کد خبر: ۷۳۴۴۸
تعداد نظرات: ۶۶ نظر
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست:
«غلامرضا ابدالی» افزود: این که الان سازمان محیط زیست مظلوم شده این یک کمی آدم را نگران می‌کند که سازمان محیط زیست با تمام قدرت کار کرد، آمد پای کار و اعتبار گذاشت و تجهیزات گذاشت و بسیج را امکانات کرد و آخر سرهم باز مظلومانه قضاوتش می‌کنند...

حکیم مهر: «غلامرضا ابدالی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: ایران موقع زایمان نتوانست زایمان طبیعی داشته باشد و تیم دامپزشکی ناچار شدند که سزارین کنند، بعد از سزارین،توله‌ها را نپذیرفت و این‌ها از شیر مادر محروم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا وسیما، برنامه سعادت آباد رادیو گفتگو با حضور «غلامرضا ابدالی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست به موضوع بارداری یوز ایرانی (مادر پیروز) با نام ایران پرداخت.

سوال: چه کار کنیم که فرزندان ایران یا فرزند ایران که انشاالله به صحت به دنیا می‌آیند عاقبتی شبیه پیروز و دو توله یوز دیگر نداشته باشد؟

ابدالی: بارداری ایران در سال گذشته و زایمانش یک نکاتی داشت، غیر طبیعی شد، یعنی ایران بعد از بارداری اول و موقع زایمان در اردیبهشت متاسفانه مشکلاتی پیش آمد که نتوانست زایمان طبیعی داشته باشد و تیم دامپزشکی ناچار شدند که سزارین کنند، بعد از سزارین، مادر که همان ایران باشد توله‌ها را نپذیرفت، نشناخت و مشکل کار ما از همین جا شروع شد، یعنی وقتی که این‌ها را نپذیرفت، قطعا این‌ها از شیر مادر محروم شدند، شیری که برای خیلی از حیوانات و بخصوص گربه سانان و آنهم یوز با این همه حساسیت حیاتی است، یعنی آن مواد ریزمغذی و آن موادی که ایمنی ساز است و استحکام بخش استخوانات هست و و و را این‌ها دریافت نکردند با این مشکلات شد که از حوصله بحث خارج است، انشاالله در مراحل آینده، جفت گیری از نظر فیزیکی امسال صورت گرفته بین ایران و فیروز، اما بارداری هنوز قطعی نشده است.

سوال: خبری که منتشر شده که ایران باردار است هنوز قطعی نشده است

ابدالی: این‌ها جفت گیری انجام شده، اما بارداری نیاز به این است که آزمایش و سونوگرافی انجام شود و این هم حدود ۵۰ تا ۵۵ روز بعد از جفت گیری انجام می‌شود.

سوال: دوباره که به همان اردیبهشت می‌خوریم که

ابدالی: نه الان خیلی وقت است از جفت گیری گذشته زمستان جفت گیری انجام میشود و اواخر اسفندماه ما آن آزمایشات را انجام می‌دهیم و به قطعیت برسیم اگر که ایران باردار باشد بعد تمهیدات دیگر و ما می‌اندیشیم.

سوال: فرض را بر این می‌گذاریم که ایران باردار باشد چه کار می‌خواهید بکنید؟

ابدالی: ما یکسری تمهیدات داریم ما یک تجربه با ارزش از زایمان اول ایران داریم، قطعا مراکز مجهزی، مرکز توران را مجهز کردیم و دامپزشکی خوبی داریم و قطع به یقین از مشورت دامپزشک خارجی هم استفاده خواهیم کرد که انشاالله یعنی ماحصل همه این‌ها یک خرد جمعی را بوجود می‌آورد که انشاالله بتوانیم این بار موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

سوال: این تجربه موفقی که دارید می‌گویید که اواخرش رسیده بود به وضعیت عجیب و غریب پیروز و اشتباهی که شد، من نمی‌دانم اتفاقی که افتاد و دیدیم که سازمان محیط زیست هم عملا کار خاصی نمی‌کرد یعنی اگر آن بنده خدا که حامی پیروز بود، آن کمک می‌کرد و با پیروز می‌خوابید و بیدار می‌شد و بازی می‌کرد و همه این‌ها اگر نبود من نمی‌دانم چه اتفاقی برای پیروز بدتر از این می‌افتاد.

ابدالی: این بنده خدایی که شما می‌گویید این نیروی پیمانکاری است که ما گرفتیم، شما اگر یک ساختمان می‌گیرید خودتان که ساختمان را نمی‌گیرید، بالاخره شما یک بنا می‌گیرید یک مهندس می‌گیرید ... ما هم یک پیمانکار گرفتیم.

