کد خبر: ۷۵۰۰۱
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
در گفت‌وگوی اختصاصی با حکیم مهر:
«دکتر حامد زارعی» اظهار داشت: گزارش حسابرسی از صندوق تعاون و رفاه کاملا حاکی از یک بی‌نظمی و بی‌انضباطی شدید مالی، عدم حسابداری کاملا مشخص بود؛ ما با یک بی‌انضباطی بسیار گسترده مواجه بودیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرداد سال ۱۴۰۰، بدنه خسته نظام دامپزشکی کشور، انتظار یک متولی جدید و چه بسا جوان و پرانرژی را می‌کشید. بعد از رای اعتماد دکتر ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و همچنین معرفی دکتر آقامیری به‌عنوان ریاست سازمان دامپزشکی کشور، همه چیز مهیای آن بود تا یک چهره دانشگاهی و جوان به نام «دکتر حامد زارعی» بر مسند ریاست سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تکیه بزند و برنامه‌های جدیدی را عملیاتی سازد.

«دکتر حامد زارعی» فارغ‌التحصیل دکترای حرفه‌ای دامپزشکی، دکترای تخصصی فیزیولوژی، کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، عضو هیات علمی دانشکده علوم و فناوری‌های همگرای دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورا و رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است که یک سال پس از تصدی سمت ریاست سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، طی مصاحبه‌ای صریح و بی‌پرده با حکیم مهر، به واکاوی اتفاقات یک سال اخیر می‌پردازد.

این گفت‌وگو در سه بخش جداگانه تقدیم شما همراهان محترم حکیم مهر خواهد شد.

حکیم مهر: آقای دکتر زارعی، عرض سلام و خدا قوت. قریب به یک سال از قبول مسئولیت شما در سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و ما سپاسگزار شما هستیم بابت فرصتی که برای انجام این مصاحبه در اختیار ما قرار دادید.

عرض سلام و احترام دارم خدمت شما و همکاران عزیزم در حوزه دامپزشکی کشور، اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی و همه همکاران در حوزه‌های مختلف اعم از مسئول فنی، درمانگاه‌ها، بخش دولتی، دانشگاه‌ها، دانشجویان و هر آن کس که لقب پرافتخار دامپزشک را دارد. اعیاد بزرگ مسلمین و دهه پر خیر و برکت امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر را تبریک عرض می‌کنم.

حکیم مهر: آقای دکتر، چرا شما این قدر سخت مصاحبه می‌کنید؟

این اولین مصاحبه تخصصی بنده بعد از گذشت حدود یک سالی است که توفیق خدمت در سازمان را پیدا کردم. به دلایلی بستر انجام مصاحبه فراهم نبود تا ابتدا بعضی موارد کاملا روشن و اطلاعات صحیح ارایه شود. در مورد برخی مسائل نیز لازم بود که بررسی بیشتری صورت گیرد و نمی‌شد که آنها را صرفا براساس حدس و گمان عنوان کرد. بعضی موارد نیز می‌بایست کارشناسی و حسابرسی می‌شد. ضمن آنکه برخی اقدامات و اتفاقات باید در حوزه عملکرد رخ می‌داد که در زمان مصاحبه بتوانم واقعا بگویم که چه چیزی تحویل گرفتیم و الان کجا هستیم؟ از چه نقطه‌ای شروع کردیم و الان به چه نقطه‌ای رسیدیم.

لذا این مساله به علت عدم شفافیت یا عدم ارائه گزارش نبوده است، بلکه صرفا به این علت بود که بتوانم صادقانه با همه افراد و همه عزیزان صحبت کرده و موارد را کاملا مستند و متقن خدمت عزیزان عرض کنم.

من در همین ابتدا از همه افراد و عزیزان خواهش می‌کنم که تمام عرایض اینجانب را تا انتها دنبال کنند. چون امیدوارم صحبت‌های امروز بسیار مهم، شفاف و روشن‌کننده باشد و بسیاری از موارد که بعضا برای اولین بار مطرح می‌شوند، بیان خواهد شد. بنابراین خواهش من این است که خیلی جدی و موشکافانه و با حساسیت تا آخر مصاحبه را دنبال کنند.

حکیم مهر: آقای دکتر، شفافیت مالی سازمان نظام دامپزشکی چقدر برای شما مهم است؟

درخصوص مباحث مالی و عملکرد مالی سازمان، یکی از مواردی که از روز اول بنده و همکاران من کاملا دست روی این موضوع گذاشتیم، بحث عملکرد مالی، انضباط مالی، شفافیت مالی و صداقت در حوزه مالی سازمان بود و من از روز اول این قول را در ابتدا به خدای خودم و بعد به همکارانم دادم که حافظ منافع مالی و سازمانی باشم و تا الان هم با افتخار می‌توانم عرض کنم که جز این گامی برداشته نشده است.

