کد خبر: ۷۳۳۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در هفته‌های اخیر به‌دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، کشتار غیرمجاز دام از جمله اسب در استان افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مجتبی ورمقانی» خطاب به شهروندان، نسبت به خرید گوشت قرمز در مراکز غیر مجاز در کردستان هشدار  داد و اظهار داشت: در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت گوشت قرمز، موارد کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام از جمله اسب در سطح استان افزایش یافته است.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها بیانگر آن است که در آینده نزدیک موارد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سطح استان کردستان افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشتارغیرمجاز و غیر بهداشتی (قصابی‌های خانگی) هیچ‌گونه نظارتی قبل، حین و پس از کشتار وجود ندارد، عاجزانه از همه شهروندان کردستانی درخواست می‌شود که از خرید و مصرف این گوشت‌ها به‌جد خودداری کرده تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

وی با هشدار اینکه در کشتار غیر مجاز هیچ نظارتی وجود نداشته و سوداگران و سودجویان نسبت به کشتار و فروش دام‌های مردار و بیمار اقدام می‌کنند، گفت: شهروندان کردستانی حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز (پس از بررسی لیبل و مهر دامپزشکی) خریداری کنند.

ورمقانی با بیان اینکه در تمام کشتارگاه‌های دام استان ناظران اداره کل دامپزشکی کردستان مستقر هستند، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 17 هزار و 297 کیلوگرم گوسفند و بره و دو هزار و 12 کیلوگرم بز و بزغاله و 41 هزار و 828 کیلوگرم گاو و گوساله بیمار و غیر قابل مصرف قبل از ورود به سفره مردم در استان کشف و ضبط شده است.

وی از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه از فردا خبر داد و عنوان کرد: شهروندان هر گونه کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی انواع دام از جمله اسب را از طریق سامانه پیغام‌گیر شبانه‌روزی 1512 دامپزشکی اطلاع‌ بدهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان گوشت و کشتار غیربهداشتی دام در خارج از کشتارگاه‌ها، از شهروندان کردستانی خواست برای حفظ سلامتی خود از خرید گوشت غیربهداشتی که در مکان‌های غیرمجاز و فاقد پروانه عرضه می‌شود، خودداری کنند.

ورمقانی، ریشه‌کنی این معضل بهداشتی را در گرو همکاری و همراهی شهروندان با نخریدن گوشت قرمز از مکان‌های غیربهداشتی و فاقد پروانه فعالیت در استان دانست و یادآور شد: تا زمانی که شهروندان از این محل‌های غیرمجاز گوشت خرید کنند، نمی‌توان به صورت قاطع و ریشه‌ای با این معضل برخورد کرد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
بااین تورم بریم به سمت حشره خواری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
2
1
افزایش یعنی چی؟
افزایش به این معنی هست که قبلا بود و حالا بالاتر رفته.

پس شفاف بگید از چند مورد به چند مورد رسیده اید.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
2
احسنت به این حکمرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
1
3
چی شد؟ گوشت ارزان نشد؟
پس دکتر اقا میری در مورد بازار گوشت چی میگفت؟
نظر شما
ادامه