سوال: این پیمانکار می‌گفت یکسری حمایت‌های لازم نمی‌شود

ابدالی: ما پیمانکار گرفتیم و حمایت‌های هم از نظر مالی و هم از نظر تجهیزات، ما درست است اعتباراتمان کم بود، ولی برای پیروز هیچ کمی اعتباری نداشتیم.

سوال: من یک چیزی بپرسم، چون بحث اعتبارات را گفتید، یک جایی اسمش را هم نمی‌آورم شما هم اسمش را نیاورید بیچاره کرد ما را با تبلیغاتش که "حامی پیروز"، واقعا آن بنگاه اقتصادی حمایت مالی کرد از روند پیروز؟ همین الان هم تبلیغاتش در شهر هست به در و دیوار چسبیده است.

ابدالی: حامی پیروز، ایشان در حقیقت حامی یوز بود، بعد هم یکسری اقدامات که برای حفاظت از زیستگاه یوز لازم است ایشان کمک‌هایی کرد، نه این که سازمان دیگر متعهد نباشیم و هیچ کاری نکنیم نه، اصل کار ۹۰ درصد بالاتر از شاکله حمایتی اصل کار خود سازمان است و ما تمام تیم یا گروه بیماری‌ها داریم اصلا دفتر حیات وحش اصلا یک اداره کل داریم و خود استان هم که استان‌های یوز خیز ما هستند استان سمنان، خراسان‌ها و یزد، این‌ها همه تمام قد پای کار بودند، متاسفانه بعضی‌ها هم در جهت تضعیف سازمان از فرصت سوء استفاده می‌کردند و این است که مثلا یک تیمارگر آمده و همه کار کرده، این تیمارگر نیرویی بوده که ما با پیمانکار قرارداد بستیم اعتبار دادیم و پول دادیم برای همین ما استخدامش کردیم و او را به کار گرفتیم، ولی همه چیز اگر به کام او باشد بگویند محیط زیست هیچ کاری نکرد، مگر قرار است شما در زندگی تان خیلی از خدمات اجتماعی که استفاده می‌کنید همه را خودتان انجام می‌دهید؟ مگر اگر شما ماشین تان خراب می‌شود خودتان درست می‌کنید؟

سوال: من گیری ندارم من دارم می‌گویم این بنده خدا حمایت کرد این شرکت یا نکرد؟

ابدالی: شما طرح مسئله تان حقیقتش یک کمی اشتباه بوده است

سوال: اصلا من نمی‌گویم شما هیچ کاری نکردید، گفتم این بنده خدایی که شب‌ها با پیروز می‌خوابید و صبح‌ها بیدار می‌شد و ما می‌دیدیم که چطور دارد از جان مایه می‌گذارد برای این که این بچه بالاخره بزرگ بشود، یک جا‌هایی هم داشت می‌گفت آقا من تنهام و بیایید به من کمک کنید.

من این را به شدت رد می‌کنم، این که تنهاست اصلا ما این در پارک پردیسان بود و ایشان فقط تیمارگری بود که پیمانکار طرف قرار ما این را اجیر کرده بود، اجاره کرده بود و برایش گرفته بود و این که می‌گوید من تنهام ایشان تمام حقوق و مزایایش را کاملا و قانونی دریافت می‌کرد از پیمانکار، حالا من وارد بحث مادیات نمی‌شویم بالاخره پیروز قرار بود ما درباره ایران صحبت کنیم، اما افتاد کانال پیروز، پیروز نماد ایران بود و مردم به او دلبسته بودند و ما هم وظیفه داشتیم الان هر کاری هم کردیم، این که الان سازمان محیط زیست مظلوم شده این یک کمی آدم را نگران می‌کند که سازمان محیط زیست با تمام قدرت کار کرد، آمد پای کار و اعتبار گذاشت و تجهیزات گذاشت و بسیج را امکانات کرد و آخر سرهم باز مظلومانه قضاوتش می‌کنند.

سوال: نه قطعا هر کسی که صادقانه و مخلصانه برای مردم کار بکند مردم آنقدر فهیم هستند که بخواهند قضاوت اشتباهی نداشته باشند و مردم حتما متوجه کار‌هایی که صادقانه و مخلصانه انجام می‌شود می‌شوند، کما این که از روز اولی که ما با اقای شهرداری آشنا شدیم که پیمانکار شما بود تا روز نهایی که گریه ایشان بعد از مرگ پیروز گریه خیلی‌ها را درآورد مردم با ایشان داشتند ابراز همدردی می‌کردند، حتما مردم فهیم ما متوجه آنچه که اتفاق می‌افتد هستند چه خوب چه بد.

