کد خبر: ۷۳۴۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: مباحث مربوط به روند درمان حیوان از بدو تولد تا زمان تلف شدن، اینکه در این مدت چه پروسه‌ای طی شد و چه گذشت قطعا توسط سازمان نظام بررسی و بعد از جمع‌بندی نهایی نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید ...

حکیم مهر: جلسه فوق العاده کمیته تخصصی محیط زیست و حیات وحش با حضور رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، به منظور رسیدگی بر روند درمان یوزپلنگ ایرانی و بررسی علل و عوامل منجر به تلف شدن حیوان، جلسه فوق العاده کمیته تخصصی محیط زیست و حیات وحش با حضور رییس سازمان نظام دامپزشکی، نماینده سازمان محیط زیست و رییس بیمارستان مرکزی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه «دکتر حامد زارعی» رییس سازمان نظام ضمن اظهار تاسف بابت از دست دادن یور ایرانی، گفت: «جدای از تمام حواشی بوجود آمده پیرامون این موضوع، شخصا به خاطر از دست دادن یوز ایرانی که جزو سرمایه‌های کشور محسوب می‌گردید ابراز تاسف می‌کنم. هر چند قطعا پیروز تنها سرمایه ملی کشور نبود و تلاش ما باید این باشد با استفاده و بهره از دانش و تخصص دامپزشکان کشور از سایر حیوانات حیات وحش که قطعا آنها نیز همگی جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند حفاظت نمائیم.»

دکتر زارعی ادامه داد: «به طور قطع مرجعی که در زمینه مباحث مربوط به دامپزشکی و درمان باید اظهارنظر و بررسی کند، سازمان نظام دامپزشکی است که ما نیز در اولین فرصت این مساله را در دستور کار قرار دادیم. متولی مباحثی همچون شرایط نگهداری و کم و کیف آن سازمان محیط زیست است اما مباحث مربوط به روند درمان حیوان از بدو تولد تا زمان تلف شدن، اینکه در این مدت چه پروسه‌ای طی شد و چه گذشت قطعا توسط سازمان نظام و با جلسات متعددی که برگزار خواهد شد بررسی و بعد از جمع‌بندی نهایی نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.»

در ادامه جلسه «دکتر منتظمی» نماینده سازمان محیط زیست حاضر در جلسه، ضمن تشکر از تمامی همکاران دامپزشک چه در بدنه سازمان چه بخش خصوصی، همچنین همکاران دانشگاهی جهت مشاوره‌های متعدد در خصوص نگهداری و درمان پوز ایرانی گفت: «سازمان محیط زیست و دامپزشکی دوشادوش هم زحمت کشیدند تا سه فرد یوز ایرانی بدنیا آمد. با برنامه‌ریزی و همکاری دقیق و نظرات کارشناسی دوستان این سه یوز ایرانی که در تهران بودند جهت نگهداری در شرایط بهتر به کرمان منتقل شدند.»

وی با تاکید بر اقدامات مدیریتی موثر در این بازه زمانی افزود: «متاسفانه در ابتدای امر دو توله یوز ایرانی از دست رفت و تنها یکی باقی ماند که پیروز نام گرفت. این یوز با توجه به ضعف‌هایی که داشت تحت مراقبت شدید قرار گرفت. همه همکاران در سازمان تلاش و انرژی خود را صرف نگهداری و حفاظت از پیروز کردند. اما متاسفانه یوز ایرانی بیمار و در نهایت علی‌رغم همه زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و کادر پرسنلی بیمارستان مرکزی حیوان را از دست دادیم.»

دکتر منتظمی تصریح کرد: «قطعا باید منتظر نتایج آزمایشگاهی پاتولوژی بود. یک تیم ارزیاب در حال بررسی موارد هستند. حسب مقررات، به طور قطع بررسی‌های لازم در سازمان نظام و با کمک و مدیریت شما اتفاق خواهد افتاد.»

در ادامه جلسه «دکتر مرادی»، رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی نیز به بیان جزئیاتی در خصوص روند درمان یوز ایرانی از لحظه ورود به بیمارستان تا زمان تلف شدن حیوان پرداخت.

در نهایت مقرر گردید تمامی موارد و نکات با جزئیات دقیق از طرف بیمارستان مرکزی و سازمان محیط زیست به صورت مکتوب به سازمان نظام جهت بررسی‌های بیشتر و کارشناسی‌تر ارائه گردد. پس از ارائه گزارشات دقیق، بررسی نتایج آزمایشگاهی و تشکیل جلسات مجدد در این خصوص نتیجه نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
1
1
پیروز زیبا و عزیز،پیروزی که بعد از مردنش خیلی اشک ریختن و الان هم با دیدن عکسهاش اشک میریزن،پیروزی که مظلوم بود،امیدوارم نظام دامپزشکی همانطور که گفته با قاطعیت نسبت هر شخصی که به هر نحوی باعث مرگ پیروز شده برخورد لازم را صورت دهد،برخورد با شخص و عوامل خاطی مطالبه عمومی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
3
کجای قانون گفته نظام دامپزشکی مرجع است
مطابق قانون مرجع بیماری های حیات وحش سازمان دامپزشکی است و سازمان حفاظت محیط زیست
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
1
بسه دیگه خسته نشدید از بیکاری گیر دادید به این اقا کار از این مهم تر ندارید کارفرما همه جوره داره از دامپزشک مسئول فنی سوءاستفاده میکنه بعد از رییس سازمان گرفته تا ریسس نظام هر پیر تاسیری ازش میگن ما تو خرج حداقلی زندگیمون موندیم شب عید شرمنده زن بچمونیم اقایون به فکر مردن توله یوز ایرانی هستن
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
2
اوه اوه چه جلسه مهمی بوده قطعا تمام مشکلات حل شده.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
کجای قانون چنین اختیاراتی داده شده؟
نظر شما
ادامه