کد خبر: ۷۵۰۰۲
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با رئیس سازمان نظام دامپزشکی (بخش دوم):
«دکتر حامد زارعی» افزود: من روز اول که آمدم، در هفته اول دفتر شرکت صندوق تعاون و رفاه را از کنار دفتر خودم برداشتم و مدتی بعد دستور خروج شرکت را از محل سازمان صادر کردم که مردم تصور نکنند این شرکت متعلق به سازمان است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: در بخش اول مصاحبه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، خواندیم که یکی از اولین چالش‌های «دکتر حامد زارعی» پس از تصدی صندلی ریاست، در خصوص شرکتی به اسم شرکت صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی (سهامی خاص) بود که خود او هم قبل از اینکه وارد سازمان شود، تصور می‌کرده این شرکت همان صندوق تعاون و رفاهی است که سال‌ها بوده و همه نظام‌ها این صندوق تعاون و رفاه را دارند و وظیفه آن هم بحث حمایتی در حوزه اعضاست، اما بعد از بررسی متوجه می‌شود که این شرکت با آن صندوق برگرفته از قانون تاسیس نظام کاملا متفاوت است.

به گفته دکتر زارعی، ظاهرا رئیس وقت سازمان و برخی مدیران وقت آن تصمیم می‌گیرند یک شرکت تجاری در ثبت شرکت‌ها با همان عنوان صندوق تعاون و رفاه ایجاد کنند. این شرکت بدون مجوز رسمی شورای مرکزی و بدون اینکه شورای مرکزی روی آن نظر بدهد و مصوبه‌ای داشته باشد، تشکیل شد. ادامه گفت‌وگوی صریح ریاست سازمان نظام دامپزشکی با حکیم مهر را در ادامه می‌خوانید.

بخش سوم و پایانی این گفت‌وگو بزودی تقدیم شما همراهان محترم حکیم مهر خواهد شد

حکیم مهر: یکی از واکنش‌هایی که در فضای مجازی به عملکرد شما می‌شود، این است که زیاد از حد خود را درگیر مسائل مالی سازمان کرده‌اید و این باعث شده که از سایر مسائل غافل شوید. پاسخ شما چیست؟

کل بودجه سازمان در یک سال حدود ۳۰ میلیارد تومان است و کل درآمد هزینه‌ای که سازمان نظام دامپزشکی دارد و پول در آن می‌چرخد، حدود ۳۰ میلیارد تومان است. این بدان معناست که مالیات ۹۰ میلیارد تومانی به اندازه ۳ سال بودجه سازمان بدون سال ۱۴۰۱ است. اگر بنده این مساله را پیگیری نکنم، چه کسی باید به دنبال حل آن باشد؟

حکیم مهر:‌ پرداخت این مالیات بر عهده سازمان است؟

وقتی سازمان سهامدار است این مالیات در نهایت سهامدار را درگیر می‌کند. این را در کجا باید رسیدگی کنیم؟ چطور می‌توانیم وقت خود را صرف این موضوع نکنیم؟ حسابرسی مشمول هزینه می‌شود و باید کلی هزینه قانونی کنیم تا بتوانیم مالیات را اصلاح کنیم و اینکه چقدر بتوانیم در اصلاح آن موفق شویم بحث دیگری است.

یکی دیگر از بحران‌هایی که از طریق عملکرد شرکت مذکور به سازمان تحمیل شد، بیمه تکمیلی اعضا بود و در پاسخ به سوال شما باید بگویم که وقتی من آمدم، با حجم زیادی تماس و مراجعه مواجه شدم. افرادی که بیمار بودند، در بیمارستان‌ها بودند، زایمان و عمل قلب و مشکلات پزشکی داشتند. تصور کنید هر روزی را که قصد دارید به مسائل تخصصی بپردازید، اما می‌بینید که این افراد به سازمان مراجعه و با صدای بلند فحاشی می‌کنند، البته که حق هم داشتند. حالا علت آن چه بود؟ اینکه آقایان هیات مدیره، با عدم نظر ریاست وقت پول بیمه تکمیلی را به صورت تقریبا کامل از مردم اخذ کردند و به جای اینکه پول را به شرکت بیمه‌‌گر پرداخت کنند تا شرکت بیمه‌گر خدمات بیمه‌ای دهد، در محل دیگری هزینه کردند و به پیمانکار و زمین و ویلاسازی و پروژه‌های دیگر دادند و شرکت بیمه‌گر در ازای عدم ایفا تعهدات و عدم دریافت پول از ارایه خدمات به اعضا خودداری می‌نمود. این عملکرد شرکت صندوق یک بی‌انصافی و بی‌نظمی کامل است و واقعا نمی‌دانم اسم آن را چه باید گذاشت.

در بهمن و اسفند سال گذشته بود که اعتراضات گسترده و تبدیل به یک مشکل کشوری عجیب شد. بیش از سه هزار نفر درگیر این مساله بودند و به نوعی این اعتراضات گسترده امنیتی شده بود. بررسی کردیم و متوجه شدیم که نزدیک به شش میلیارد تومان معوقه بیمه تکمیلی وجود دارد و پولی در حساب شرکت نبود و محلی برای این پرداخت وجود نداشت. خودمان با شرکت بیمه‌گذار رایزنی کردیم و این پول را به سختی تمام از محل سازمان نظام یعنی از پولی که واقعا باید هزینه خود سازمان و هزینه حقوق و دستمزد و هزینه استان‌ها می‌شد، پرداخت کردیم. من همین‌جا از همه رؤسای استان‌ها و شورای مرکزی تشکر می‌کنم که بالاخره با یک همت جمعی، مشکل این چند هزار نفر حل ‌شد. شش میلیارد تومان را اقساط و به طور کامل به شرکت بیمه پرداخت کردیم تا مشکل بیمه حل شود.