ابدالی: ما یک بحث داریم، ادعا نیست، چون ثابت شده است؛ هیچ کسی به اندازه خود ما محیط زیستی‌ها برای محیط زیست دل نمی‌سوزاند و دلیل هم داریم می‌دانید چرا؟ چون ما آنقدر محیط زیست را دوست داریم که برای حفظش جانمان را می‌دهیم ما ۱۵۰ شهید دادیم یعنی برای حفاظت از همین ذخیره گاه‌ها همین ذخائر ژنتیکی ۱۵۰ نفر از بهترین فرزندان ما، بهترین برادران ما با گلوله مستقیم شهید شدند و ۳۰۰ نفر جانباز داریم، آیا کسی که مرتب سرش توی گوشی است و عکس و فیلم می‌گذارد و از خودش می‌گوید من این کار و آن کار را می‌کنم می‌تواند برای حفاظت از گونه‌ها جان خودش را بدهد؟ می‌تواند مثل محیط بان‌های ما در آن کویر جانش را بگذارد و سینه اش را در برابر گلوله سپر کند؟

سوال: حتما همه ما قدر محیط بان‌های ارجمند را می‌دانیم حالا نمی‌دانم منظورتان از کسی که دائم عکس و فیلم می‌گذارد کیست و کاری هم ندارم، قصه‌ای که دارم این است که اگر هم دغدغه‌ای، دغدغه‌مندان محیط زیستی دارند، شاید در ابتدای امر برگردد به این که این دغدغه‌های مردم نشان دهنده اهمیت محیط زیست برایشان است و قطعا برای نگهداشت این محیط زیست مردم هم کنار سازمان محیط زیست هستند، کنار شما، کنار محیط بانان و کنار هر کسی که در این حوزه دارد تلاش می‌کند.


انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
8
19
از شما خواهش میکنم و میخوام، همانطور که گفتید برای محیط زیست و حیات وحش دلسوزانه دارید فعالیت میکنید با کسی و عاملی که باعث مردن پیروز شد برخورد لازم و قانونی رو انجام بدید،پیگیری دلیل و عامل مرگ پیروز باشید،همانطور که میگید برای پیروز زحمات زیادی کشیده شده شما هم قطعا ناراحت شدید پس باید با عامل مردن پیروز برخورد لازم بشه،این خواسته همه دوستداران پیروز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
یکی از عاملین اصلی قتل پیروز خود سازمان و مدیر مربوطه هست به اظافه دامپزشکان و تیمارگران غیر متخصص
برای مثال کلی الان سازمان محیط زیست زیست در روندی قانونی بدور از هیاهو رسانه ای و چشمان مردم اقدام به فروش حیوانات حیات وحش به پارک ها و باغ وحش ها می کند و جواز شکار برای توریست های خارجی صادر می کند فقط برای پول
سالهاست این سازمان رویکرد اقتصادی پیدا کرده و از وظیفه اصلیش دور شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
واقعا علیرضا شهرداری بودن کار هرکسی نیست مرد واقعی شرافت واقعی مال علیرضا هست این بزرگ مرد باید روی سر گذاشت و تا ابد مدیونش بود حیف امثال این مرد که این مملکت لایق نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
واردات گوشت از استرالیا و رمانی از هفته آینده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خوب اگر از رمانی و استرالیا گوشت بیاره مگه قراره دامپزشک اعزام بشه برای واردات اون؟
مگه مسئولین مربوطه نسبت وضع فعلی واردات بدون نظارت در مبدا اشکالی گرفته بودند؟
مگه وعده ای توسط مسئولین برای اصلاح روندها داده شده؟
مگه قراره حکیم مهر اهمیت به این خبر هم بده؟ (چون موضوعات مهمتری مثل تهیه گزارش از خاطرات تیمارگر پیروز برای کارکردن وجود داره.)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
7
21
این همه زحمت و این همه تلاش از سوی افراد و محیط زیست،این همه شوق و اشتیاق،اما متأسفانه یک نفر بدون تخصص و فقط با تبلیغات و ان هم از راه دور و بدون معاینه با تجویز داروی اشتباه باعث مرگ پیروز شود و همه را ناراحت کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
7
24
حالا همه را ول کردید چسبیدید به آقای شهرداری ، بابا این بنده خدا شاید نمیخواد سلبریتی بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
اتقاقا ایشون روش نگهداریش و پستهای اینستا فقط در جهت ارضا غرایض خودش بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
2
37
کلمه اجیر کاربرد دیگری دارد. زیبنده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
واقعا خیلی زشته اینجوری درمورد کسی که شبانه روز داشته زحمت میکشیده اینجوری حرف زدن مگر ایشون غلام زر خرید بودن .ازیک مدیر بعیده اینجور ادبیاتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
8
28
اینم مزد آقای شهرداری فیلمو عکس گرفته آفرین به مسئول وبزرگ محیط زیست بجای تشکر همه جانبه ی آقای شهرداری این است آخرو عاقبتش اگر رویی داشتید مینداختید گردن ایشان بس کنید کم کاریتان را گردن اینو وان نیندازید ببینیم دفعه ی بعدی چکار میکنید برای زایمان ایران چه دسته گلی آب بدهید خدا عالم است
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
2
28
این که وظیفه تون بوده حقوق بدین اما شما مظلوم نیستین چون یه نگاهی به محیط زیست وحیوانات موجود نشون میده چه خبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
4
21
غیبت پست سر اقای شهرداری درست نیست.....پیروز خودش سلبریتی شد بنا به هر دلیلی .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اگه جناب شهرداری ادعا می‌کرد که همه جوره مراقب پیروزه،،، پس نباید اینقدر اجازه فیلمبرداری و عکاسی از پیروز بیچاره میداد.. همه اینها برای یک یوزپلنگ به شدت استرس زاست.. استرس و فشارهای روانی عامل اصلی یبوست می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
7
25
ممنون از اقای شهرداری
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
13
از همه این حرفها که بگذریم عامل اصلی مرگ پیروز این بود که طرفهای فرمانیه نرفته بود وگرنه به قول اون بنده خدا دارو اشتباه تزریق نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
دقیییییقا
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
3
2
لطفا نظر دکتر محبی هم جویا بشید. چون حتما باید بپرسید تا ایشان صحبت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
5
34
آقای شهرداری بسیار زحمت کشیدند . و همه ما باید از ایشان متشکر باشیم . هیچ کس به اندازه ایشان زجر از دست دادن پیروز را لمس نکرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
7
28
این راد مرد بزرگ جناب اقای شهرداری به نحو احسن از پیروز مراقبت می کرد و اینکار را بخاطر پول انجام نمی داد. عشق و اخلاص او را هدایت میکرد. عاشق پیروز بود همانطور که ما عاشق او هستیم. بعد از مرگش حتی بیشتر هم عاشقش شدیم و سوختیم. ما که از پیروز دور بودیم اینقدر اتش گرفتیم، خدا به داد اقای شهرداری برسد. خد به ایشان و همه ما صبر دهد. پیروز متاسفانه رفت اما با رفتنش عشق به حیوانات و توجه به معصومیت انها را در خیلی از دلها زنده کرد. شما رو به خدا قسم اون .....ی را که با داروی اشتباه پیروز را از ما گرفت ، محاکمه کنید و پیگرد قانونی کنید.این حداقل کاری است که می‌توانید برای التیام درد ما انجام دهید. ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
دقیقا،محاکمه و برخورد با کسی که با تجویز داروی اشتباه سبب مردن پیروز شد و سبب ناراحتی و غم دوستداران پیروز شد طوری هنوز هم با دیدن عکسهاش اشک دوستدارانش جاری میشه خواسته همه هست،باید برخورد لازم صورت گیرد،این حداقل کار در حق پیروز و دوستداران اوست تا به خود اجازه ندهد بعد از مردن پیروز و نقشش در این موضوع هم اکنون اقدام به تبلیغ دوره آموزشی حیات وحش کند.
بهرامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
این رادمرد بزرگ نباید هر روز به عکاس ها و خبرنگارها اجازه می‌داد تا جلوی پیروز رژه برن.. خودشون هم زیادی به پیروز نزدیک شده بودن.. این همه تماس و ارتباط یک حیوان که ذاتش کاملا وحشیه با انسانها اصلا درست و علمی نیست و استرس آوره.. استرس های مکرر مطمئنا در تشدید یبوست و نارسایی کلیوی پیروز موثر بوده... مطالبی که عنوان کردم کاملا علمی و ثابت شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
