کد خبر: ۷۶۳۹۸

حکیم مهر: معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: سگ‌هایی که در طی ماه‌های گذشته در نقاهتگاه یزد مراحل عقیم شدن، پلاک کوبی، انگل زدایی و واکسیناسیون را گذرانده‌اند، به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رحیمدل» با بیان اینکه واگذاری این سگ‌ها در قبال تعهدنامه صورت می‌گیرد گفت: از سگ‌های عقیم شده می‌توان به عنوان سگ نگهبان، برای محافظت از گله یا کارگاه یا هر فضای دیگری استفاده کرد با این شرط که به هیچ وجه در سطح شهر رها سازی نشوند.

او همچنین با تاکید بر اینکه ماموران این شهرداری ۲۴ ساعته آماده جمع آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر هستند اظهار کرد: مردم می‌توانند با اطلاع رسانی از طریق سامانه ۳۶۷۸ یا همان سامانه الو پناه، ماموران شهرداری را در جمع آوری سگ‌های ولگرد و بی صاحب یاری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه شهرداری خود را در بحث جمع آوری سگ‌های ولگرد و حفظ امنیت شهر موظف می‌داند گفت: سگ‌های جمع آوری شده پس از انتقال به نقاهتگاه سگ‌ها واقع در جنب کارخانه کمپوست، عقیم، پلاک گذاری، واکسیناسیون و و انگل زدایی می‌شوند.

رحیمدل با اشاره به اثر بخش بودن وجود برخی از سگ‌های سالم و بی خطر در حاشیه شهر‌ها در جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به داخل شهر، جمع آوری تمامی سگ‌ها را در سطح شهر به مصلحت ندانست و گفت: این شهرداری سعی می‌کند با همکاری اداره کل محیط زیست استان، برخی از سگ‌های عقیم شده و دارای سلامت جسمی و بی خطر را برای حفظ تعادل جمعیتی حیوانات، در زمان و مکان مناسب رها سازی کند.

 


نظر شما
ادامه