کد خبر: ۷۶۹۵۳

حکیم مهر: متصدی یک آشپزخانه به علت استفاده از گوشت فاسد در طبخ غذا، به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «دکتر علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو بازدید کارشناسان واحد نظارت این شبکه از یک واحد آشپزخانه و نمونه گیری از مواد پروتئینی مورد استفاده برای طبخ غذا، پس از آنجام آزمایشات لازم مشخص شد گوشت های مورد استفاده، قابلیت مصرف انسانی را نداشته و با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی گوشت های موجود از آشپزخانه مذکور جمع آوری، واحد فوق پلمب و متصدی واحد در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت که پس از بررسی مستندات فرد متخلف به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

وی با هشدار به متصدیان رستوران ها و آشپزخانه ها گفت: گوشت مصرفی مورد استفاده این واحدها باید از مراکز مجاز که زیر نظر کارشناسان دامپزشکی فعالیت دارند تهیه شود.

سلیمانی همچنین و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این واحدها مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

محمدی در پایان تاکید کرد: پایش، مراقبت و چک‌آپ گربه‌سانان بزرگ جثه سالیانه یا  شش ماه یک بار انجام می‌شود بنابراین از این پس تلفات گونه‌ها بر اثر کم‌کاری و عدم رسیدگی مطلقا امکان پذیر نیست، مگر آن‌که ابتلا به یک سویه فوق حاد عفونی موجب مرگ و میر آن‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه هفته‌ای ۵۱۵ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام مهران ذبح می‌شود، افزود: این کشتارگاه ظرفیت کشتار روزانه ۷۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین دارد.

حمزه‌ای اضافه کرد: تمامی تولیدات این کشتارگاه با نظارت بهداشتی و استانداردهای روز تولید می‌شود، برنامه ما این است در فاز دوم یک واحد فرآوری سوسیس و کالباس در کنار این کشتارگاه راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه دام و دامپروری دارد، افزود: به توسعه کشتارگاه و محصولات تولیدی استاندارد و صادرات آنها از طریق مرز مهران به عراق نگاه ویژه و برنامه ریزی انجام شده است.

حمزه‌ای با تقدیر از حمایت‌های مسئولان استان به خصوص دامپزشکی و جهاد کشاورزی، افزود: از مسئولان ارشد استان انتظار است بخش خصوصی را برای توسعه فعالیت‌های کشتارگاهی در مهران یاری کنند.

برنامه توسعه فازهای توسعه ای کشتارگاه دام مهران

مدیرعامل اقلیم گستر اندوز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شرکت با مدیریت بومی برای توسعه کشتارگاه دام مهران پای کار آمده است.

داود اندوز یادآور شد: در فاز اول تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، در فازهای بعدی تا ۵۰۰ میلیارد ریال قرار است در این واحد کشتارگاهی سرمایه گذاری شود.

وی بیان کرد: با توجه به تجهیزات و حل بسیاری از مشکلات کشتارگاهی می‌توان گفت این کشتارگاه الان یک کشتارگاه سطح ۲ است که نه تنها در استان بلکه در کشور بی نظیر است.


نظر شما
ادامه