کد خبر: ۸۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد در دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل گفت :  صیانت از بهداشت عمومی جامعه وظیفه همگانی است چرا که هرگونه سهل انگاری و اهمال در بهداشت عمومی سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.


محمد علی اسلامی افزود : حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی یکی از مهمترین وظایف تشکیلات قضایی است و در این زمینه به کلیه پرونده های ارجاعی از دامپزشکی با همت و قاطعیت رسیدگی و پس از سیر مراحل قانونی رأی نهایی را صادر می کنیم و هیچگونه اغماض و چشم پوشی را در این زمینه نمی پذیریم.
دادستان پارس آباد با تاکید بر اینکه اطمینان مردم از سلامت دام و فرآورد ه های خام دامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خاطر نشان کرد : در این راستا در فواصل زمانی منظم در معیت ضابطین دستگاه قضایی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان بازدیدهایی صورت می گیرد.
اسلامی در عین حال نظرات کارشناسی دامپزشکی و تعامل و همکاری این نهاد عرصه سلامت را در صدور رأی صادره مهم ارزیابی کرد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل هم در این دیدار گفت :  نظارت بر بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در کشتارگاهها ، کارگاههای بسته بندی ، مراکز تولید و توزیع و استحصال فرآورده های خام دامی از جمله مهمترین وظایف حاکمیتی و استراتژیک دامپزشکی است.
دکتر صادق صالحی وجود لاشه دام بدون مهر بهداشتی دامپزشکی در مراکز عرضه را برخلاف موازین بهداشتی دامپزشکی عنوان کرد و افزود :   برابر ماده 2 آئین نامه اجرائی ماده 18 قانون دامپزشکی هرگونه کشتار دام باید در کشتارگاه صورت گرفته و برابر ماده 4 نیز دام کشتاری باید قبل و بعد از کشتار مورد معاینه و بازرسی قرار گیرد و عدم رعایت آن و اقدام خودسرانه بر کشتار غیرمجاز دام و عرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی موجب بروز و شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام می گردد.
این مقام مسئول صدور رأی دستگاه قضایی را مهمترین عامل بازدارنده در تخلفات بهداشتی دامپزشکی دانست و خواستار رسیدگی به پرونده های ارسالی دامپزشکی به این تشکیلات در اسرع وقت و کوتاهترین زمان ممکن شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مزدک
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
با تشکر از دادستان فهیم پارس آباد که ... به این امور واقف هستند و در اجرای عدالت کوتاهی نمی کنند.ناظر شرعی کشتارگاه که حکم ضابط قضایی را دارد با همکاری مامور دامپزشکی و حمایت دادستان براحتی می توانند این زخم کهنه جامعه را درمان نمایند.به امید آنروز
نظر شما
ادامه