کد خبر: ۱۹۰۸۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

سومین کارگاه آموزشی رفاه حیوانات با هدف تربیت مربیان و آشنایی اساتید دانشگاه ، مدیران و مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاههای صنعتی دام در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این کارگاه صبح روز سه شنبه در هتل پارسیان آزادی تهران کار خود را آغاز کرد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه این کارگاه آموزشی طی سخنانی اظهار داشت: مربیانی که در این کارگاه آموزش می بینند، جهت آموزش افراد دیگر برنامه ریزی خواهند کرد تا در سطح کشور رعایت رفاه حیوان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سواری یاد آور شد: در سال 2000 میلادی موضوع رفاه حیوانات به عنوان یک الویت استراتژیک برای دوره زمانی 2005- 2001 مطرح شد .

وی افزود: به دلیل تاثیر و اهمیت رفاه دام بر سلامت و کیفیت فراورده های خام دامی، در راستای اهمیت این موضوع برنامه بهبود رفاه حیوانات بعنوان یک برنامه ظرفیت سازی برای کمک به کشورهای عضو OIE به منظور اجرای استانداردهای رفاه حیوانات در حمل و نقل زمینی و کشتار انجام می شود.

مدیر کل حوزه ریاست ، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: از آنجایی که سازمان دامپزشکی ایران بعنوان یکی از اعضای OIE خود را ملزم به رعایت این مقررات می داند، این دوره در ایران توسط سازمان بهداشت جهانی دام و حمایت مالی دولت استرالیا در طی سه مرحله برگزار شده است.

لازم به ذکر است که نخستین و دومین دوره رفاه حیوان در شهریور و مهر ماه سال جاری با هدف تربیت مربیان در خصوص رفاه حیوانات برگزارشد و کارگاه سوم نیز با هدف تربیت مربیان و آشنایی اساتید دانشگاه ، صنایع مرتبط و مسئولان فنی بهداشتی دام با حضور اساتیدی از سازمان جهانی بهداشت دام (دکتر کولسار و دکتر گرودنیک) و اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران کشتارگاهها، بازرسین بهداشتی کشتارگاه و میادین عرضه دام و صاحبان صنایع برگزار می شود.



 

 

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
0
سلام

همکاران

این گونه کارگاه ها را قبل از برگزاری اطلاع رسانی نمایید تا بتوانیم شرکت نماییم یا شما گزارش کاملی از دوره تهیه و اعلام نمایید

ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
0
سازمان محترم، بجاي برگزاري چنين كارگاهي و گرفتن ژست روشنفكرانه بياييد ذبح وحشيانه دم در خونه را در روزهاي خاص ممنوع كنيد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
0
چه كار بزرگي انجام دادند. به نظر من بهتر است سازمان دامپزشكي منحل شود. همچنين لازم است بخش دامپزشكي از زير مجموعه وزارت علوم نيز منحل شود. مجموعه دامپزشكي شامل اموزش، تحقيقات، بهداشت و درمان دامپزشكي بايد باز تعريف شده و زير نظر رياست جمهوري به صورت يك معاونت درايد تا بين همه بخش ها هماهنگي ايجاد شود. در غير اينصورت بهتر است كلا دامپزشكي را تعطيل كنيم و با زندگي جوان هايي مثل من بيشتر از اين بازي نكنيم. ما كه نابود شديم رفت. لااقل ايندگان رو دريابيد. دامپزشك متخصص، پژوهشگر و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
0
به اصطلاح یک متخصص رادیولوژی از یک دانشگاه به اصطلاح مادر دامپزشکی ایران هستم. اگر رفته بودم لیسانس رادیولوژی پزشکی گرفته بودم الان حداقل ماهی 3 میلیون دریافتی داشتم اما حالا چه؟ بقال سر کوچه به مدرک من آدامس شیک هم نمیده که هیچ همیشه بخاطر دامپزشک بودن تحققیر هم شدم!!! تو را خدا آگاهی بدید به جوانان دور بر این رشته نیایند و بدبخت نشوند.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
.......................... اگر مسئولان ....... مصلحت حمعی را بر منافع شخصی ترجیح بدهند، میتوانند با آقای دکتر فرهادی که خودش پزشک شریفی است مذاکره کرده و کارهای انتقال آموزش دامپزشکی را به وزارت قدرتمند بهداشت بسپارند. با ان قدم به یقین آموزش دامپزشکی سروسامان خواهد یافت و تعداد زیادی از دانشکده که چه عرض کنم مدارس دامپزشکی پلمپ خواهند شد!
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0

