کد خبر: ۷۸۵۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل چهار هزار و ۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران، یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله همچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
1
1
کاش به ارومیه هم سر بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
3
آخرین خبر اینکه طرف و محموله آزاد شد خود بیابید دلیلش را
نظر شما
ادامه