در پروژه گلدن پالاس، بیش از 140 واحد پیش‌فروش شده که از این تعداد، نهایتا ۱۰ نفر دامپزشک و مابقی غیردامپزشک هستند. جالب است که افرادی از میان متمولین شمال کشور هم در بین آنها هستند که هر کدام چندین واحد خریدند و من نمی‌دانم فلسفه شرکتی که باید صندوق تعاون و رفاه نظام دامپزشکی باشد و به دامپزشکان ارائه خدمات می‌داد، چرا وارد فضایی شده که مشخص نیست چه اتفاقی در حال وقوع است.

ما حتی تقریبا هفت یا هشت ماه هم به هیات مدیره وقت فرصت دادیم که خودشان موارد اصلاح کنند یا به ما اطلاعات دهند که ما به آنها کمک کنیم، اما متاسفانه همکاری لازم را نکردند. در نهایت در اسفند سال گذشته با مجمعی که داشتیم، همه را جابجا و اعضای هیات مدیره جدید را معرفی کردم. همین‌جا از این سه نفر عضو جدید تشکر می‌کنم که واقعا با جان‌فشانی و از خود گذشتگی قبول کردند که وارد هیات مدیره شوند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. هر شخصی اگر یک مقدار اطلاعات از قانون تجارت داشته باشد، عضو هیات مدیره شرکتی که 92 میلیارد تومان بدهی مالیاتی و حجم زیادی چک دارد و همه حساب‌های آن بسته شده است، نمی‌شود و مسئولیت نمی‌پذیرد. اما به هر حال ما از افرادی که متخصص هستند، خواهش کردیم که دوستانه وارد شوند. امروز زندگی این افراد دچار خسران و تنش‌های روحی شده اما به خاطر حفظ منافع سازمان و افراد ثالث، این کار را انجام دادند.

حکیم مهر: یکی از موضوعات دیگر این است که افراد جدید، دامپزشک نیستند.

این موضوع محل مغلطه است. مگر تمام امور سازمان فقط موضوعات فنی و بهداشتی حوزه دامپزشکی است؟ یا موضوعات مالی و عمرانی و بازرگانی شرکت صندوق نیازمند تخصص دامپزشکی است؟ مدیرکل حوزه ریاست یکی از همین سه نفر عضو هیات مدیره است که به صورت همزمان در حوزه ریاست سازمان نیز فعالیت می‌کند. وظیفه حوزه ریاست، هماهنگی امور سازمان در حوزه‌های متفاوت است و نیازمند استفاده از فردی جامعالاطراف است. ایشان یک سابقه بالای ۲۰ ساله در حوزه شرکت‌داری، هیات مدیره و امور مالی دارند و مدیرعامل شرکت‌های بزرگی مثل کارخانجات صنعتی متعدد بوده‌اند و بسیار با قوانین تجارت آشنا هستند. ما در هیات مدیره قبلی چنین افرادی را نداشتیم و استفاده از ایشان برای سازمان مغتنم است. عضو جدید دیگر هیات مدیره نیز مهندس عمران و با سوابق معظم و مشخص می‌باشد و به ‌خاطر آشنایی با پروژه‌های عمرانی از ایشان هم خواهش کردیم که در حیطه فنی پروژه‌ها کمک کنند. نفر دیگر نیز خزانه‌دار مالی نظام استان تهران هستند که کاملا به موارد مالی و شرکت‌داری آشنا هستند. ما سعی کردیم سه نفر انسان متخصص را در ترکیب هیات مدیره قرار دهیم تا بتوانند امور مربوط به شرکت را جمع کنند. ما در این شرکت به شکل شبانه‌روزی درگیر مشکلات عدیده هستیم و از صبح که وارد سازمان می‌شویم، بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد وقت سازمان را امور مربوط به شرکت می‌گیرد.

حکیم مهر: آیا فکر نمی‌کنید که زیادی خود را وارد دعوا کرده‌اید؟

موافقم، اما اگر نمی‌شدم چه می‌کردم؟ 92 میلیارد تومان مالیات تنها برای دو سال را چه کسی می‌خواهد جواب دهد؟ چک‌هایی که دست همکاران است را چه کسی می‌خواهد جواب دهد؟ بحث بیمه تکمیلی را که افراد در بیمارستان‌ها دچار زجر بودند، چه کسی باید جواب می‌داد؟ حدود ۴۰۰ نفری که از این شرکت پروژه خریدند و تعهدات آن انجام نشده را چه کسی می‌خواهد جواب دهد؟ این همه اختلافات و عدم انضباط مالی که در سازمان بوده و سهامدار آن سازمان نظام دامپزشکی است، مگر سازمان بودجه‌ای دارد؟ ریال به ریال این ارقام متعلق به این ۴۵ هزار نفر است. من به‌عنوان خادم این ۴۵ هزار نفر، مسئول درستی اقدامات در سازمان برای این تعداد هستم. اگر من وارد نشوم، چه کسی باید وارد شود؟

افرادی در سنوات گذشته سکوت کرده و مسائل را پیگیری نکردند. در حالی که دیدند یک شرکت کارهای فراقانونی و نادرست انجام می‌دهد، دیدند که سازمان نظام دامپزشکی برج گلدن پالاس می‌سازد و همه آن را به غیردامپزشکان فروخته است. دیدند که گزارش مالی نرفته و ترازی وجود ندارد اما سکوت کردند که این عدم نظارت و عدم ورود ترک فعل است و منجر به بی‌اعتباری سازمان در افکار عمومی گردیده است.

