کد خبر: ۹۸۰۹

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: فروش مرغ زنده در سطح شهرستان سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کند.
جواد اسماعیلی اظهار کرد: تصمیمات اتخاذ شده باید بر اساس واقعیت و به نفع تولیدکنندگان و مردم باشد و در درازمدت منجر به تأثیرات مثبتی شود.

وی افزود: عده‌ای با هدف کاهش قیمت مرغ اقدام به فروش طیور زنده در سطح شهرستان می‌کنند که این مسئله سلامت عمومی جامعه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس تصریح کرد: طیور زنده باید در کشتارگاه‌های صنعتی و بهداشتی و با نظارت بازرسان بهداشتی کشتار، سالم‌سازی و بسته‌بندی شده و گوشت استحصالی پس از نظارت‌های بهداشتی عرضه شود.

اسماعیلی یادآور شد: اگر کاهش 25 درصدی افت لاشه پس از کشتار و سایر ضایعات و احتمال حذف لاشه مرغ به دلیل بیماری را در نظر بگیریم هیچ‌گونه توجیهی برای ارزان‌تر بودن مرغ زنده وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست با توجیه ارزان بودن قیمت، از خرید مرغ زنده و کشتار در منازل به طور جدی خودداری کنند چرا که علاوه بر تهدید سلامت خود افراد، سلامت عمومی جامعه نیز با مخاطره مواجه می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس یادآور شد: ارتقای بهداشت عمومی، کنترل بهداشتی عرضه گوشت مرغ و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام فقط از طریق نظارت، بازرسی و اقدامات بهداشتی میسر می‌‌شود.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر چهار باب کشتارگاه صنعتی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از امکانات کافی در حوزه‌های مختلف نظیر ناوگان بهداشتی حمل مرغ و تجهیزات ضدعفونی برخوردار هستند.

وی همچنین از برخورد با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی جامعه و معرفی به مراجع قضایی خبر داد.

 

نظر شما
ادامه