کد خبر: ۷۷۴۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی بیجار در خصوص کد IHR مندرج روی لیبل گوشت‌های منجمد وارداتی اظهار داشت : علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء، روی لیبل گوشت‌های منجمد وارداتی عنوان IMPORT HEALTH REQUIREMENT (IHR)  هم ذکر شده که تاریخ مذکور نشانگر تاریخ تدوین و ابلاغ الزامات بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به مراجع ذیصلاح کشور مبدا کالا جهت رعایت پروتکل های بهداشتی حین تولید و بارگیری محموله وضع گردیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر هادی اسکندری» در ادامه گفت: شرکت‌های صادر کننده گوشت به ایران بر اساس قرار داد فی مابین ملزم به رعایت مفاد این الزامات هستند که این عنوان مبین تاریخ تولید گوشت نبوده بلکه بیان کننده شماره و تاریخ قرارداد بین المللی ایران و کشور صادر کننده است و این تاریخ، ارتباطی به تاریخ تولید محموله ندارد.

وی افزود: لیبل موجود روی گوشت‌های وارداتی حاوی اطلاعاتی از جمله نوع دام، اجزا بدن دام، تاریخ تولید و انقضاء و...هم بر روی کارتن محصول و هم بر روی قطعات گوشت منجمد گوساله، گوشت منجمد گوسفندی و یا کیسه / لفافه مرغ منجمد وارداتی درج می گردد. و عموم مرد هنگام خرید می‌توانند از این اطلاعات بهره ببرند و عمر ماندگاری گوشت منجمد بسته به نوع گوشت بین ۹ تا ۱۸ ماه از زمان تولید است که روی لیبل درج می‌شود.

دکتر اسکندری به شهروندان توصیه کرد که در هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود ضمن توجه به مهر و برچسب بازرسی بهداشتی دامپزشکی روی لاشه و بسته بندی، حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خرید کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و فعالیت واحدهای غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه پیغام‌گیر 1512 با کارشناسان در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

  

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
2
سلام شاید بهتر باشه فقط شماره IHRنوشته بشه چون مردم بارها برای این موضوع با دامپزشکی تماس می گیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
شماره ذكر شده ولي تاريخ ثبت شده است.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
0
0
پیشنهاد میشه برای IHR کد تعریف بشه مثل کد حلال و روی بسته های محصول وارداتی صرفا کد درج بشه تا این شبهه پیش نیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
کسی میدونه اعزام ها در چه مرحله ای هست؟
چه زمانی انشااله این عبارت عجیب "وارد کننده مسئول ... " حذف میشه؟1
نظر شما
ادامه