بله، به راحتی می‌شد از کنار این مسائل گذشت. من روز اول که آمدم، در هفته اول دفتر شرکت را از کنار دفتر خودم برداشتم. مدتی بعد دستور خروج شرکت را از محل سازمان صادر کردم که مردم تصور نکنند این شرکت متعلق به سازمان است. کجا باید از این مشکلات جلوگیری می‌شد؟ برای من خیلی راحت بود که خود را درگیر مسائل مالیاتی، حقوقی و حاشیه نمی‌کردم و می‌رفتم و می‌آمدم و اعتبار می‌گرفتم، اما خب این اتفاقات شدیداً برای ما تلخ بوده و در یک سال گذشته، این مشکلات با تلخی تمام برای ما ایجاد شده و مسائل مختلفی هم‌اکنون در دادگاه رسیدگی می‌شود. هر زمان که دادگاه حکم دهد، من برای همه به طور شفاف اعلام می‌کنم. از رئیس وقت سازمان و از مدیران وقت انتظار می‌رفت که روی این مساله نظارت و ورود کافی داشته باشند.

حکیم مهر: آقای دکتر، در مورد مباحث مالی، منابع سازمان از دو محل حق عضویت و همچنین درآمدهای ماده ۲ و ماده ۵ تامین می‌شود. لطفا به طور شفاف بفرمایید که درامدها و هزینه‌های سازمان چقدر است و کجا هزینه می‌شود؟

سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان خدمت‌رسان به دامپزشکان است و پول این سازمان از چند محل می‌آید، از حق عضویت افراد، از حقی که برای صدور پروانه‌ها اخذ می‌شود، از کلاس‌های آموزشی و مواردی که کمک می‌شود. سازمان خارج از اینها هیچ بودجه‌ای ندارد. ما برای اولین بار و نه الان، بلکه از چند هفته‌ پیش، عملکرد مالی سازمان شامل درآمدها، هزینه‌ها و بودجه‌های مصوب را از پنج سال گذشته به طور کامل روی پورتال گذاشتیم وقتی افراد به پورتال مراجعه کنند، می‌دانند که در سال‌های مختلف، سازمان چقدر پول از عضویت و چقدر پول از پروانه گرفته است و این پول در چه محل‌هایی هزینه شده است؟ همه اینها مصوبات و تاییدات شورای مرکزی است که به عدد و جزئیات در دسترس است. پس قولی را که برای شفافیت مالی داده بودم، اجرا کردم.

* توضیح حکیم مهر:

«لینک گزارش مالی سال ۱۳۹۸»

«لینک گزارش مالی سال ۱۳۹۹»

«لینک گزارش مالی سال ۱۴۰۰»

«لینک گزارش مالی سال ۱۴۰۱»

«لینک گزارش مالی سال ۱۴۰۲»

کل بودجه سازمان در یک سال شامل حق عضویت‌ها، پروانه‌ها، ماده ۵ و ماده ۲ حدود ۳۰ میلیارد تومان است که این رقم برای یک سال یک سازمان خیلی محدود است. شاید برخی فکر کنند که پول‌های خیلی کلان در سازمان می‌آید که واقعا اینطور نیست. سازمان بیش از 100 نفر پرسنل دارد و حقوق این افراد با این بودجه به سختی پرداخت می‌شود.

حکیم مهر: بعضی از نظام دامپزشکی استان‌ها حق عضویت دریافتی خود را نمی‌توانند در استان خود هزینه کنند. این به چه صورت است؟ آیا باید همه به مرکز بفرستند و سازمان نظام مرکز است که بودجه هر استان را مشخص می‌کند یا هر استان براساس حق عضویت خودش این کار را می‌کند؟

تمام حق عضویت‌ها، پروانه‌ها و... به حساب‌های متمرکز سازمان واریز می‌شود. قبلا بعضی از حساب‌ها جدا بود و یکی از بی‌نظمی‌ها این بود که ما در استان‌های مختلف، حساب‌های بسیار متعددی داشتیم. حتی بعضا حساب‌های شخصی داشتیم، البته نه به این معنا که افراد بخواهند سوء استفاده کنند اما به هرحال حساب‌های شخصی وجود داشت و ما اینها را از بین بردیم و حساب‌های کاملا متمرکز ایجاد کردیم که به صورت خزانه واریز شود. تمام پرداختی‌های سازمان از طریق خود مرکز است و تمام حقوق و دستمزد‌های استان‌ها را هم مرکز پرداخت می‌کند. این نکته مهمی است که افراد این را بدانند.

در حال حاضر همه هزینه‌های استان‌ها و عمده هزینه‌های سازمان شامل هزینه‌های پرسنلی و حقوق و دستمزد است که به صورت کاملا متمرکز از سوی سازمان پرداخت می‌شود. همچنین هزینه‌های دیگری وجود دارد که سازمان آن را پرداخت می‌کند، چون سازمان یک شخصیت حقوقی دارد، به این معنا که یک کد مالیاتی و اقتصادی دارد. ما هنوز نتوانستیم برای استان‌ها به صورت کامل و تخصصی کد مالیاتی جدا از اداره مالیاتی بگیریم و با قوانین مالیاتی جدید، هرگونه پخش شدن، به شدت جرایم مالیاتی ایجاد می‌کند. ما مجبوریم که حساب‌های بیمه‌ای یا نیروهای پرسنلی اداری را کنترل کنیم. شما مستحضر هستید که در قانون تامین اجتماعی، هر شخصی با هر عنوانی، حقوقی دارد. ما در سنوات گذشته در استان‌ها با افرادی مواجه بودیم که تحت عنوان مشاور به کار گرفته می‌شدند، اما سازمان تامین اجتماعی و اداره کار اصلا اینها را تحت عنوان مشاور نمی‌شناسد و هر کدام از اینها که طرح شکایت کنند و خیلی‌ها کردند، سازمان را دچار مسائل جریمه‌ای می‌کنند.