حکیم مهر: روز اول که سازمان را تحویل گرفتید، وضعیت چگونه بود؟

روزی که وارد سازمان شدم، یکی از اولین چالش‌هایی که با آن مواجه شدم، در دو حوزه بود؛ حوزه اول در خصوص شرکتی بود به اسم شرکت صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی (سهامی خاص).

حکیم مهر: چرا سهامی خاص؟ مگر زیرمجموعه نظام دامپزشکی کشور نیست؟

خود من هم قبل از اینکه وارد سازمان شوم، تصور می‌کردم این شرکت همان صندوق تعاون و رفاهی است که سال‌ها بوده و همه نظام‌ها این صندوق تعاون و رفاه را دارند و وظیفه آن هم بحث حمایتی در حوزه اعضاست، اما زمانی که بررسی کردم، متوجه شدم که این شرکت با آن صندوق برگرفته از قانون تاسیس نظام کاملا متفاوت است. در سال  ۱۳۸۵ بود که بر اساس ماده 30 قانون مذکور صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی در شورای مرکزی تشکیل و اساسنامه آن مصوب شد و در جهت حمایت از اعضا و در زمینه‌های بیمه تکمیلی، ساخت و ساز مسکن، رفاهیات و... شروع به فعالیت کرد. درست مانند همه صندوق‌های تعاون و رفاه دیگر که به اعضا و افراد خدمت می‌دهند و کمک می‌کنند که معیشت افراد افزایش پیدا کند.

اما حدود سه چهار سال گذشته و در اواخر سال 97 یک اتفاق عجیب می‌افتد. ظاهرا رئیس وقت سازمان و برخی مدیران وقت آن تصمیم می‌گیرند یک شرکت تجاری در ثبت شرکت‌ها با همان عنوان صندوق تعاون و رفاه ایجاد کنند. این شرکت بدون مجوز رسمی شورای مرکزی و بدون اینکه شورای مرکزی روی آن نظر بدهد و مصوبه‌ای داشته باشد، تشکیل شد. در حالی که طبق قانون تاسیس سازمان، ایجاد چنین شرکت تجاری قطعا نیاز به مجوز شورای مرکزی سازمان دارد و اصلا در اختیار رئیس سازمان نبوده و نیست. بالاخره سازمان قانون دارد و اختیارات رئیس آن کاملا مشخص است و هرگونه موارد اینچنینی، در سیاست‌گذاری سازمان اثرگذار است و حتما باید در شورای مرکزی سازمان مورد تصویب قرار گیرد. اما در مورد این شرکت، این اتفاق نمی‌افتد و بدون اطلاع تاسیس می‌شود و جالب است که دقیقا تحت همین عنوان یعنی «صندوق تعاون و رفاه» فعالیت می‌کند.

حکیم مهر: اما این عنوان کاملا گمراهکننده است.

بله، شرکت صندوق تعاون و رفاه سهامی خاص با سهام‌داری سازمان نظام دامپزشکی که 98 درصد سهم آن برای سازمان و چهار سهم نیم درصدی هم به چهار عضو هیات مدیره که از معاونین و مدیران سازمان بودند، با یک هیات مدیره پنج نفره ایجاد می‌شود. در واقع 98 درصد سهم این شرکت متعلق به  سازمان می‌شود و چهار سهم نیم درصدی هم به چهار عضو هیات‌مدیره داده می‌شود. البته سازمان وکالت می‌گیرد که این سهم‌ها متعلق به خود سازمان است و به عبارتی ۱۰۰ درصد سهامدار این شرکت، سازمان نظام دامپزشکی می‌شود. این شرکت با ترکیبی از هیات‌مدیره‌ که اعضای آن از مدیران و معاونین این سازمان بودند و شاید آشنایی کامل با قوانین تجارت و قوانین مالیاتی و موارد تجاری نداشتند، ایجاد می‌شود و پا می‌گیرد و اقدام به یکسری فعالیت‌های تجاری می‌کند.

