کد خبر: ۷۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در حال حاضر حدود 250 هزار تن آبزی تولید می‌شود که در برنامه داریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک میلیون تن ارتقاء پیدا کند.
سرپرست سازمان شیلات کشور با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که افزایش تولید چهار برابری آبزیان برای افق برنامه پنجم توسعه در دستور کار است، بنابراین فعال‌سازی واحدها و سایت‌های نیمه‌فعال آبزی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 250 هزار تن آبزی تولید می‌شود که در برنامه داریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک میلیون تن ارتقاء پیدا کند.

رازقی همچنین گفت: افزایش تولید در واحد سطح، مصرف به موقع نهاده‌های شیمیایی، بالا بردن تولید در واحد سطح، تغییر در سیستم تولید در مزارع پرورشی و استفاده از ظرفیت آب‌های داخلی و ساحلی از سیاست‌هایی است که برای این افزایش توسط سازمان شیلات دنبال می‌شود./

وی افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مقرر شد که کودهای شیمیایی مورد نیاز بخش آبزی‌پروری توسط اتحادیه‌ها تأمین شود.

غلامرضا رازقی افزود: اتحادیه‌ها می‌توانند کود مورد نیاز را از هر منبعی که قیمت مناسبی برای آنها دارد، تأمین کنند.

وی نیاز بخش آبزی‌پروری به کودهای شیمیایی را سالانه 40 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با میزان مصرف بخش تولیدات کشاورزی ناچیز است.

رازقی ادامه داد: سیاست سازمان شیلات بر این اساس است که تولید را به سمت ارگانیک پیش ببرد. بنابراین باید سعی کنیم که در مصرف کودهای شیمیایی زیاده روی نکنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از کودهای شیمیایی برای غنی سازی آب استخرهای خاکی به کار برده می‌شود. بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی شود.

رازقی یادآور شد: فرهنگ استفاده مناسب از نهاده‌های شیمیایی باید در کشور جا بیفتد تا با مصرف بهینه به سمت کشاورزی ارگانیک پیش رویم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
توجه مسئولا ن محترم شیلات بخصو ص استان لرستان را به مزرعه پرورش آ مو ر ماهیان بروجرد را که دارای بیست هکتار استخر خاکی و دو چاه ارتزین وپروانه پرورش ماهیان خاویاری با سند میباشد برای راه اندازی یک سایت بین المللی جلب مینماید دکتر قباداذری تاکامی
نظر شما
ادامه