ما این بی‌نظمی‌ها را به شدت کنترل می‌کنیم و این کار به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. وقتی‌ می‌گوییم باید انضباط مالی باشد و نیرویی که وارد سازمان می‌شود، باید کاملا با ضوابط سازمان جذب شود، برای این است که درگیر مسائل تامین اجتماعی و مالیاتی نشویم.

حکیم مهر: طبق اطلاعات رسیده به ما حقوق مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی از طرف نظام سبز سلامت پرداخت نشده است. موضوع چیست؟

طی سنوات گذشته تعدادی از مسئولین فنی و بهداشتی جهت دریافت حقوق با شرکت نظام سبز سلامت قرارداد بسته و روند کار به این صورت است که کارفرمایان پول را به حساب شرکت نظام سبز سلامت می‌ریزند و شرکت پول را به حساب مسئولین فنی بهداشتی واریز می‌کند. مشکلی که هست، شرکت نظام سبز سلامت ترکیبی از سه شخصیت حقوقی صندوق تعاون رفاه، شرکت صبا و سازمان نظام است. از آنجایی که صندوق و رفاه درگیر پاره‌ای از ایرادات مربوط به قوانین ثبت و مشکلات حقوقی است در حال حاضر شايد امکان تغییر فوري هیات مدیره شرکت نظام سبز سلامت وجود نداشته باشد. این در حالی است که اعضای هیات مدیره کنونی درخواست استعفا داده‌اند و چند وقتی است که از امضای چک‌های پرداخت حقوق به مسئولین فنی بهداشتی استنکاف می‌کنند.

طی مکاتبات صورت گرفته به آنها اعلام شده است که به دلیل عدم برگزاری تكاليف قانوني از جمله عدم تشكيل مجامع، عدم شفافيت مالي و حسابرسي و تسويه مديران و... از سال 91 تاکنون این امر به سرعت امکان‌پذیر نیست. شرکت نظام سبز سلامت نیازمند برگزاری مجمع، تسویه حساب مدیران و نیازمند توضیحات مالی است. با وجود تاکید و اخطارهای ما در خصوص پرداخت حقوق مسئولین فنی متاسفانه هنوز پرداخت‌های همکاران عزیز در گرو ذی‌نفعان قرار گرفته است و ما از این بابت بسیار گله‌مند هستیم که به دلیل عدم امضای یک چک توسط افراد صاحب امضا مجاز، حقوق همکاران شریف با مشکل مواجه شده است.

در اینجا لازم است بگویم سازمان نیز به حضور آقایانی که کوچکترین تعهدی نسبت به معیشت پرسنل ندارند و مسائل مالی و حقوق همکاران عزیز مسئول فنی را بازیچه مشکلات دیگر می‌کنند، هیچ علاقه‌ای ندارد و خودشان بهتر واقفند اين اهرم‌هاي فشار به سازمان، كارگشا نخواهد بود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

(پایان بخش دوم. ادامه دارد...)


انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
India
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
5
12
احسنت واقعا لذت بردم. دکتر زارعی عزیز امیدوارترم کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
دکتر زارعی دستمریزاد
انتخاباتم برگزار کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
9
جناب اقای دکتر، دامپزشکان از نظام ناامید هستن. در ابتدای امر، پرهزینه ترین نظام هست که هیچ خدماتی ندارد که هیچ، حتی کارت نظام پس از تمدید و پرداخت هزینه پستی به دست دامپزشک نمیرسد..جدای از مشکلات موجود که سال هاست فقط راه حل تراشی میشه و عملی نمیشه ................ زیر پا گذاشتنِ ...... ارج و قرب دامپزشکان زحمت کش.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
امیدوارم دکتر زارعی در مورد نحوه و روند صدور مجوزهای دامپزشکی به طور شفاف بیان کنند آیا به درگاه متصل شد؟حق همه در صدور مجوز جدید یکسان است؟اجحاف نمیشود؟حداقل یه سامانه یا شماره تماس یا بخش در سایت نظام معرفی کنند برای رسیدگی به شکایات و احیانا اجحاف ها و عدم صدور مجوز توسط برخی نظام های استان ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
9
وقتی شفافیت مالی باشه اعضا هم ناراحتی از پرداخت حق عضویت ندارند. چون میفهمن پولی که حساب نظام واریز میکنن کجاها هزینه میشه
پرسشگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
7
چرا روسای قبلی نظام دامپزشکی تا کنون پای میز محاکمه نیامدند یعنی کشور تا این حد تو بگیر من بگیره که به راحتی پول حق عضویت و بیمه و صندوق را ............ دست دکتر زارعی درد نکند. فقط کوتاه نیا ضمنا کارشناسان بازدید از ماده ۵ و ماده ۲ شماره کارت شخصی میدهند و برای خودشان یک حاشیه امن درست کردند
دکتر کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
7
از سالهای 91 پیگیری شفافیت مالی داشتیم که به اینجا نرسیم
متاسفانه همیشه حرف را در گلو خفه می کردند
حتی در فضای مجازی و تلگرام نمی گذاشتند پیامها و اطلاعات درج شود
البته اقای دکتر شما باید خائنین را با اطلاع رسانی مناسب به قانون بسپارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
7
دکتر زارعی در روزهای اولی که رییس سازمان شدید بحث دریافتهای نامتعارف را مطرح نمودید. با این اشخاصی که دریافتی نامتعارف داشتند چه کردید؟ شفاف سازی به تنهایی کفایت نمیکند، باید با این افراد برخورد قاطع و بازدارنده انجام شود و حتی ایشان را مجبور به برگشت پولها به خزانه کرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
2
6
یاد صنعت ایران خودرو سایپا افتادم در طی تمام ادوار هیئت مدیره این دو شرکت خودروسازی به جهت همراهی مجلس و دولتی ها، تقریبا تمامی پرسنل رو با معرفی و لابی مجلسی ها و دولت‌های وقت استخدام کرده. چنانکه اکنون با خیل عظیم پرسنل مواجه است و هیچ کار هم نمی‌تواند بکند سؤال من اینست واقعا برای سازمان نظام دامپزشکی تعداد 100 نفر نیرو لازم است با یه حساب سرانگشتی، مبلغ هنگفت حقوق ماهیانه این 100 نفر در طی سال متناسب با نیاز سازمان به این تعداد پرسنل میباشد؟
بردبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
7
3
...........
نیت هاشون خیر بود ولی اینجور شد دیگه.
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
8
سلام به نظر ميرسد موارد بايد به سازمان بازرسي كل كشور منعكس گردد ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
دقیقا
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
همکارعزیز نظام از بودجه عمومی کشور استفاده نمیکنه بنابراین سازمان بازرسی کل کشور نمیتونه ورود کنه . فقط وزیرمحترم میتونه با بررسی عملکرد نماینده خودش ، دکترزارعی و دکتر بهداد ، به تخلفات ورود کنه تمام .اگه میتونید وزیر رو قانع کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
منم موافقم
عضو نظام استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
5
4
سلام همه پیام ها متاسفانه از گذشته است
آیا در دوره دکتر زارعی هم شفافیت مالی شده است ...................... ۱- چرا حقوق پرسنل نظام ها از اول سال تا دو هفته پیش پرداخت نشده بود .و این در حالیست که حقوق آنها را براساس قراردادهای سال گذشته تعیین کردند.
2- بیمه کلیه اعضا نظام که در نظام عضو هستند در کل کشور به یک حساب به تهران واریز می شود . و هیچ بررسی نمی شود که چه کسی بدهی دارد و چه کسی اضافه ریخته است که این روند اگر ادامه داشته باشد .در کمتر از شش ماه دیگر این اختلافات چون بحث مالی است .نمی توان براحتی حل کردد چون مبالغ عدد آن بالاست .
..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
منظورتون از عضو نظام استان همان کارمند نظام استان است؟
کارمند نظام استان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
تا جایی که من مطلع هستم از زمان انتصاب دکتر زارعی حقوق کارکنان همیشه به موقع پرداخت شده و خدا رو شکر تابحال تاخیردر این زمینه نداشتیم . احتمالا شما باید از مشاوران استانی باشید . از اون دسته از مشاورانی که برخی استانها بدون مجوز و زیر پا گذاشتن ضوابط نظام به کار گرفتند با عناوین مختلف که بعضاً حقوق های زیادی هم دریافت می کنند و در سال جدید نیز برخی استانها افزایش های قابل ملاحظه ای برای حقوق آنها در نظر گرفته بودند که دکتر زارعی با آن مخالفت کردند و فقط اجازه دادند همان 27 درصد افزایش رسمی اعمال شود و تا جایی که من میدونم یکی از دغدغه های بزرگ دکتر زارعی وجود همین مشاورانی هست که علاوه بر داشتن بار مالی برای سازمان مشکلات متعدد بیمه ای و مالیاتی نیز بوجود آورده اند که ایشان شخصاً به این حیطه ورود کرده و به زودی تمام این همکاری های بدون ضابطه را در سازمان پایان خواهد داد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
2
احسنت
ناشناس
|
Japan
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
3
سلام و احترام
قریب به سه سال سازمان نظام با ............. تفاوتی نداشت یعنی از زمان شروع کرونا به بهانه کرونا سازمان را تعطیل کردند و هیچ کدام از آقایان و خانمها در سازمان نظام حاضر نمی شدند مگر برای مواردی که برای خودشان مهم باشد از آقای دکتر زارعی خواهشمندم لیست حضور و غیاب کارمندان و مدیران سازمان نظام مرکز را از زمان شروع کرونا استخراج نماید تا همه همکاران بدانند که کسانی که حقوقهای بی حساب و کتاب کلان گرفته اند حتی به تعهد سرکار حاضر شدن هم عمل نکردند

از طرف دیگر نظام تهران برای اینکه موضوعات صدور پروانه ها شفاف و قابل پیگیری باشد سیستم کارگروهی را با اعضای مشخص تعریف نمود که تمامی سوابق مکاتبات آن در یک سیستم الکترونیک متمرکز میگردد و کسی نمی‌تواند در سوابق دست ببرد و یا آنها را از میان ببرد و یا اینکه یک شخص در مورد پروانه نظر بدهد تا خلاف کند جالب اینکه همین سیستم مورد مخالفت شدید اعضای نظام مرکز بود چرا ؟ چون بدعتی ایجاد کرده بود که تمامی بساط کمکهای مردمی به نظرم مرکز را قطع می‌نمود .