در هر صورت وقتی من وارد سازمان شدم، از همان روزهای اول به جای اینکه با مسائل اختصاصی دامپزشکان مواجه شوم، با حضور دسته‌های چند ده نفره که داد و فریاد و بعضا فحاشی می‌کردند، روبرو شدم. افرادی که پروژه‌های آنها به سرانجام نرسیده بود و از سازمان طلبکار بودند. دسته‌هایی که نارضایتی داشتند، چون به هر حال اسم این شرکت هم کاملا اغوا کننده بود و در تمام قراردادها و اطلاعیه‌ها، عنوان صندوق تعاون و رفاه را برده بودند و عنوان «شرکت» و «سهامی خاص» را هم از عناوین حذف کردند و دفتر رئیس هیات مدیره شرکت را هم دقیقا جنب دفتر رئیس وقت سازمان قرار داده بودند. به این ترتیب جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند و همه مراجعین تصور می‌کردند که هرآنچه در این شرکت اتفاق می‌افتد، مربوط به سازمان نظام دامپزشکی است و با صندوق سابق و واقعی روبرو هستند.

هیات مدیره شرکت مذکور شروع به سه پروژه عمده اصلی تحت عنوان پروژه‌های «شاهین» در تهران، «ققنوس دامپزشکان» در جویبار و پروژه معروف به «گلدن پالاس» در بابلسر می‌کنند. اولین پروژه شاهین بود که از همان ابتدا مشکلات آن شروع و در خرید زمین و کاربری و ساخت آن درگیر مسائلی شده و تصمیم به فروش آن زمین گرفتند و یکسری از مطالبات افراد پرداخت شد. همین الان از پروژه شاهین که مربوط به حدود سه سال گذشته است، بیش از هشت میلیارد تومان بدهی وجود دارد. به تعدادی از همکاران دامپزشک ما چک‌های بلامحل داده شده که چند سال است موجودی در حساب آنها نیست و پاس نشده و این عزیزان مرتب مراجعه می‌کنند و درخواست پرداخت این بدهی را دارند. طرح شکایت هم کردند و ما درحال حاضر درگیر دادگاه و شکایت‌ها هستیم.

حکیم مهر: آیا می‌توان گفت این اقدام مصداق بارز جرم است؟

واضح است که ما صلاحیت تشخیص و اظهار نظر در خصوص موضوعات و احتمالا جرایم و عناوین مجرمانه اتفاق افتاده را نداریم و قوه محترم قضاییه صالح است. اما به هر حال شرکتی با شخصیت مستقل ایجاد شده که محل دفتر آن دقیقا در کنار دفتر رئیس وقت سازمان بوده و هرکس که مراجعه می‌کرده، تصور می‌کند که یک سازمان کاملا با اعتبار پشت این مسائل است و به آن اعتماد کرده‌اند. به هر حال مراجعین هر اتفاقی را که در این شرکت افتاده، به اسم سازمان نظام دامپزشکی می‌شناسند، در صورتی که شرکت سهامی خاص و دارای شخصیت حقوقی مستقل است و کارکرد شرکت سهامی خاص در قانون تجارت و قوانین کشور مشخص است. حتی در اطلاعیه‌هایی که در سایت وقت سازمان قرار می‌گرفته، تحت عنوان صندوق تعاون و رفاه از آن بحث می‌شود و این موارد اعلام نشده است.

حکیم مهر: واکنش شما چه بود؟

از روز اول با سیل عظیمی از شکایت‌ها و انسان‌های چک به دست و افرادی که درگیر مسائل مختلف بودند، مواجه شدم و این مساله را در شورای مرکزی مطرح کردم. در سه جلسه متوالی شورای مرکزی شاهد نارضایتی شدید اعضای شورای مرکزی از این اتفاق بودیم و آنها هم می‌گفتند که ما از این شرکت اطلاع نداشتیم و بدون مجوز ما ثبت شده و بارها تذکر دادیم و از رئیس وقت گزارش خواستیم و تا الان هیچ گزارشی از وضعیت این شرکت به دست ما نرسیده است. بنابراین تصمیم گرفته شد که یک حسابرسی مستقل از این شرکت انجام شود. در نتیجه ما با یک شرکت حسابرسی بین‌المللی بیرونی مذاکره‌ای کردیم. این شرکت مستقر شد و تقریبا دو سه ماه طول کشید تا عملکرد شرکت صندوق تعاون و رفاه سهامی خاص را حسابرسی کند.

در حین حسابرسی مشکلاتی جدی وجود داشت که یکی از آنها عدم شفافیت و عدم ارائه اطلاعات لازم بود. ما با یک بیانضباطی بسیار گسترده مواجه بودیم. کمااینکه در سیستم حسابداری این شرکت، علیرغم پرداخت حقوق‌های کلان اسنادی وجود نداشت و مدارک یا ثبت نشده بود یا بسیار ناقص بود و این مساله، کار را به شدت مشکل کرده بود. اما با این حال حسابرسی انجام و گزارش حسابرسی به صورت رسمی به ما اعلام شد.

