کد خبر: ۷۶۲۰۰

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: وظیفه و رسالت دامپزشکی در حوزه سلامت و تأمین امنیت غذایی مردم کمتر از وزارت بهداشت و درمان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی فیضی» عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار کرد: همکاران ما در عرصه بهداشت، سلامت و تأمین امنیت غذایی مردم تلاش مجاهدانه‌ای را انجام می‌دهند که نتیجه تلاش آنها تضمین سلامت سفره آحاد مردم است.

وی فلسفه وجودی این مجموعه را در قبال مردم نظارت مستمر برای عرضه بهداشتی محصولات دامی و فرآورده‌های آن اعلام کرد و گفت: سازمان دامپزشکی از سال ۵۰ و با تصویب قانون دامپزشکی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در آن مقطع مبارزه با بیماری دامی طاعون جز اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل تصریح کرد: در این نیم قرن مأموریت و مسئولیت دامپزشکی به سرعت گسترش یافته و ما امروز در کنار مبارزه با بیماری‌های دامی، با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اقدامات پیشگیرانه در حفظ سلامت مردم و ارتقای بهداشت عمومی نیز مسئولیت‌های خطیری را بر عهده داریم.

فیضی افزود: در سال‌های اخیر بیماری کرونا شرایط متفاوتی را در عرصه جهانی رقم زد و اهمیت کار دامپزشکی را بیش از گذشته نمایان ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار کرونا، بیماری هاری و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است که سلامت مردم را تهدید می‌کند و دامپزشکی تلاش می‌کند تا در حوزه بهداشت و سلامت عمومی، وظیفه خود را به نحوی انجام دهد تا تضمین سلامت در این حوزه رقم بخورد.

فیضی اضافه کرد: وظیفه سازمان دامپزشکی، وظیفه فراگیر حتی در عرصه واردات، صادرات و نظارت بر سلامت محصولات دامی و لبنی وارد شده و یا صادر شده کشورمان است که این وظیفه خطیر با تلاش شبانه‌روزی همکارانمان به شکل مطلوب در حال تحقق است.

وی بیان کرد: مجموعه دامپزشکی امروز تنها وظیفه مبارزه با بیماری‌های دامی را بر عهده ندارد بلکه با نگاهی فراتر در مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، تأمین امنیت غذایی مردم و تحول نظام اقتصادی، صادرات و واردات با کشورهای همسایه نیز نقش و مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

فیضی خطاب به دستگاه‌های حامی دامپزشکی یادآور شد: وظیفه ما امروز در حوزه سلامت و بهداشت عمومی کمتر از وزارت بهداشت و درمان نیست و باید به این وظیفه خطیر به درستی عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار رونق تولید و تحول نظام اقتصادی ملی، برقراری امنیت غذایی و توجه به بهداشت و سلامت عمومی نیز از جمله این رسالت‌ها است.

فیضی نظارت بر ذبح دام و طیور و عرضه آن از محل کشتار تا بازار و همچنین نظارت بر کنترل بیماری‌ها و واکسیناسیون را از دیگر رسالت‌های خطیر دامپزشکی اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: ما انتظار داریم دستگاه‌های بالادستی به ویژه استانداری با تأمین و تدارک امکانات، همکاران ما را در انجام وظایف و رسالت خود کمک و یاری کنند.

وی افزود: ما از مجموعه استانداری انتظار داریم تا در کنار افزایش اعتبارات این مجموعه از محل تملک و دارایی، از لحاظ لجستیک و تأمین تجهیزات و امکانات یاریگر ما باشند تا حفظ سلامت مردم به عنوان خط قرمز دامپزشکی مورد توجه باشد.

فیضی از جهاد کشاورزی خواست تا در کنار همراهی و همگرایی با دامپزشکی، نسبت به تأمین ساختمان برای استقرار دامپزشکی اردبیل یاریگر این مجموعه باشند.

وی از همکاری دستگاه قضا با دامپزشکی قدردانی کرد و ادامه داد: در کنار برخورد با متخلفان در حوزه سلامت مردم، امیدواریم همراهی و همکاری نزدیکی را با نهاد قضائی استان شاهد باشیم تا فعالیت‌ها و اقدامات مناسب انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی اردبیل به تنگناهای معیشتی و اقتصادی دامپزشکان فعال در حوزه بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت: امیدواریم همکاران ما در کنار فعالیت جهادی و با همت بالاتر، با ایجاد فضای وحدت و همگرایی بیشتر به سمت انجام مأموریت‌های خطیر حرکتی شایسته داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از نیروهای جهادی دامپزشکی اعم از مسئولان فنی، داروخانه‌داران، پیرادامپزشکان و پیشکسوتان دامپزشکی استان اردبیل تجلیل و تکریم شد.

 

نظر شما
ادامه