سیاست یک بام و چند هوا در سازمان نظام مرکز موج میزد زمانی بود برای صدور پروانه برای یکی از نورچشمی های آقایان که از قضا همه می‌دانستند طرف دامپزشک هم نیست فشار پشت فشار به نظام تهران می آمد.....

اگر مبنا بر گفتن باشد اجازه بدهید همه بگوییم که در این سالهای نخست چه بر سر همکاران رفت و چه کسانی جلوی ناراستی و ......... همکاران را گرفتند و چه توهین ها و تهمت ها و فشارهایی را تحمل کردند

راحت ترین کار اینست که پشت موبایل در خانه بنشینی و علیه کسانی که ابرو و اعتبار و زندگی خود را وسط گذاشتند کامنت پراکنی کنی ، این کار علاوه بر راحتی شهامت هم نمیخواهد

به تمام همکاران نظام و همکاران بخش خصوصی که خواستند تا این تغییر اتفاق بیافتد و برای آن جان و مال و ابرویشان را گذاشتند تبریک میگم مهم نیست چقدر لجن پراکنی شود مهم نتیجه بود که امیدواریم بقیه نیز همراه شوند تا این ساختار معیوب اصلاح شود و برچسب بی عرضگی از نسل ما برداشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
جواب این حرفت مشخصه لیست حضور و غیابی وجود نداره مثل لیست حقوق ، مثل لیست هزینه کردهای رفاهی حضرات ، مثل لیست کارمندان شبح که بودن ولی هیچ کس نمی‌دید اونها رو ، آقایون و خانمها براساس دلبخواهی میومدن و میرفتن

پیشنهاد میکنیم اینا رو بفرستین برای جنگ حتما پیروز میشن
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
میشه بفرمایی کدوم همکار جانش رو برای اینکار داده ؟ کدوم مالش رو داده و کدوم آبروش رو ؟
................
ناشناس
| Japan |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
همان که هم رئیس اداره دولتی بود و هم رئیس نظام ، همان که جلوی تضارب آرا در استان ......... را گرفت و همین نسخه را برای کل کشور می‌پیچید ، همان که با رئیس سابق سازمان دامپزشکی نشست و برخاست داشت ، ایشان جانش ، مالش و ابرویش را برای ماندن بر روی صندلی میداد اگر میخواهید واضح تر با شما سخن بگویم ، به هر حال گاهی مستندات دولتی در بایگانی ها نمی ماند مخصوصا آنها که مقرر بود معدوم شوند
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
همکار ۲۲:۲۱ از پاسخ صریحت به وجد اومدم . برای صندلی خودش بود رو خوب اومدی.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
4
ورود سازمان بازرسی کشور لزوم محضه، ما که جزو مال باختگان پروژه گلدن پالاس هستیم مطالبات و خسران مادی و معنوی بوجود آمده رو از چه شخصی مطالبه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
4
بی صبرانه منتظر بخش سوم هستیم.
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
3
1
همکارمحترم ۱۴:۵۹ از ژاپن
تمام فرمایش شما اگر درست باشد عالی ست . اما نشانه ناراست بودن آن این است که نخست چرا بصورت ناشناس کامنت میزاری ؟ .................. حداقل آنکه بقول شمابا هویت معلوم با موبایل و نشسته درخانه لجن پراکنی میکنه ، باشجاعت زیر کامنتهای خوپش رو امضا کرده و به نوشته خودش اعتماد داره واز تغییر یا اثبات مطالب خلاف واقع دیگران هراسی نداره . اما شما به گفته خودت اعتماد نداری والا ناشناس مطلب نمینوشتی . ............... .هرچند بنده از منتقدان پروژه ها بودم و دروقت خود حرف زدم اما اینکه ، درپروژه ای ، بدلایل شخصی و اقتصادی یا روانی از ۱۴۰ واحد اندکی از دامپزشکان ( نه حتی سایر رده ها) تمایل به سرمایه گزاری نداشتند ، دلیل برتخلف نیست . پروژه اقتصادی بوده و نخواستند سرمایه گزاری کنند . بنا نبوده بزور پروژه ای را بکسی تحمیل کنند . ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
والا اینکه با نام مستعار کامنت بگذاری و .... کوچه خلوت باشید همچین افتخاری رو نصیب شما نمیکنه جناب دولتی که میخوای از بخش دولتی تا خصوصی تحت سیطره تو باشه
شما در این سالها هر چه داشتید عرضه کردید ، اگر تصور میکنید که نتیجه آن مطلوب نبوده و همه همکاران برعلیه شما شدند مقصر دیگری نیست ، هرازگاهی هر روز که در آینه به آراسته بودن صورتتان اهمیتی میدهید به سیرت خود نیز نیم نگاهی بیاندازید ماحصل کارهایتان بوی .......کننده ای دارد
ناشناس
| Japan |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
اتفاقا نشانه راستی این است که برای انتخابات آماده نمی‌شوم تا بعدتر سبک رو را تبدیل به ...... کنم و رای جمع کنم ، نفس وجودی ما هیچ است ، ما هیچ جا نخواهیم بود ولی از رگ گردن به شما نزدیکتریم
ناشناس
| Japan |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
یه سوال دارم جناب سبک رو شما احیانا کدامیک از عزیزان گروه قبل هستید چون در نظام سبک رو نداشتیم و دیگه اینکه باشه اصلا دست ما کوتاه و خرما بر نخیل زورمون به خرید پروژه های نظام مرکز نمی‌رسید به من بگید چرا باید تو مالیاتش و ضرر و زبانش فقط دنبال جیب ما میگردین ، چرا حسابها درست تنظیم نشده چرا اسناد دریافت و پرداخت وجود نداره ، چرا سیستم مکاتبات سازمان نظام ......... شده و خیلی نامه ها و مکاتبات در اون وجود نداره ، چرا بایگانی کاغذی شما توی گونی قرار داره و هزاران چرا و اما و اگر دیگه

