کد خبر: ۸۳۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - نشانه گذاری لاشه دام های کشتار شده در موسسه صنعتی گوشت مشهد برای اولین بار در خراسان رضوی بعد از طی مراحل مقدماتی از ابتدای اسفند ماه به صورت آزمایشی شروع شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر یکی از اهداف اجرای این طرح را افزایش سطح و کیفیت نظارت های بهداشتی دامپزشکی دانست و یادآور شد: مصرف کنندگان  از این تاریخ قادرند  بیش از پیش نسبت به نظارت بهداشتی دامپزشکی  بر فرایند تولید گوشت قرمز در کشتارگاه و مراکز عرضه اطمینان حاصل نمایند.
دکتر جعفر عطارباشی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی  در اجرای این طرح سعی دارد اطلاعات تولید شامل؛ تاریخ تولید و شرایط نگهداری گوشت را بر روی برچسب های مخصوص ثبت و بر روی لاشه های کشتار شده الصاق نموده و بدینوسیله زمینه اطلاع رسانی به مصرف کنندگان را افزایش داده و در تامین بهداشت  و سلامت عمومی جامعه گام موثر و مطمئن بردارد.
وی یاد آور شد: در ادامه این طرح، فرهنگ استفاده از محصولات پروتئینی سالم و بهداشتی برای شهروندان ترویج گردیده و بر اجتناب از تهیه گوشت و سایر مواد پروتئینی از فروشگاه های غیر معتبر و دوره گرد تاکید می گردد.
عطارباشی افزود: با اجرای کامل این طرح،  براحتی امکان تفکیک لاشه های کشتاری  غیر مجاز و غیر بهداشتی  فراهم می گردد. وی گفت: درطول اجرای این طرح کمافی السابق مهر نظارت بهداشتی دامپزشکی نیز بر روی لاشه ها  الزامی میباشد و در مراحل آتی اطلاعات بیشتری نیز در برچسب ها درج خواهد شد و به مرور زمان و بعد از تامین امکانات لازم، اجرای این طرح به دیگر شهرستان های استان نیز تعمیم داده خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اماکن تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی موارد را در مشهد با شماره های 7250025، 7250035(شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد) تلفن 1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان)، شماره پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی
استان به شماره 30001905 و در شهرستان ها با نزدیک ترین شبکه یا پست دامپزشکی درمیان گذارند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
وی یادآور شد طی 10 ماهه ابتدای امسال 950 هزار راس دام در کشتارگاه های استان کشتار شده اند که گوشت استحصالی این تعداد بیش از 42 میلیون کیلوگرم بوده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
0
یاد آور می شود شهروندان باید دستگاه یو وی برای اطمینان از اصل بودن برچسب بهمراه داشته باشند یا برچسب ها را به نزدیک ترین بانک برده تا از تقلبی نبودنشان اطمینان حاصل کنند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
0
خدایا بداد مردم ایران برس :
عطارباشی افزود: با اجرای کامل این طرح، براحتی امکان تفکیک لاشه های کشتاری غیر مجاز و غیر بهداشتی فراهم می گردد
1- یعنی تا امروز امکان تفکیک لاشه کشتاری مجاز و غیر مجاز نبوده ؟ پس شما تا بحال چکار می کردید؟
2- یعنی مهر های مرکبی آبی رنگ روی لاشه ها برای تفریق لاشه کشتاری مجاز و غیر مجاز کافی نبوده و امکان تقلب وجود داشته ؟ پس استان های دیگه که این برپسب رو ندارند چی؟
3- وقتی مهر روی لاشه تقلبی دارد برچسب ساده که بیشتر امکان تقلب رو داره و از چک پول که پیچیده تر نیست
4- حالا اگه چند روز از تاریخ روی برچسب بگذرد باید به دامپزشکی اطلاع داد ؟ یعنی اگر مهلت ندارد اطلاعات رویش ه چه درد می خورد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
0
0
طرح بسیار خوب و نون و آب داری است
صنف تولید کننده برچسب
نظر شما
ادامه