کد خبر: ۷۸۴۲۹

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد از تحویل ۲ بره میش وحشی توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به این اداره خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یوسف اربابی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: در روز‌های گذشته، تعداد ۲ راس بره میش وحشی در طی ۲ مرحله توسط روستاییان تایبادی و باخرزی به نهاد متولی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تحویل شد.

وی افزود: یکی از این بره میش‌های وحشی توسط یک دامدار در ارتفاعات روستای کردیان شهرستان باخرز پیدا و به اداره حفاظت محیط زیست تایباد تحویل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: همچنین یک بره میش دیگر در روستای سوران شهرستان تایباد پیدا شده توسط یکی از اهالی همین روستا به این اداره تحویل شد.

اربابی کرد: این ۲ بره میش وحشی پس از معاینات دامپزشکی و اخذ تاییدیه سلامتی، به سایت نگهداری گونه‌های شاخص جانوری در بخش سلامی خواف منتقل شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مردم، کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و اهالی روستا‌ها نیز توصیه می‌شود که اگر نوزاد سالم گونه‌ای جانوری را در مکان‌های مختلف مشاهده کردند؛ از جابجایی، ترساندن و تماس با آن گونه پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز در مجموع دارای ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار عرصه طبیعی هستند که گوسفند وحشی، آهو، بز کوهی و تیره‌های سگ سانان از گونه‌های جانوری غالب این مناطق هستند.

 

نظر شما
ادامه