مهمتر از همه چرا شما خواب و خوراک نداری و همه جا در مقام پاسخگویی سینه سپر. می‌کنی قبول عنوان سخنگو بودن برای گروه بدسابقه قبلی شما رو در تمامی آرای صادره شریک می‌کنه حتی اگر به فرض محال بیگناه باشید
اهل خوزستانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
آقا یا خانمی که شما را با فیلترشکن ژاپنی میشناسیم جناب سبک رو دولتی نیستند و یک داروخانه دار در گیلان هستند نیاز نیست ................ کم کم داره همه چی افشا میشه یقین دارم در این کشور همیشه شخص اصلی متخلف تنبیه نمیشه و دو سه نفر خرده پا مجازات میشوند یکم آرامش خود را حفظ کن و قضاوت نکن
ناشناس
| Japan |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
یه داروخانه دار تو گیلان که برحسب اتفاق ریزترین جزئیات نظام مرکز رو می‌دونه ؟! خدایی دیگه گوشهای ما اینقدرم مخملی نیست ، فقط بگو این شفاف سازی ها چرا برات سنگینه ؟ این وظیفه ای بود که در نظام مرکز برعهده داشتید و عامدانه انجام ندادید حالا به قول شما یکی اومده که داره اینکارها رو انجام میده و گند کارهاتون ریخته بیرون ناراحت شدید

مبارزه با فساد تو سازمان نظام یه مبارزه مقطعی نیست و ادامه داره ربطی به بودن یا نبودن زارعی نداره ما برای اینکار هزینه کردیم و بازهم میکنیم ، یادتون باشه اگر توان افزایش رفاهیات همکاران و حل مشکلاتشان رو ندارید بکشید کنار قرار نیست بدن نحیف همکاران در اقصی نقاط کشور محل تامین هزینه های زندگی شما باشد مخلص کلام: کسی حق ندارد دست تو جیب همکاران بکنه
ناشناس
| Japan |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
گل بگیرن یقین شما رو که برای به یقین رسیدن شما زحمتش رو باید دیگران بکشن و شما عین بخت النصر یه گوشه بنشینید و حرف اضافه بزنید ، تو این مسیر ما مفسر ورزشی کنار زمین لازم نداریم اگر اون پایین چیزی وجود داره پاشو و با ما همراه شو تا این ساختار سر جای درستش برگرده اگر هم عافیت طلب هستی همون گوشه بنشین و از دست فرمون ما با خلال دندون تعریف کن
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
از اظهار لطف دوستان سپاسگزارم . شایداگر حکیم مهر رویه راستی و صداقت رو درپیش گرفته بود خیلی مسایل روشن می شد. هیچکس جز ذات خدا به کنه آدمها آگاه نیست مگر انچه از پرده برون بریزه . از ابتدای بعداز فارغ التحصیلی حتی امضای من هم تغییر نکرده چه برسه به رویه خودم چرا که همه ما قسم خوردیم . اینکه بقول شما هرجایی کامنت میزارم از نظر شما ایرادی داره ؟ خداروشکر بعداز قریب ۲۰ سال عضو شورای استانی و حدود ۱۲ سال مسولیت شورا همچنان گمنام هستم . به گواه خیلی از همکاران بیشترین آسیب رو من از شورای قبل خصوصا رییس و مشاور و حقوقی و... دیدم . اما دلیل نمیشه دربرابر اقدامات خلاف گروه جدید سکوت کنم بواسطه همان سوگند . بنده چون بدرد سیستم دولتی نمیخوردم از سال ۸۰ دربخش خصوصی فعالم . هیچ اسم مستعاری هم ندارم بقول علی نصیریان در هزاردستان ، رعیت و سخن گوی هیچ پالوده خوری نیستم . اگر کامنتهای بنده اکثریت همکاران رو ناراحت می کنه چشم دیگه کامنت نمیزارم اگر جمع قلیلی از گردانندگان سایت و کامنت مویسانش رو عصبانی میکنه همچنان هستم . حضوردر سهیات مدیره نظام با این سیاست ها نه بدرد من میخوره ونه همکاران پس نگران نباش . بنده تنها کسی بودم که پاسخی به هیچیک از نامه های شورای مرکزی که توسط فردی غصب شده بود و بعدها با رای دیوان عدالت اداری آنجاراترک کرد ندادم . وکسانی که من رو می شناسن میدانند که زیر هیچ بیرقی جز حق سینه نمیزنم .درحال حاضرهم با تهدید همان گروه قبلی جلای وطن کردم بطور موقت . پس کسی که هنوز چمدونش رو باز نکزده بفکر انتخابلت نیست . اصولا قانونی هم نیست درانتخابات شرکت کنه . بازم اگر سوالی هست بشرطی که حکیم سانسور نکنه جواب میدم .
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
ناشناس از زاپن اگه شجاعت داری یه آیدی بده یا حتی آیدی فیک بده پروانه م رو برات بفرستم خاطر جمع بشی خودمم . شماره نظام من ۲۰۰۴۷۴ از دوستات بپرس هویت منو بهت میدن . اصلا بیخیال قرار نیست بیداربشی
ناشناس
| Japan |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ببین سبک رو جان اصولاً ما کاری به شخصیت افراد و زندگی خصوصی اونها نداریم ولی فعالیت های حرفه ای شما رو بخصوص اونجایی که ماهیت حرفه رو تحت تاثیر قرار میده به دقت زیر نظر داریم
من از تو هویت نخواستم که خودت رو داری به آب و آتیش میزنی که اثبات کنی کی هستی یا چطوری زندگی کردی ، دستت تو جیب همکاران نباشه و روی زندگی اونها تاثیر بد نگذار هرکاری میخوای بکن

