کد خبر: ۸۷۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - نخستین بار در جهان پماد درمانی از عصاره برگ چای سبز در شهرکرد تولید شد.
رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت : این پماد درمانی با منشا گیاه چای سبز برای ترمیم ضایعات پوستی مثل سوختگی ها ، جای زخم ها و التهاب کاربرد دارد و در مقایسه با درمان با داروهای شیمیایی عوارض بسیار کمتری دارد.

دکتر رفیعیان افزود : وی با بیان اینکه این داروی گیاهی مشابه داخلی و خارجی ندارد افزود : خاصیت ضد عفونی ، ضد حساسیت ، تسریع در بهبود زخم های ناشی از سوختگی و قیمت ارزانتر ساخت نسبت به داروهای شیمیایی از مهم ترین مزایای این پماد درمانی است.

وی با بیان اینکه این پماد گیاهی به نام quotation mark کاملیا درم quotation mark می تواند به عنوان داروی جایگزین درمان ضایعات پوستی مطرح باشد گفت : این داروی تولیدی برای انبوه سازی ، نیازمند سرمایه گذاری است.

طرح تهیه و فرآوری پماد گیاهی درمان زخم سوختگی و جراحی بر پایه گیاه چای سبز به شماره 73713 در اداره ثبت اختراعات سازمان مالکیت های صنعتی ثبت شده است.

این طرح تحقیقاتی را سید یزدان اسدی وساره عزتی از دانشجویان پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با همکاری پویا پارسایی دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پس از 2 سال مطالعه و تحقیق به سرانجام رساندند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
1
جالبه همه چیز درشهرکرد بوده ولی منبع خبر کرمان هست!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید m.en
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
1
1
واقعا عالی بود . یک نمونه ی بارز از همکاری پزشکی و دامپزشکی در تحقیقات بود که در عمل اهمیت رشته ی دامپزشکی رو نشون میده. به خصوص که این دارو مبنای گیاهی هم داره که بسیار عالیست. متشکر از خبر خوبی که گذاشتید.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
1
1
kheli khob bod!!!!!!!1
محسن
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
1
1
من به عنوان یه ایرانی به خودم میبالم که همجین کسانی را ما داریم فقط دوست دارم اینها را اینقدر پر و بال بدن و امکانات در اختیارشون قرار بدن که از کرده خودشو پشیمون نشن
پر پرواز بهشون بدن تا اگه یه روز یکی اینها رو پروند باز ادرس وطنشون را گم نکنن

از همشون ممنونم و افتخارم به ایرانی بودن و دوم افتخار به اینکه جز استان چهارمحال وبختیاری هستم

موفق باشن
نظر شما
ادامه