کد خبر: ۷۵۵۰۴

حکیم مهر: بیش از 1700 کیلوگرم گوشت مرغ به دلیل شرایط نا مناسب انجماد و نگهداری کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر محسن کریمی»، کارشناس اداره نظارت دامپزشکی استان با بیان این که یکی از وظایف دامپزشکی، حفظ سلامت مردم و ارتقاء سطح بهداشت عمومی با نظارت مستمر بهداشتی و شرعی بر فرآورده های خام دامی در طول زنجیره تولید تا توزیع است، توضیح داد: بازرسین بهداشتی اداره کل دامپزشکی یزد در بازرسی از یکی از کشتارگاه های طیور استان بیش از 1700 کیلوگرم گوشت مرغ غیر قابل مصرف انسانی را کشف و معدوم کردند.

وی تصریح کرد: گوشت مرغ های کشف شده بدلیل شرایط نامناسب  انجماد و همچنین نگهداری، بر اساس قانون سازمان دامپزشکی کشور نمونه برداری و به آزمایشگاه استان انتقال داده شد و با توجه به جواب آزمایش غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده وسپس معدوم گردید.

وی از مردم خواست در هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی حتی المقدور از فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده تاریخ دار، دارای کد و پروانه بهداشتی دامپزشکی استفاده نمایند و از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی خود را تهیه کنند.

کریمی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره دامپزشکی اطلاع دهند.


نظر شما
ادامه