ما گزارش را در شورای مرکزی مطرح کردیم، با وکلا و مشاوران حقوقی بحث و صحبت کردیم و در نهایت با مصوبه‌ای که شورای مرکزی داشت، بنده را مکلف کرد که مواردی را که در گزارش حسابرسی مطرح شده بود، پیگیری قضایی کنم. من همین‌جا به شکل شفاف می‌گویم که نه قاضی هستم و نه مرجع قضایی و بنابراین نمی‌توانم بگویم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و آیا جرمی واقع شده است یا نه و تخلفی صورت گرفته یا نه؟ من در مقامی نیستم که بتوانم روی این مساله بحث و اعلام نظر کنم. فقط می‌توانم بگویم در آن گزارش حسابرسی که به ما اعلام شد، موارد بسیار زیادی از مسائل خارج از عرف وجود داشت که دادسرا با قوت در حال رسیدگی می‌باشد.

حکیم مهر: لطفا خلاصه‌ای از این گزارش را ذکر کنید.

گزارش کاملا حاکی از یک بی‌نظمی و بی‌انضباطی شدید مالی، عدم حسابداری کاملا مشخص و موارد دیگری بود که اگر اجازه دهید وارد جزئیات آن نشویم، چون به هر حال بحث آبروی افراد و مسائل حقوقی است و من اجازه صحبت در مورد آن را ندارم. اما گزارشی بود که ما این را به دادستانی اعلام کردیم، روی آن لایحه گذاشتیم و مواردی را که داشت با مجوز شورای مرکزی و به‌عنوان سهامدار پیگیری کردیم. چون در حال حاضر سازمان نظام دامپزشکی سهامدار این شرکت است و با این اتفاقات منافع خود و منافع اعضای خود را در خطر می‌بیند. لذا موضوع عینا به دادستان محترم تهران اعلام شد و دادستان هم ظاهرا با دستور اکید و ویژه‌، پرونده را به ناحیه ۳۲ دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی ارجاع داد. یعنی پرونده به دادسرای عمومی هم نرفت و به دادسرای جرایم اقتصادی انتقال یافت و الان در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲ جرایم اقتصادی در دست پیگیری است.

حکیم مهر: الان دقیقا در چه مرحله‌ای است؟

الان در مرحله کارشناسی و از چند عنوان مختلفی که طرح شکایت کیفری شده است، در حال رسیدگی است و موارد قانونی خود را طی می‌کند. این کار بر اساس قولی بود که ما روز اول به همه اعضا دادیم.

نکته‌ مهم آنکه عافیت طلبانه‌تر آن بود که با تسامح از کنار این موضوع رد شویم. شما می‌دانید که هیچ کدام از شکایات اعم از مسائل حقوقی و کیفری و مفاسد اقتصادی بدون آسیب و تهدید نیست. اصطلاحا می‌گویند «قطاری را که حرکت می‌کند، سنگ می‌زنند» و لذا این کارها نیز بدون حاشیه نیست، اما ما به خاطر وجدان سازمانی و قولی که به همه افراد داده بودیم، هر آنچه را که فکر می‌کردیم منافع سازمان را به خطر می‌اندازد و نوعی ویژه‌خواری‌ برای افراد ایجاد کرده، پیگیری کردیم و تا آخر هم پیگیری می‌کنیم. یعنی هیچ کدام از حواشی و تهدیدها جلوی ما را نخواهد گرفت و این کار را با قاطعیت و پر قدرت دنبال می‌کنیم. من هم به‌عنوان دامپزشک اصلا دوست ندارم که همکاران خودم درگیر تخلفاتی بوده باشند. ما اعلام کردیم و انشاءالله منتظریم که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و اگر تخلفات و جرائمی بوده که حتما رسیدگی می‌شود و اگر هم نبوده، وظیفه من بوده که به‌عنوان متولی نظام دامپزشکی این قضیه را دنبال کنم و این کار را انجام دهم.

حکیم مهر: اصلی‌ترین چالشی که در حال حاضر از محل فعالیت این شرکت گریبانگیر شما شده، چیست؟

عملکرد ضعیف این شرکت، عملکرد بسیار ضعیف حسابداری این شرکت، عدم ثبت صحیح درآمد و هزینه‌ها در سیستم حسابداری و مالیاتی، نبود اسناد جهت ارائه به سازمان‌های مالیاتی، برداشت‌های کاملا غیرمشخص، از موارد بارز است. طبق بررسی‌ها، مبالغ بسیار کلانی برداشت‌های نامشخص از صندوق انجام شده، در حالی که برای آن ثبت سند صورت نگرفته است و اسناد مربوطه یا وجود ندارد یا ارایه نشده است. در ثبت سندی هم که حسابدار شرکت انجام داده، خودشان قید کرده‌اند که برداشت نامشخص است. این در یک شرکت و سیستم چه معنایی می‌دهد؟ متاسفانه افرادی که آشنایی کافی با قانون تجارت، مقررات بیمه‌ای و مالیاتی و عمرانی ندارند، وارد کار شدند.

