کد خبر: ۷۳۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست سرچهان از نجات و زنده گیری یک قلاده میمون وحشی در روستای ده زیارت این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا میر سلیمانی» روز جمعه با تشریح جزئیاتی از این اقدام بیان کرد: پیرو گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود یک قلاده میمون در روستای ده زیارت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان عازم روستای گردشگری ده زیارت شده و عملیات نجات را در این منطقه آغاز کرد.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه یگان میراث فرهنگی این شهرستان عازم روستای ده زیارت شدند و یک قلاده میمون را زنده گیری و باهماهنگی تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان، اقدامات انجام شده برای زنده گیری این میمون را سخت، حساس و مهم توصیف کرد و گفت: براساس مشاهدات میدانی دوستداران محیط زیست، یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان، میمون را درحالتی مشاهده کرده‌اند که تعدادی سگ ولگرد درحال تعقیب و گریز برای گرفتن میمون بودند، از این رو عملیات نجات و زنده گیری با دقت و حساسیت انجام شد.

میر سلیمانی ضمن قدردانی از همکاری رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان به دلیل همکاری ارزنده در عملیات، از شهروندان و روستاییان ساکن در جوار مناطق محیط زیستی خواست تا با مشاهده موارد مشابه بدون آسیب به حیات وحش، ماموران یگان محیط زیست را در جریان امور قرار دهند تا بدون کوچکترین آسیب گونه های حیات وحش زنده گیری شوند.

شهرستان سرچهان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
0
1
دیگه از اخبار علمی هم خبری نیست ، اگر هم باشد به جوک شبیه است، "مورچه قهرمان"!
نظر شما
ادامه