ولی یه نیم نگاهی به حرفات و عکس العمل هات بنداز ببین داری از یه سیستم و رویه فاسد در مقابل کسی که فساد رو پیگیری داره می‌کنه جانبداری می‌کنی همین یه اندازه کافی برای مقابلت ایستادن برای ما کفایت می‌کنه

حکیم مهر که صبح تا شب فقط کامنت های تو رو داره منتشر می‌کنه اونوقت صداقت چی نداره با تو ، ما تا همین الآنم فکر میکنم تو کارمند حکیم مهر هستی

شما که بیشترین ضربه رو از گروه قبل دیده بودی چرا صدات درنیومد ، چرا حتی یه کامنت مخالف هم ازت جایی علیه اونها ثبت نشد حالا اومدی چرخاننده یه وبلاگ بی هویت شدی فکر می‌کنی خیلی هنر به خرج میدی

حالا که رعیت هیچ ........... نیستی بگو ببینم چرا فکر می‌کنی فقط باید از دیدگاه موافق تو کامنت نوشته بشه و اگر کسی برخلاف نظر تو نوشت باید تکفیر بشه ، از سال هشتاد تا حالا همینطوری کار کردی ؟ همینقدر مستبد و خودرای ! پس ببین حکیم مهر چقدر سعه صدر داره که با وجود توهین و تهمت بهش هنوز کامنت های تو رو منتشر می‌کنه و بهت تریبون میده برای حرف زدن ولی مشکل اونجاست که تو اون دوازده سال که باید حرف می‌زدی نزدی و به اصطلاح خودت شما حتی زیر بیرق خودت هم سینه نزدی دیگه تکلیفت با خودت هم مشخصه امید به خدا ....

بازم میگم من کاملا تو رو میشناسم و نیازی نیست برای من چیزی بفرستی اینبار سعی کن بیشتر خودت رو بشناسی
ناشناس
| Turkiye |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اين دفاعيات شما خودش به ميزان جرم متهمين صندوق رفاه اضافه ميكنه ، چطور پروژه اي رو در صندوق وفاه سازمان نظام دامپزشكي طراحي مي كنند كه نه در بين دامپزشكان طالب دارد و نه در بين پيرادامپزشكان ؟ و عمده خريداران از دوستان و همشهريان اقاي ........ هستند و با پرداختي هاي عجيب !!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
5
با سلام
بی انضباطی در صدور کارت و سیستم ارسال آن موج می زند آقای رییس
هلاکویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
1
3
دکتر زارعی عزیز می‌دانیم برخورد با مافیا و فساد هزینه دارد لطفا برای دلخوشی اندکی که برای اعضا مانده با مدیران ...... اشد برخورد شود با ........... با رئیس با هر کس که خود را تافته جدا بافته کرده
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
3
واقعا چیزهایی که در مورد آنچه بر نظام دامپزشکی گذشته را میخوانیم قلب من دامپزشک به درد می آید.
اما گریزی نیست باید گفته شود تا واکسینه شود سازمان.
با تخلفات و سواستفاده ها هم بی تعارف برخورد کنید.
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
3
3
ناشناس ۲۲:۲۲ ازخودت بگو .
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
4
3
ناشناس ۰۰:۵۰ یادم رفت بگم خداروشکر با وجدانی اسوده هم خواب راحت دارم وهم خوراکم‌خوبه نگران من نباش .
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
بله حتما همینطوره دیگه وقتی بدهی مالیات صد میلیارد باشه ببین اصل پول چقدر بوده ..... راستی حیف شد امسال گوجه سبز و زردآلو و .... نشد بیارید توزیع بشه ، از اون زمین‌ها که قرار بود بصورت قولنامه جابجا بشه چه خبر وکالت گرفتید ....
ناشناس
| Turkiye |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اصلا نوع خواب شما براي اعضا مهم نيست حتي دفاع شما از عملكرد مديران صندوق رفاه هم همينطور
شرايط صندوق رفاه به قدري معلوم و همراه ...... است كه گمان انتفاع شما هم با اين ادبيات دور از ذهن نيست
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اگه کار به نوع خواب و خوراکش نداری چرا میکی خواب و خوراک نداری . با خودت چن چی ژاپنی ؟
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
1
1
واقعا ........... براي هميشه همراه مديران قبلي نظام دامپزشكي خواهد ماند
بيمه تكميلي ، پروژه شاهين ، ققتوس و گلدن پلاس
شما كه يه پروژه سالم نداشتيد چه دليلي به جز اقدام به ........... براي اجراي جديد وجود داشته ؟
ان هم با ان همه تبليغات ، چطور ميتونيد سرتون رو در جامعه بالا بگيريد ؟؟
اخه پول اعضاي هم صنفي رو ضايع كردن چه افتخارو كيفي براتون داره
....................
نظر شما
ادامه