کد خبر: ۸۳۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از اجرای قانون نظارت بر ذبح شرعی دام در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور خبر داد.

حجت الاسلام حسن عالمی در همایش سراسری مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استان‌ها که در محل سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد، تصریح کرد: با اجرای این قانون، سوددهی کشتارگاه‌های کشور افزایش یافته است.

او از ابلاغ استاندارد غذای حلال در کشور خبر داد و بیان کرد: این استاندارد مطابق با فتوای فقهای شیعی در کشور تدوین شده است.

آیت‌الله عالمی درباره گوشت‌های وارداتی تاکید کرد: ذبح شرعی تمام گوشت‌های وارداتی رعایت می‌شود و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم نظارت‌های شرعی در کشتارگاه‌ها به گونه‌ای باشد که لقمه حرامی در بازار توزیع نشود.

وی با اشاره به اینکه کشتار دام و طیور در کشور به وسیله دستگاه‌های مکانیکی انجام نمی‌شود، اظهار کرد: ذبح دام و طیور در کشتارگاه‌ها به وسیله انسان انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از دستگاه شوک در کشتار دام، افزود: استفاده از دستگاه شوک برقی در کشتار دام توسط ناظران دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی کنترل می‌شود اما استفاده از این دستگاه به گونه‌ای است که دام تا قبل از کشتار زنده بماند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
0
ghalathaton ziyad shode ... be titri ke zadid deghat konid
حکیم مهر
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از دقت شما و پوزش از اشتباه هنگام تایپ، تیتر اصلاح شد.
مزدک
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
با سلام و احترام.نظارت‌های شرعی در کشتارگاه‌ها به گونه‌ای باشد که لقمه حرامی در بازار توزیع نشود.معنی فقهی آنرا کامل نمی دانم. ولی از آنجایی که احکام خداوند برای خیر بشر است ؛آیا علاوء بر شرایط ذابح،گفتن بسم الله ،دام رو به قبله باشد و اعضاءحرام جدا گردند و ... مواردی مثل دام مشکوک به دزدی،پوست های مشکوک و اصراف در آب ،برق،گاز و ... توسط کارگران و پرداختن نشدن حق دامدار و قصاب هایی که امانت دار خوبی نیستند و ... باعث حرامی لقمه نمی شود؟ با توجه به اینکه ناظر شرعی ضابط قضائی می باشد موقعیت خوبی است که لقمه سالم و حلال به دست مردم برسد.
نظر شما
ادامه