کد خبر: ۷۵۱۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر شبکه دامپزشکی فلارد گفت: با شیوع ویروس vhs در 22 مزرعه پرورش ماهی حوزه رودخانه پروز این شهرستان این مزارع به منظور انجام عملیات ضدعفونی و قرنطینه به مدت یک ماه خشکانده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «صادق خورشیدی» امروز گفت: بیماری vhs یک بیماری ویروسی در آبزیان است که با تلفات زیاد موجب ضرر و زیان اقتصادی برای پرورش‌دهندگان ماهی می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی فلارد ادامه داد: به دنبال شیوع این بیماری ویروسی در ۲۲ مزرعه پرورش ماهی حوزه رودخانه پروز با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که با کم‌ترین ضرر اقتصادی برای تولیدکننده دستورالعمل‌های اجرایی برای از بین بردن این ویروس را به کار بگیریم.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور تمامی تولیدکنندگان مزارع پرورش ماهی آسیب‌دیده برگزار و مقرر شد یک ماه این مزارع خشکانده و سپس عملیات ضدعفونی انجام شود.

خورشیدی اضافه کرد: با رعایت شرایط کامل بهداشتی و انجام اصول قرنطینه ورود و خروج بچه‌ماهی و ماهی بازاری به این مزارع کاملا تحت کنترل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این ویروس از طریق بچه‌‌ماهی‌ها، خودروها و پالت‌های حمل وارد مزارع می‌شود، عنوان کرد: ۵۹ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فلارد فعال است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
3
با سلام
متاسفانه در حوزه بیماریهای آبزیان و علی الخصوص بیماریهای ویروسی ادارات دامپزشکی هیچگونه اقدام قابل توجه و پیشگیرانه انجام نداده و در زمان وقوع بیماریهای ویروسی حتی امکان انجام عملیات معدوم سازی هم در مزارع وجود ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
3
0
ویروس وی اچ اس تقریبا اندمیک شده و همه جا هستش حالا این مدیر اومده رسانه ایش کرده ................
نظر شما
ادامه