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که ما الان با آن مواجه هستیم، حدود ۹۲ میلیارد تومان مالیات و جرایم مالیاتی برای عملکرد این شرکت در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است که من برای اولین بار اسناد آن را در اختیار شما می‌گذارم. قطعا در سال ۱۴۰۱ این عدد بالاتر خواهد آمد. یکی از بحث‌هایی که با اداره مالیات داریم، این است که اسناد وجود ندارد. اسناد درست نیست، حقوق‌ها مشخص نیست، بی‌انضباطی بسیار شدید حسابداری و حسابرسی وجود دارد و من نمی‌خواهم از عنوان تخلفات استفاده کنم. انشاءالله دادگاه به تخلفات رسیدگی می‌کند و هرکس جرمی کرده باشد، به تشخیص دستگاه شریف قضایی مجازات خواهد شد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

(پایان بخش اول. ادامه دارد...)

 


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
3
12
ممنون دکتر زارعی
لطفا هر وقت رای دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شد اعضا را در جریان جزییات آن قرار بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
اینایی که دیسلایک کردند دوست ندارند در جریان جزییات قرار بگیرند؟
دعوت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
با سلام
لطفا یک تیتر با عنوان پرسش و پاسخ با ریاست نظام دامپزشکی در سامانه قرار بدید؛تا بتونیم سوالاتمون رو در زمینه نظام دامپزشکی از ایشون بپرسیم.و ایشون پاسخگو باشند.
ضمنا نزدیک انتخابات هم هست و مناسبتش هم مناسبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
24
این 92 میلیاردتومان بدهی مالیاتی باید ازجیب مدیران صندوق پرداخت بشه نه جیب اعضا
من که راضی نیستم ریالی از حق عضویتم بابت بدهی مالیاتی یه عده ............ پرداخت بشه
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
چرا جو میدید الکی؟!
به ما چه ربطی داره ...کجا وقتی رییس تخلف کنه کارمندش مجازات میشه :/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
14
فاجعه است واقعا
دامپزشک
|
Japan
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
5
این شرکت سلامت زیانی به من زد یادم هست روز جمعه تمام مسئولین فنی جمع کردن مدارک ما گرفتن از جمله مدارک شرکت در کنگره ها وامتیازها گفتن قرار حقوق شما درست بشه یک پوشه برای هر نفر درست میکردن چنتا فتوکپی و مدارک دیگر داخلش گذاشتن و معلوم نشد کجا رفت بعدا برای همان امتیازها دوباره پول خرج کردم و حلالشون نمیکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
7
...... آشکار از اعضای نظام وپرداخت نکردن مالیات کمترین تخلف ریاست قبلی سازمان نظام است کاش دستگاه قضایی با جدیت متخلفین رو بسزای اعمالشون برسونه و درس عبرتی بشن برای بقیه .............
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
متاسفانه روند در دستگاه قضایی به کندی پیش میرود و امکان دارد محکومیت مجرمین مدتها طول بکشد.
Dr noktebin
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
5
هر جا صحبتی از یک بی نظمی یا مشکل مالی هست باید سرنخ آن را در آقای ........ پیدا کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
....... نظام ....... در مورد کارشناسان صدور پروانه، ۲۰ درصد حق نظارت بر فعالیت کارشناسی رو میگیره.
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
11
5
جا داره سلامی کنیم به اون کسانی که از عملکرد آقامیری و زارعی انتقاد داشتن و آرزوی استعفا براشون میکردن ، تو حرفه دامپزشکی دو تا دیگه مثل آقامیری باشه این حرفه نجات پیدا می‌کنه همین الان هم با راه اندازی وبلاگ های بی نام و نشان سیاست فشار علیه نظام رو دنبال میکنن ، آقامیری و زارعی وظیفه شون رو انجام دادن الان نوبت اعضا است که از خجالت متخلفین و ..... دربیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
چه کاری از دست اعضا بر میاد؟ دقیق بگید. مطمين باش هستند کسانی که هر کاری از دستشون بربیاد انجام میدن فقط باید راهو بهشون نشون داد.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
مطالبه قریب به بیست میلیارد تومان حق عضویت را که پرداخت کرده اند و قریب به دوازده سال بدون اینکه خروجی شفافی داشته باشد حیف و میل شده است ، آیا نظام دامپزشکی محلی برای تامین حقوق یک عده خاص است ، .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
دوست عزیز
از قدیم گفته شده : شاهنامه آخرش خوشه
من از تخلف های قبلی ها حمایت نمی کنم. اما باید منتظر ماند و دید این دوستان جدید تا آخر مسیر به کجا می روند.
