کد خبر: ۷۸۴۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مسئول پست دامپزشکی چکنه بخش سرولایت شهرستان نیشابور در حین واکسیناسیون بروسلوز گوسفندی به میکروب تب مالت آلوده و پس از چند روز علائم بیماری در بدن وی ظاهر گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «سید محمد احمدی» مسئول پست دامپزشکی چکنه با اظهار درد مفاصل، تب، سردرد و تعریق شبانه گفت: در حین واکسیناسیون گوسفندان یک روستا در سرولایت بر اثر عدم مهار مناسب دام توسط دامدار چند قطره از مایه واکسن به چشم چپم ریخت که بلافاصله اقدام به شستشو با آب فراوان و مراجعه به مرکز بهداشت و انجام دستورالعمل های بهداشتی نمودم اما پس از چند روز علائم تب، سردرد و درد مفاصل در بدنم بروز نمود و با مراجعه به مراکز بهداشتی و انجام آزمایشات لازم مشخص شد به بیماری تب مالت مبتلا شده ام که درمان آن را زیر نظر پزشک فوق تخصص بیماریهای عفونی آغاز نمودم. وی همچنین فعالیت در حوزه دامپزشکی را سخت، خطرناک و طاقت فرسا برشمرد.

دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور نیز گفت: کارکنان دامپزشکی علاوه بر اینکه همواره در معرض آسیب های فیزیکی می باشند در معرض خطر مواجهه با عوامل بیماریزای بیماریهای مشترک بین انسان و دام نیز هستند و هر لحظه امکان ابتلای آنها به این بیماریهای خطرناک وجود دارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
3
برای این همکار عزیز آرزوی سلامتی دارم
متاسفانه این موردی که ذکر شد رو بسیار شنیدم و خیلی هم اتفاق میفته واقعا این کم کاری مسئولین نظام و جهاد بوده که این شغل در رسته مشاغل سخت قرار نگرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
1
بایستی سازمان دامپزشکی کشورپیگیری بیشتری برای سلامتی .رفاهی.حقوق و مزایای همکاران انجام دهد
وقتی یک دامپزشک بدون احتساب تسری ۱۴ میلیون حقوق میگیره
وقتی اکثر واکسیناتورها به بروسلوز مبتلا میشوند
وقتی یک دامپزشک بخش خصوصی در حین تزریقات برای جلو گیری لز سقط جنین گوسفند به تب مالت مبتلا میشود
به نظر شما انگیزه دیگری غیر از عشق و علاقه به حرفه و ثواب خدمت به مردم وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
1
ریخته نشده
پاشیده شده است
ریختن با پاشیده شدن فرق داره
نظر شما
ادامه