از روش های استفاده شده در آمریکا برای نابودسازی طیور مبتلا به آنفولانزا، از سوی سازمان رفاه حیوانات غیر انسانی خوانده شد.

هفتۀ گذشته به دنبال اعلام شیوۀ جدید وزارت کشاورزی امریکا تحت عنوان «خاموشی تهویه» برای از بین بردن طیور مبتلا به آنفولانزای حاد، اعتراضات فراوانی به وجود آمد.

خاموش کردن تهویه و نگهداری طیور در دمای بین 37 تا 47 درجه سانتیگراد و از بین رفتن آنها با این شیوه از سوی سازمان انسانی (HSUS)، غیر انسانی و طبخ دسته جمعی طیور زنده نامیده شد.

سایر روش های معرفی شده از سوی وزارت کشاورزی امریکا نظیر گاز دی اکسید کربن انسانی تر و پسندیده تر هستند و برای از بین بردن سریع طیور مؤثرتر هستند.

«Michael Blackwell» مدیر ارشد دامپزشکی HSUS، از کارشناسان خواست تا شیوه هایی را برای کنترل انفولانزا به کار برند که انسانی تر باشند.

وی افزود: حیوانات به ویژه طیور، با کوچکترین شیوع بیماری بلافاصله درگیر و مبتلا می شوند؛ ما نباید با در معرض قرار دادن آنها با شیوه های سخت و درازمدت اوتانازی (مرگ آسان) مشکل را برایشان بزرگتر سازیم.

پیش از این نیز اعضای "مجمع ملی گوشت مرغ" خواستار لازم الاجرا شدن قوانین بهداشت محیط زیست شدند. «Mike Brown» رئیس این مجمع اظهار داشت: با به اشتراک گذاشتن تجارب خود در زمینۀ کنترل انفولانزا اطمینان دارم که از شرایط بهتری برخوردار می شویم.

تدابیر امنیتی امریکا برای پیشگیری از آنفولانزا در پاییز 2015

با شروع فصل پاییز و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی و مهاجر، سرویس بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی آمریکا، بیانیه ای برای پیشگیری از شیوع مجدد آنفولانزای طیور صادر کرد.

آنفولانزای طیوری که آمریکا در زمستان و بهار 2015 تجربه کرد، از بدترین نوعی بود که تابحال در تاریخ به خود دیده است. این بیماری تا 17 ژوئن (خرداد) که آخرین گزارش از این بیماری داده شد، منجر به از بین رفتن بیش از 48.8 میلیون پرنده شد.

برنامۀ آمادگی برای مقابله با شیوع انفولانزا در پاییز 2015 میلادی را به 4 بخش عمده می توان تقسیم کرد:

1- ممانعت یا کاهش شیوع بیماری در آینده

2- ارتقاء آمادگی و افزایش سرعت عمل

3- بهبود بخشیدن و ساده کردن واکنش به بیماری

7- آمادگی برای واکسیناسیون احتمالی

 

 

نظر شما
ادامه