3
20
اجیر کردین واقعا سطح خرفتون تا ای خد پایین وبیسوادیه عرضه دارید از الان نذارید یوز ما ایران سزارین بشود طبیعی زایمان کمد تا بچه شو بفهمد ،درکش کنه انوقت جران داری بهش دست بزن تا کیی محیط زیست ما نیخواهد بیخیال حیوانات باشد ان از پلنگ که چند روزپیش تلف شد یا یوزهایی که بر اثر تصادفات حادهی ازبین رفتن به خودتان بیایید
کاینسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
3
33
واقعا مسئولین این مملکت حرف زدن بلد نیستن...
بعضیاشون نیاز تربیت شدن دارن...
یارو خودش جیره خوار دولته بعد حرف از اجیر و اجاره کردن میزنه...
آبدارچی اونجایی که تو مدیرش هستی از تو بیشتر زحمت میکشه بنده خدا...سیس چیرو میگیرید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
4
26
اگه شما واقعا دلسوز محیط زیست بودید که وضعیت به این جا نمی رسید که مجبور باشید یوز در اسارت تولید کنید، حالا اومدید اینجا مظلوم نمایی می کنید، بنده خدا آقای شهرداری اگر تو پیجشون هم سر بزنید یه فیلم از ۶ ماهگی به بعد پیروز نمی بینید این خبر نگارهای شما بودن که مرتب می رفتن سراغ پیروز و عکس و فیلم می گرفتند و در تلویزیون نمایش می دادند نکنه فکر کردید آقای شهرداری خودش از اونها دعوت می کرد! خواهشا شما هم به جای اینکه مردم رو احمق فرض کنید از زیستگاه های طبیعی محافظت کنید که حال و روز بقیه حیوانات هم مثل یوز بیچاره به انقراض کشیده نشه. به جای این حرفها از افرادهای درست، متخصص، کار بلد و حلال کار در محیط زیست استفاده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
یوزها را شکارچیان و پوست حیوانات پوشها به انقراض کشاندند کمی انصاف هم بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
آقای شهرداری دیگه خیلی زیاده روی میکرد،،، پیروز به درد سیرک میخورد نه تکثیر در اسارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حتما جاده که یوزها را نکشت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حتما فکر کردید من و شما باید بریم جلو شکارچی ها را بگیریم! اینها حقوق دریافت می کنند که منطقه زیست حیوانات رو از خطرات شکارچی، دام، جاده و ... ایمن کنند، فرهنگ سازی کنند، مسئول هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
15
مقصر پیدا شد آقای شهرداری
شکوفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
2
31
آقای ابدالی واقعا خجالت آوره این همه وقاحت شما همه مردم شاهد زحمات علیرضا شهرداری عزیز بودن و تراوشات ذهنی شما هیچ اهمیتی نداره در ضمن علی رضا شهرداری هیچ وقت گوشی به دست نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
47
استفاده از واژه اجاره و اجیر برای یک انسان، واژه محترمانه ای نیست...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
3
33
اقای شهرداری اینطورکه ازعکسهاوفیلمهایی که بااین حیوون زبوک بسته ومظلوم داشت حاکی ازان است که بسسسیارزحمت پیروزرابردوش داشتند.الانم که بارفتن پیروز.حال وروزاقای شهرداری مساعدنیست یکم باانصاف باشیم.من که باپیروزنبودم بزرگ شدنشوندیدم.باهاش نخوابیدم بلندنشدم جیگرم داره اتیش میگیره.وای به حال اقای شهرداری
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اتفاقا نشون میده که ایشون هیچ مهارتی نداشتن و پیروز رو با گربه اشتباه گرفتن و فقط به جمع کردن فالور مشغول بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
پیروز شرایط خاصی داشت و چون آقای شهرداری در ۲ ماه اول می بایست هر لحظه و همیشه کنارش می بود( که اگر غیر از این بود پیروز حتما همون ماه های اولیه تلف می شد ) ناخواسته این شرایط ایجاد شد و الا خود آقای شهرداری هم از خداش بود دیگه تا ۴ ماه پیروز رو تحویل بده و بره سراغ زندگیش. شما که تو اون شرایط قرار نداشتید لطفا قصاوت نفرمایید.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
9
اقای شهرداری خیلی دلسوزانه برای پیروز زحمت کشید
هر چقدر هم حقوق بگیره حقش ولی میدونم اون به خاطر عشق و علاقه به پیروز رسیده دستش درد نکنه الان هم به ابن روز رسیده که درد مرگ پبروزرو در سینه داشته باشه
خدا بهش صبر بده
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
8
میدانم اقای شهرداری باچه عشقی به پیروز کمک کرد
هیچ پولی ارزش احساس انسان و نداره اقای شهرداری با دانستن تمام سختی ها امد و به این توله کمک کرد دستش درد نکنه
اخرش هم با داروی اشتباه تمام زحمتش به باد رفت و زجری که من با اینکه دور بودم از پیروز کشیدم اون که نزدیکش بود صد برار بیشتر کشید
تسلیت میگم به اقای شهرداری
خدا صبرت بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
1
در کل هر کس مقصر باشد یقیناً عمدی نبوده.ولی باید تجربه ای باشد برای ادامه راه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
10
ای کاش مدیر کل محترم شان و منزلت انسانی را رعایت میکرد و یه کم مودبانه حرف میزد . کلمه اجیر و اجاره برای انسان زشت و ناپسند است
پاسخ ها
بهرامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دقییییقا..
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
3
این طریق حفظ یوز نیست این بودجه ها هم حیف ومیل می‌شوند باید از خارج کارشناسان با تجربه در احیا ونجات از انقراض که مثل پزشکان بی مرز فعالند آورده شود والا با تعویض دولت‌ها وگروهی راه به انجام وموفقیت نمی‌رسد
پاسخ ها
بهرامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چرا این حرف رو می زنید؟؟ کشور ما و دامپزشکان ما(بهرنگ اکرامی) اولین کسانی بودن که موفق به "جفتگیری طبیعی یوزها در اسارت" شدن،،، در سایر کشورها تکثیر یوز از طریق "تلقیح مصنوعی" بوده
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
13
جناب مدیر اینطور صحبت کردن و ادبیات برای یک مقام مسئول درست نیست و فکر نمیکنم شما دغدغه محیط زیست داشته باشید که اگر اینطور بود وضعیت محیط زیست ما اینگونه نمیشد . خواهشاً شعار ندین و قدر دان زحمات جناب علیرضا باشید حداقل خودتان را بیشتر از این ازچشم مردم نیندازین. کوتاهی کردین که اگر این را قبول کنید حداقل نیمی از مشکلات حل خواهد شد. واین را هم بدانید که شماها اجیر ونون خور این ملت هستید واین ماهستیم که به شما حقوق میدهیم نه شما به ما وسلام ...
محمد
|
Germany
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
5
از نظر واقعا ناپسند شما در مورد آقای شهرداری که بگذریم