.....................
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
بله جناب سبک، شما رو خوب میشناسم ، امان از خودخواهی که چه کارهایی با آدم نمیکنه ، سالها این فرصت رو داشتی چرا خودت کاری نکردی با وجودی که در جریان همه چیز بودی
ناشناس
| Japan |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
این آقای دوست عزیز ۲۰:۱۹ از اونهایی هست که یه گوشه میشینه تا دیگران براش کار کنن اگه کار خوب شد میشه سردسته و در مدح خودش قلم فرسایی می‌کنه اگه کار جلو نرفت میشه گالوم تو گالیور ، ببین همینجوری مملکت رو به باد فنا دادی عمو جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
واقعا متاسفم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
1
اعضای صندوق و نظام سبز مورد .......... ابدی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
3
نظام دامپزشکی از همان ابتدا ............ از اهداف عمیق خود منحرف شد. در دوره عریض و طویل و ......... عملا دیگر نظام دامپزشکی نبود پاتوق تعدادی ............ از بخش دولتی و غیردولتی شد تداوم عیرقانونی صدارت ...... سرنخ ........های دولتی را نشان می دهد. ........ در نظام دامپزشکی بالاتر از این حرف هاست. ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
بعید به نظر میرسد مرجع قضایی این اقدامات را تخلف یا جرم تشخیص ندهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
7
۹۲ میلیارد تومان مالیات؟
مگر سود چقدر بوده که انقدر مالیات بالا هست؟
اون سود کجا هزینه شده که سازمان نظام دامپزشکی همیشه بی پول بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
5
کسیکه شخصا مجوزتاسیس این شرکت را صادر کرده باید پاسخگو باشد. زمانیکه ۱۰۰ درصد سهام متعلق به سازمان نظام دامپزشکی است و همه ی تصمیمات و اقدامات با دستورات رییس وقت بوده بنابراین پاسخگویی و پرداخت خسارات هم به عهده ی ایشان خواهد بود. نمیشود با سرمایه ی مردم ریسک کرد و افرادیکه به شرکت بواسطه ی سازمان اعتماد کردند را متضرر کرد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
2
6
جناب دکتر زارعی واقعا ممنونیم لطفا با رئیس نظام قبل و ریاست صندوق رفاه بدون تعارف برخورد قانونی شود، بنده از مسائل تعاونی های اینان باخبرم در کشور و فارس و شمال
واگذار به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
لطفا کمیته ای حقیقت یاب برای شناسایی تخلفات گسترده ی تعاونی مسکن نظام دامپزشکی استان ......... تشکیل دهید. نکات جالبی دستگیرتان خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
3
دکتر زارعی عزیز چرا با همه ی افرادی که دریافتهای نامتعارف داشتند برخوردی که شایسته بود نشد؟ چرا شکایتی از آنها نشد؟ ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
3
بخش دومش کی چاپ میشه؟ بحث جذابی هست. کلا چند بخش هست؟ هر چند وقت یک بخش را چاپ میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
3
چرا تو اسناد اداره دارایی نوع فعالیت نوشته شده سازمان نظام پزشکی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
خیلی جالبه، مالیات حقوق در سال ۱۳۹۹ حدود ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۰ مالیات حقوق حدود ۲۲ میلیون تومان بوده. سال ۱۳۹۹ .................
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
سال ۹۹ همان سالی هست که دریافتهای نامتعارف برای عده ای وجود داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
6
حکیم جان این خبر رو حالا حالاها بزار بالا باشه تا همه بفهمن چی بر سرشون اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
6
کم کم داره مشخص میشه که چرا تیم .......... میز و صندلی را دو دستی گرفته بودند و به هر کاری متوصل شدند که تغییرات انجام نشود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
3
یک زمانی یک گروهی بود بنام هم اندیشی که توسط گروه فشار مورد تهدید قرار نگرفته بود و اعضای اون در قالب خرد جمعی جلوی خیلی انحرافات رو گرفتن که نمود بارز اون جلوگیری از تبانی افراد منفصل از خدمت شده با سیاهی لشگرهایی بود که ادعای نمایندگی مسئولین فنی رو دارند یا با مسعود شصتچی از دانشگاه با تهدید و تطمیع لشگر دانشجویان رو برای قبضه نهادهای مختلف دامپزشکی بکار می‌بردند و حلقه اشتراک این فسادها فردی است که در رفتار و سکنات مشابه اسماعیل سیمیتقو است که همچنان در اوهام ناشی از آن زمان به سر میبرد

