کد خبر: ۸۰۰۶

حکیم مهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی گفت : حدود 15 سال پیش رتبه ایران در نمایه اسکوپوس رتبه 51 بود این رقم دو سال پیش به 23 رسید و امسال یعنی در پایان سال 2011  رتبه علوم پزشکی ایران در نمایه اسکوپوس به  19  رسیده است یعنی علوم پزشکی ایران با رشدی بی نظیر در  2 سال گذشته 4 پله صعود کرده است .

دکتر مرضیه وحید دستجردی اضافه کرد : پیشرفت های شگرف ایران در تولید علم جهان در حالی صورت پذیرفته است که   اعتبار پژوهشی حوزه پزشکی که دامپزشکی نیز جزء آن است حدود 9 درصد از کل اعتبارات پژوهشی کشور است و با صراحت می گویم که  حیطه پزشکی و دامپزشکی دو عرصه مهم و تاثیر گذار در تحقیق و پژوهش هستند.

وی افزود : نشریه نیچر در آخرین طبقه بندی کشورها از نظر سرعت رشد علمی در 9 ماهه بین سال های 2011 تا 2010  سرعت رشد ایران را  20 درصد اعلام کرده است که رشدی بی نظیر است براساس اعلام نیچر  بعد از ایران چین با 15 درصد و آمریکا با 4 درصد کمترین میزان رشد علمی را در بین کشور ها داشته است .

دکتر دستجردی گفت : اعلام رشد 20 درصدی علمی ایرانیان از سوی نیچر که جهت گیری های منفی آن بر ضد کشورمان بر کسی پوشیده نیست نشان دهنده بالندگی ایران اسلامی و نشان دهنده این است که جوانان کشور راه خودشان را پیدا کرده اند و دیگر هیچ اراده و قدرتی جلو دار آنان نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‎ای ایران خاطرنشان کرد : ترور احمدی روشن جوان دانشمند ایرانی که هیچ سلاح و محافظی جز یک راننده نداشت یکبار دیگر نشان داد که دشمنان ایران از مسائل نظامی نمی ترسند بلکه همه ترس آنان از مغزهای جوانان ایرانی ، اساتید و محققان ایرانی است.

وی افزود : رویکرد دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در تحقیق و کارهای علمی ساختن جهانی آبادتر و دنیایی زیباتر برای مردم ایران و مردم جهان  است .

گفتنی است اسکوپوس  SCOPUS بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است که موثرترین کشورها، نشریات، موسسات علمی، آثار و دانشمندان با آن مشخص می­شوند.

نیچر NATURE  نیز یک نشریه ماهانه جامع است که در میان پرارزش‌ترین مجله‌های علمی جهان قرار دارد. این نشریه پر ارجاع داده شده‌ترین مجله علمی است. ضریب تاثیرگذاری مجله در سال ۲۰۰۷ با نمره ۲۸٫۷۵۱ در رده اول نشریات علمی جامع قرار گرفت.

هفتمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی 28 و 29 دی ماه سالجاری در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

خبر مرتبط :

 

نظر شما
ادامه