از فیروز هم گذشت ولی لطفا

اگر واقعا برنامه دارید باید از الان توران رو کاملا مجهز کرده باید اینکه یک همکار ما بیاد بگه ست جراحی مال خودم بود یا دستگاه سونو شخصی بوده برای یک سرمایه ملی زیبنده نیست
بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
2
پیمانکار طرف قرارداد شما کی بود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
11
عجیب همه مسعولین و نهادها طوری حرف میزنن که انگار ارباب هستن اگرم کاری کردین وطیفتون بوده بابتش حقوق میگیرید اون تمام امکاناتیم که در اختیار دارید از ثروت و سرمایه کشور هست بعدشم چطور تمام امکانات بسیج کردین در صورتیکه به صراحت گفتین توان خرید روزانه چند گرم گوشت برای پیروز ندارید بزارید ۶ ماه بگدره یکم فراموشی سراغمون بیاد بعد همچین اظهاراتی بکنید اقای شهرداری از جون و دل مایه گذاشت مگه شما حقوق نمیگیری ایشونم تازه خدماتی که ایشون داد میارزید به کل سابقه امثال شما
بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
2
جناب ابدالی گفتند که اواخر اسفندماه آزمایشات و سونوگرافی از ایران میگیریم تا مشخص بشه که باردار هست یا نه.....