حالا این آقا اسماعیل ما با سیاه کردن دیگران و سیاه نمایی در مورد آنها تلاش می‌کنه جایگاه خودش رو حفظ کنه و شمال‌غرب ایران رو در اختیار خودش بگیره، حاج اسماعیل قوای دولتی از تهران حرکت کرده بعدا نگی نگفتیم ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
6
مالیات بابت درآمده صندوقی که زیان ده بوده درآمد نداشته که ۹۲ میلیارد تومان مالیات بده
............... باید از درآمد صندوق مطالبات اعضا پرداخت شود و مابقی درآمد صرف رفاه اعضا نظام دامپزشکی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
سازمان نظام دامپزشکی یک تشکل بخش خصوصی است در راستای حفظ حقوق اعضای بخشی خصوصی طبیعتا با توجه به تعداد کارمندان در تهران و استان ها پرداخت حقوق و مزایای همین کارمندان با حق عضویت اعضا امکان پذیر نیست و طبیعی کمک های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت باعت حفظ و ماندگار شدن این تشکیلات شده‌ است و دراین میان هم سوءاستفاده هم صورت گرفته است و درحال حاضر هم این دیوار کج همچنان کج چیده می‌شود لذا حسابداری شفاف یکی از راه‌های پیش رو است ضمنا بسیاری از اعضای شورای مرکزی همان اعضای قدیمی هستند و قطعا در جریان کار بوده‌اند چرا در طی این سالها سکوت کرده اند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
اعضای شورای مرکزی که از قدیم تا کنون در این شورا حضور دارند دو گروه کاملا مجزا از هم بوده اند. یکی مخالف و یکی موافق تیم قبلی. الان هم اعضای مخالف تیم قبلی شورای مرکزی به کمک رییس سازمان پیگیر موارد هستند.
دامپزشک
|
Japan
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
7
ریاست محترم لطفا تعرفه های صدور مجوز بررسی کنین ............ چرا برای تمدید پروانه باید این همه پول پرداخت کنیم به نظام دامپزشکی همان حق عضویت کافی هست بخدا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
4
سیر و سلوک برخی رو که نگاه می‌کنی واقعا اون موقع کاملآ خوب درک می‌کنی که جز سرگردانی و سرگشتگی چیزی ماحصل کارهاشون نبوده ، تو یه عصبیت قومی گیر کردن که هم به خودشون صدمه میزنن هم به دیگران و هم به کشور ، اینکه سیستم با چنین کارمندانی تعامل و مسامحه می‌کنه واقعا از روی شفقت و دل رحمی هست ، طرف تو ساعت اداری و غیر اداری در حال پست گذاشتن و کامنت گذاشتن برای این و اون هست و گذر زمان نشون داده که همه برداشت هاش و نتیجه گیری هاش اشتباه بوده و جالب اینکه هر جا که افرادی میخوان انحرافات و فساد موجود تو سیستم دامپزشکی رو اصلاح کنند صدای ایشون درمیاد
حق تمام اعضای نظام دامپزشکی هست بدونن تو مجموعه‌ای که دارن هزینه هایش رو پرداخت میکنن چه اتفاقاتی افتاده
بیش بادا....
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
عالی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
8
حکیم جان طبق برگ تشخیص که پیوست مصاحبه می باشد درآمد صندوق در سال ۹۹ برابر ۱٫۳۳۴٫۴۸۸٫۳۱۸٫۴۶۹ ریال و در سال ۴۰۰ برابر ۱٫۶۰۹٫۵۰۸٫۸۹۰٫۶۶۳ ریال بوده بنابراین طی این دو سال صندوق ۲٫۹۴۳٫۹۹۷٫۲۰۹٫۱۳۲ ریال درآمد داشته (بیش از ۲۹۴ میلیارد تومان) حالا ۸ میلیارد بدهی پروژه شاهین و ۹۲ میلیارد بدهی مالیاتی پیش این درآمد بالا رقمی نیست
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
کسی نیست به نویسنده پاسخ سوالات بگه .
ناشناس
| Turkiye |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سلام اگر فساد نبود و برداشتهاي نا مشخص زيادي وجود نداشت و احساس مسئوليت در قبال قوانين اداره ماليات وجود داشت حرف شما درست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
منظورتان این است که ۲۹۴ میلیارد تومان برداشت نامشخص داشته امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
یه حساب سرانگشتی هم بکنید این رقم سود غیرممکنه پول زمین ها هزینه ساخت و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگر با حساب سرانگشتی این رقم سود غیر ممکنه پس قطعا ۹۲ میلیارد بدهی مالیاتی هم غیر ممکنه
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
2
جناب زارعی ...............
مسوولیت پرداخت مالیات یا صفر شدن اون بر عهده هیات مدیره ای هست که مالیات در زمان اون هیات مدیره قطعی شده . شما گروه جدید بایستی اسناد و مدارک رو برای دفاع از صفر شدن مالیات میبردین ......................
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
3
حکیم مهر کامنت ها رو سانسور نکن تا واقعیتها بیاد روی میز . اصولا اگر کامنتی با نام باشه و توهین ، افترا ، فحاشی به فرد یاگروهی نباشه بایستی چاپ بشه . نه اینکه کلمات واقعی رو نقطه چین بزاری . سانیور نکن تا واقعیت نظام سبز ((((سلامت )))) روبراتون بگم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
6
اعضای محترم نظام، ازسال۹۸ ریاست شورای نظام استان ها آیا ازاین موضوع خبر نداشتند؟ .......................
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
روایتی میگه خبرداشتن ، روایتی خبر نداشتن . ولی رئیس شورای مرکزی میگه خبر داشتن و نامه نگاری کردن . شنیده ها حاکی ست فقط یه شورای استانی نامه زده ................ اگه کسی بیشتر میدونه بسم الله.
جیمز بی دین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
8
ساختمان ها و ویلاهایی را که بدون پرداخت ریالی مالک شدند و به غیر فروختند فقط ۹۲ میلیارد مالیات بالا آورده ببین چه خبر بوده همه را به فروش بگذارید و پول را به صندوق برگردانید
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
این قصه سردراز دارد .
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
پیشنهاد خوبی ه اگه واقعیت داشته باسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
2
حکیم جان دمت گرم. افشاگری خوبی بود فقط بی زحمت اینقدر کامنت ها رو سانسور نکن. بزار لذت ببریم.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
5
دکتر زارعی باز هم بررسی کنید. هنوز هم از کارمندهای قدیم هستند افرادی که حقوقهای غیرمتعارف می گیرند با ساعت کاری کمتر از بقیه همکاران. لطفا با صبر و حوصله شایستگی مدیران قبلی باقی مانده در سازمان را بررسی کنید. به گفته خودتان حقوقشان را نمی توانید کم کنید اما پست های مدیریت الکی که در زمان قبل داده شده را که می توانید بگیرید. ...............
باید حقوقهای سازمان مرکز مانند حقوقهای کارمندان استانها شود. آنوقت عدالت برقرار شده است.
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
4
........چون به هر حال بحث آبروی افراد و مسائل حقوقی است و من اجازه صحبت در مورد آن را ندارم!!!!!!!
عجب حرفی !!!

