کد خبر: ۷۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: در حالی که چند روزی بیشتر از دومین سیل ویرانگر شهرستان‌های گرمی و انگوت نمی‌گذرد، عکس‌هایی که از منطقه سیل زده منتشر می‌شود بعضا اجساد حیوانات را در محیط نشان می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ساوالان خبر، «دکتر عارف عالی نسب» درباره اهمیت بهداشت محیط در چنین مناطقی گفت: در چنین شرایطی باید با اصول رفتار با اجساد حیوانات آشنا بود و اجازه نداد که این بقایای حیوانی موجب مشکلات جدید در وضعیت بحرانی شوند.

این دامپزشک می گوید: توصیه اول به حاضران در مناطق سیل‌زده این است که به صورت مستقیم با اجساد حیوانات برخورد نداشته باشند تا از انتقال بیماری و آلودگی‌ها جلوگیری شود. قدم بعدی سرعت عمل در چنین شرایطی است، عملکرد ایده‌آل به این شکل است که مردم عادی به سراغ این اجساد نروند و متخصصان امر با حضور به موقع در محیط، با رعایت اصول بهداشتی اقدام به دفن یا سوزاندن اجساد باقی مانده کنند.

رئیس جامعه دامپزشکان استان اردبیل با اشاره به اینکه باقی ماندن اجساد حیوانات می‌تواند تاثیرات بهداشتی و همچنین تاثیرات روانی در میان قشر آسیب‌دیده ایجاد کند، تاکید کرد: سرعت عمل در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکتر عارف عالی نسب افزود: باید دقت شود که دفن یا سوزاندان اجساد در محلی امن اتفاق بیفتد تا خطر آلودگی آب‌های سطحی یا انتقال بیماری به انسان یا سایر دام‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حیوانات زنده هم در این شرایط از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: باید با انتقال حیوانات به محل‌های مناسب، از انتقال بیماری به آنها و جدا کردن گونه‌های سالم از بیمار اقدام کرد.

رئیس جامعه دامپزشکان استان اردبیل در پایان گفت: انتظار می‌رود درمورد سیل اخیر شهرستان گرمی نیز اقدامات لازم جهت دفع اجساد حیوانات و همچنین حفاظت از حیوانات زنده با حضور متخصصان و با تدابیر مدیریتی انجام شود تا آسیب بیشتری به اموال هم استانی‌های سیل زده وارد نشود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
3
یاشاسین دکتر عالی نسب
نظر شما
ادامه