میخواستم بگم که چه لزومی داره که ایران را سونوگرافی کنید؟ برای سونوگرافی باید ایران بیهوش بشه، و بیهوشی در این شرایط ممکنه برای ایران و توله های احتمالی آسیب زا باشه.. چرا میخواهید ریسک کنید؟ اصلا لزومی نداره که افکار عمومی از باردار بودن یا نبودن ایران در اسفند ماه مطلع بشن.. مهم سلامت ایرانه نه افکار عمومی..اگه باردار باشه خودش اردیبهشت ماه توله ها را به دنیا میاره،، مطمئنا دامپزشکش دو هفته آخر بارداری با توجه به حجم شکم میتونه بارداری را تشخیص بده و اونوقت میتونید مقدمات زایمان ایران را فراهم کنید... مهم سلامت ایرانه، افکار عمومی اسفند بفهمن یا اردیبهشت زیاد فرقی نمیکنه..
بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
5
آقای شهرداری در یه مصاحبه گفته بودن که حقوق ۶ماه اولشون کمتر از اداره کار بوده و شما جناب ابدالی ادعا میکنید که ایشون حقوق و مزایای کامل را دریافت میکردن،،، بالاخره حرف کی رو باید باور کرد؟؟؟؟
به
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
5
1
آقای شهرداری چطور تیمارگری بودن که متوجه مشکلات کلیوی پیروز نشدن تا کار به اینجا کشید؟؟ و اگر متوجه شدن پس چرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری‌ انجام نشد تا روزی که کلیه های پیروز کاملا از کار افتاد؟؟
لی لی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
13
ادبیات شما واقعا تاسف آوره. اگر دلسوز واقعی محیط زیست بودید با کسی که اینقدر واسه پیروز زحمت کشیده اینطور صحبت نمی کردین. طلبکارش هم شدین. هم پیروز وهم آقای شهرداری در قلب ما ایرانیان جاودانه شدن
امین کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
3
من به عنوان آدمی که به همه سوء ظن دارد و همیچ قصوری از چشم و وجدانش دور نمی ماند و از بالا تا پایین را می شکافت و نقد بررسی میکند، بارها به آقای علیرضا شهرداری منصفانه تاختمه ام همانگونه که به سازمان نقد وارد کرده ام، و بر هردو خیلی سال ها قبل از پیروز و پروژه یوز
اما به عنوان یک آدم منصف که تنها به دنبال اصلاح نحوه محافظتی و شکوفایی روند هستم این حد سازمان را آقا کردن و تخریب و تعریف غیر منصفانه تیمار گر غیر متخصص پیروز
از سوی یک خبرگذاری رسمی دامپزشکی کشور در گروه اهداف سازمان عریض و طویل محیط زیست متخلف و مقصور و بی تخصص، آن هم در چشم مردم خیانتی بزرگ و نابخشودنی است.
شاید او(علیرضا شهرداری) یکی از بازیگران نقش اصلی مرگ پیروز و برادرانش باشد بخاطر خوددانا پنداری غیرمتخصصانه یا اتهامات مربوط به جاسوسی حیات وحش که سالهاست به او و همکارش معماریان که نفوذ بالایی در سازمان دارند چسبیده است . اما او رباط نیست که دل نبندد به موجودی که از بدو تولد با او زیسته و برای فقط 4ملیون حقوق ماهانه روز و شبش را به هم ببافد و در سرما و گرما بخوابد.
بوقتش علیرضا شهرداری و ایمان معماریان باید پاسخگو قصور و پرونده ....... خود باشند
اما اکنون نوبت سازمان است که جواب پس بدهد که چه کرده و چه باید می کرده و نکرده!!؟
نه این که دست تهمت ب سمت اینو آن بگیرد و مسئله را با آقا جلوه دادن خود از سر باز کند و بر گردن دیگری بی اندازد
اگر قرار مشکلات با این ترفند حل شود حال سردمداران ریاست کشور این نبود، کشور گل و بلبل بود الان!!
عجالتا سازمان بفرمایند این چند میلیاردی که برای پروژه یوز از دولت گرفت بغیر از پول هایی که از اسپانسر ها و انجیوهای خصوصی دریافت کرده بدون فاکتور، رو کجا صرف و خرج کرده!؟
انسانم آرزوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
9
با احترام فراوان به حضور همه ی محیط بانانی که مخلصانه انجام وظیفه می کنند، آیا شخص شما حاضرید جانتان را فدای محیط زیست کنید؟ واقعا متاسفم که با بی انصافی تمام در مورد آقای شهرداری نظر می دهید. باب میلتون نیست اما ایشان برای همیشه مورد احترام مردم هستند بابت نهایت تلاشی که کردند و حتی سلامتی‌شان هم به خطر افتاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
13
از آقای شهرداری که واقعا در طول این مدت دلسوزانه وبی ادعا خیلی زحمت کشیدند بی نهایت تشکر میکنیم بهتر هست در لحن صحبت کردن از واژه هایی که زیبنده تلاش وفدا کاری ایشون هست استفاده شود چون با این لحنها چیزی از ارزشهای ایشون کم نمیشه بلکه بیشتر هم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
14
برای اینکه شخصیت دیگران رو بشناسید ببینید که او در مورد دیگران چگونه صحبت میکند.
واقعا جای تأسف داره
از زحمات فراوان و دلسوزانه آقای شهرداری تشکر میکنم و قاطعانه میتونم بگم که هیچکس مثل ایشون نمیتونست از پیروز مراقبت و مواظبت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