سلام
اونهایی که به فکر الحاق دامپزشکی به علوم پزشکی هستند لطف فرموده و تحقیق کنند که در آلمان و فرانسه چگونه هست؟ و آیا دامپزشکی زیر نظر علوم پزشکی هست؟
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
لطفا این را توضیح بدهید که اکنون که مستقل هستید چه گلی به سر خود و دیگران زدید؟
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
این شاهکارهاشون رو کجا اعلام میکنن؟ ما هم گهگاهی بریم شرکت کنیم شاید فرجی بشه
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
آقا حالا جزو علوم پزشکی یا معاونت، زیر هر کدوم بریم از زیر نظر کشاورزی بودن بهتره. بابا من اسم وزارت کشاورزی رو می شنوم حالم بد می شه. این همه درس پزشکی (داخلی، جراحی، رادیولوژی، پاتولوژی و....) رو نخوندم که بشم دکتر زیر دست کشاورزیا. بابا به کی بگم نمی خوام جزو کشاورزی باشم. بعدم مگه ما باید از کشور های غربی الگو بگیریم؟ چطور اونجا که به نفعت هست می گی کشور های غربی منحط هستند، حالا که به نفعت نیست می گی تو کشورای غربی چنین و چنانه آقای استاندارد دو گانه؟ .................................. بابا کشور ما دامپزشکی می خواد چیکار. اونم با این وضع؟ خداوکیلی تو اون سازمان مطبوعتون چه کار مهمی برای کشور می کنید؟ فعلا که وزارت بهداشت همه جا رو گرفته و شما رو اصلا حساب نمی کنه. من با نظر اون متخصص موافقم. ایده رفتن جزو معاونت ریاست جمهوری ایده معقولی به نظر میاد ضمن اینکه از شر وزارت علوم هم که مهندسی ها همه جاشو اشغال کردن هم خلاص می شیم. خداییش تو وزارت علوم هم ما دامپزشکا کاره ای نیستیم. پنج دفعه وزیر انتخاب کردن چهارتاش از مهندسی بود، رای نیاوردند اخرش رفتن از وزارت بهداشت برامون وزیر اوردن که یک پزشکه. من می خوام بدونم یعنی دامپزشکان حق ندارند برای یک بار هم که شده وزیر علوم بشن؟ خوب پس ما کی میخوایم به خودمون بیایم؟ بابا بس کنید این بساط ها رو. بزارید قشر جوان و تحصیل کرده دامپزشک نفس بکشه. ما نمی خواهیم زیر نظر وزارت کشاورزی باقی بمونیم. این حرف اول و آخر ماست. همه هم محترم. ما فقط حقمون رو می خواهیم و به حقمون هم می رسیم. خدایا شاهد باش، ما از وزارت کشاورزی به حول و قوه تو جدا خواهیم شد. اینو به مسئولای سازمان دامپزشکی که منافعشون ممکنه در خطر باشه بگید و بگید به فکر یه کار دیگه باشن. دامپزشکی دیر یا زود دوباره باید بازتعریف بشه و نسل جوون این کار رو خواهد کرد. پیشنهاد می کنم اون دوستانی هم که منافعشون در خطر هست به خاطر منافع کل دامپزشکان از منافع کوتاه مدتشون بگذرند. دامپزشکی وصله ی ناسازگاری با کشاورزی است و این دو مقوله از هم جداست. این جمله رو اینقدر بخونید تا ملکه ذهنتون بشه (با مخالفین هستم).
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
.............................. آقایان سازمان نشسن بالاخره دیر یا زود تسلیم موافقان پیوستن به وزارت بهداشت خواهید شد. لااقل بهتره ............................... با سنگ نینداختن در مسیر راه، از خود یک نام نیک برجای بگذارید!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
0
اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران کشتارگاهها، بازرسین بهداشتی کشتارگاه و میادین عرضه دام و صاحبان صنایع چگونه انتخاب شدند؟
نظر شما
ادامه