کد خبر: ۱۹۱۲۰

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر این که در تدوین قوانین و مقررات مرتبط با رفاه دام باید آداب و سنن،‌ مفاهیم و باورهای دینی کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام مورد توجه قرار گیرد، گفت: در دین اسلام بر موضوع رفاه حیوانات تاکید شده است که باید این مفاهیم و باورها را در قالب دستورالعملی ترجمه و به سازمان جهانی بهداشت دام تقدیم کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، ‌دکتر مهدی خلج در دومین روز از سومین کارگاه آموزشی رفاه دام که صبح روز چهارشنبه در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد،‌ با اشاره به وجود کتاب هایی همچون مفاتیح الحیات و منابع دینی دیگر که بر رعایت رفاه دام تاکید می کند، پیشنهاد کرد: مباحث مرتبط با رفاه حیوانات باید از منابع دینی استخراج و در قالب دستورالعمل به سازمان جهانی بهداشت دام پیشنهاد شود.

وی ضمن قرائت بندهایی از این کتاب که بر موضوع رفاه حیوانات تاکید می کند، گفت: در بین توده مردم ایران این مفاهیم جایگاهی خاص دارد که می توانیم آنها را نشر دهیم تا زیبایی های دین ما بتواند جهان شمول شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصی در این کارگاه آموزشی، گفت: حضور بخش خصوصی نشان می دهد که سرمایه گذاران ما آمادگی دارند نه تنها در ساختار سرمایه گذاری کنند، بلکه در مسیر بهبود شرایط، رفاه حیوان و همچنین در راستای ارتقای تولید هم گام بردارند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: حضور گروه های مختلف از جمله دانشگاهیان،‌ کارشناسان اجرایی، و صاحبان صنایع، نشان دهنده درک بالای شرکت کنندگان و سازمان های مرتبط برای بالا بردن سطح رفاه دام در کشور است.

دکتر خلج با تاکید بر این که موضوع رفاه حیوانات از سال 2002 در سازمان جهانی بهداشت دام بیش از گذشته مورد تاکید قرار گرفته است، خواستار این شد که رفاه دام به شکلی عملی مورد توجه قرار گیرد.

یادآور می شود، کارگاه آموزشی رفاه حیوان روز سه شنبه با حضور اساتیدی از سازمان جهانی بهداشت دام (دکتر کولسار و دکتر گرودنیک) و اعضای هیات علمی دانشگاهها،‌ مدیران کشتارگاه ها،‌ بازرسان بهداشتی کشتارگاه ها و میادین عرضه دام و صاحبان صنایع مرتبط آغاز بکار کرد و در روز چهارشنبه به کار خود پایان داد. این کارگاه آموزشی با هدف تربیت مربیان و آشنایی بیشتر اساتید دانشگاه، مدیران و مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاههای صنعتی دام در تهران برگزار شد.



 

 

 

 

نظر شما
ادامه