11
پیروزتاالانش که به ده ماهگی رسیده بودازنگهداری علیرضاشهرداری بودحیون بی مادری که ازصدای رعدوبرق ترسیده بود وپشت علیرضاشهرداری جای امن خودش حس میکردکاش پیروزمیسپردن دست علیرضا شهرداری وبهش کاری نداشتن طبابتهای بیجاپیروزمونوازمون گرفت
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
4
چه ادبیات ........ خوبی داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
13
کاش زمانی که فردی میخواهد مسیول شود در کلاسهای فن بیان وکنترل خشم ومذاکره و...شرکت کنند واموزش ببینند تا بتوانند صحیح صحبت کنند ،دور از قضاوتهای ناعادلانه وبرچسب زدنهای بی مورد یا لا اقل به کار بردن کلمات نامونوس ونازیبا را حداقل برای مصاحبه ها منع میکردند وپخش نمیشد .
اقای علیرضا شهرداری تیمارگری بود که در ظاهر وآنچه ما میدیدیم ومیشنیدیم تماما خود را وقف پیروز کرده بود واز این کار رضایتمند بود ‌.زحمات ولطف این انسان صبور که خیلیها به خاطر همین عشق ورزیدن وتعهدش به پیروز او را تا ابد دوست خواهند داشت ورسالت پیروز در این ده ماه امید برای بقا نسل یوز ایرانی بوده ونامش جاودان خواهد ماند ودر اخر به طور ویژه تشکر وقدردانی از جناب شهرداری وظیفه ی ماست که تونست تو این مدت اسم پیروز را بر زبان وخاطرمان زنده نگه دارد
پاسخ ها
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
گاهی آنچه میبینید و آنچه در واقعیت وجود دارد فرق زیادی دارد
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
13
یک نفر اجیر کنید حرف زدن و ادب یاد خودت بده
پاسخ ها
دوره گرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کاملا موافقم این ادبیات یک نوکر ملت نیست که بخواد با دیگران اینجوری صحبت کنه .. ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
7
درست صحبت کردن اولین شاخصه مسئولیت است که متاسفانه اکثر مسئولین ندارند
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
9
............. چه کاری تاحالا درست انجام دادید ک پیروز درست انجام بدید ................ اگه همین حس پدرانه علیرضا شهرداری نبود شماها اول پیروز کشته بودید و همین ۱۰ ماهم نمیموند .از ادبیاتت معلوم چه ادم .........ی هستی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
2
3
با درود بر حکیم مهر
طبیعتا مرگ پیروز در یک مثلث فنی اتفاق افتاد:
۱. مشکلات مادرزادی و اختلالات طولانی و ژنتیک مزمن
۲. دارو و درمان دامپزشکی ناصحیح
۳. نگهداری و مشکلات تغذیه، جایگاه، شیوه نگهداری و...
حالا هر چه هست باید بدون تعصب مشخص شود چه عاملی موجب مرگ جانور شده است؟
اینکه بدون منطق و باتعصب از یک شخص قهرمان یا دشمن بسازید کار غلطی است. باید یک‌مرجع علمی بی طرف بررسی و اعلام نظر کند. ضمنا اینکه آقای شهرداری زحمت کشیده، الزاما دلیل نمی شود اقدامات اش هم کاملا صحیح بوده باشد. چرا که رئیس یک سیرک هم برای حیوانات اش از کودکی تا مرگ زحمت می کشد و ناراحت هم می شود اما باید گفت کارش تماما درست بوده؟
به نظر بنده علت اصلی را باید در دوره ۵ ماه اخیر زندگی پیروز همراه عملکرد تیم درمان بررسی کرد.
Z
|
Singapore
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
0
3
سلام این حرفا جای دلجویی و تشکرتون از اقای شهرداری هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
2
..................... به فرض محال محال محال پیروز تقصیر علیرضا شهرداری بود،دریاچه ارومیه و هامون و زاینده رود و بختگان را هم علیرضا خشکاند؟؟؟ توی عمق جنگلهای هیرکانی هم علیرضا ویلا یاخت برای آقا زاده هایتان؟؟؟ بلوطهای زاگرس را هم علیرضا خشکاند؟؟ گور خر و خرس و شبر یاغ وحشهای تهران و مشهد و شیراز و اصفهان را هم علیرضا کشت؟ شما ب......... محیط زیستی کدام کارتان در این ۴۳ سال درست بودا که حمایت از پیروز درست بوده باشد؟؟؟؟ حقوق قانونی این مرد را هم ندادید. ................... شما حتی قادر به حمایت از محیط بانان خود در برابر شکارچیها و قاچاقچیان نیستید چه برسد حیوانات !
............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
3
ابدالی!
علیرضا اگر هم پول گرفت (که همه میدونیم حقوقش رو کامل ندادی) ، حقش بوده
تو .......... با این همه حقوقو مزایایی که گرفتی چی کار کردی برای محیط زیست این کشور که انقدر ادعات میشه؟؟؟
شما ........ حتی جون محیط بانهاتونم نمیتونید تضمین کنید .
پس در مورد علیرضا شهرداری درست صحبت کن ......... و یادت باسه اونی که ........ جیره بگیره ملت هست تویی و نونی که بابت کار نکرده ...............!
نظر شما
ادامه