دست مریزاد دکتر جان!!!
روایت است که آبروی دزد وخلافکار را ببرید وانرا در شهر بچرخانید تا همه کس وی را بشناسند ودیگر کسی جرات خلافکاری به خود ندهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
حتی اگر اطمینان به مجرم بودن شخصی هم داشته باشیم تا زمانیکه حکمی از سوی مرجع قضایی صادر نشده نمیتوان در رسانه نامی از آن فرد برد.
احمد پاک دامن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
3
.........خدا قوت جناب دکتر زارعی
حقگو
|
Germany
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
3
سواستفاده از پول‌های اعضای نظام دامپزشکی قابل گذشت نیست. شفافیت و برخورد قانونی بهترین رویکرد در این مورد هست. حق نیست که حق عضویت و کلاسهای آموزشی و پولی که همکاران برای مثلا " صندوق رفاه و تعاون" هزینه کردند به عنوان بدهی افرادی که احیانا تخلف و سو استفاده کردند هزینه شود.
بی تعارف برخورد قانونی شود و ماشالله که افراد متمولی هستند خسارات از محل دارایی آنها و نه از جیب اعضاء نظام دامپزشکی پرداخت شود.
دکتر زارعی عزیز تا آخر پیگیر این پرونده باشید و کاملا شفاف با اعضا در میان بگذارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
2
مالیات کاملا غیر منطقیه مگر چقدر درآمد داشتند که اینقدر مالیات درنظر گرفتند این رقم مالیات در پرده ای از ابهامه و بدون شک اشتباهه سال 99 حدود 20میلیارد حقوق و سال 400 حدود 10 میلیارد؟ کمی تفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
0
این خبر باید بولد بشه تا اعضای نظام در جریان حق عضویتی که همه ساله پرداخت می کنند قرار بگیرند
نظر شما
ادامه