کد خبر: ۷۲۵۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: هیچ یوزپلنگی علی‌رغم عملیات دوربین گذاری برای یافتن مادر دو توله یوزپلنگ پیداشده در روز‌های اخیر در پارک ملی توران شاهرود مشاهده نشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چند روز گذشته با پیدا شدن دو توله یوزپلنگ در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود استان سمنان در رسانه‌ها خبرساز و اخبار ضدونقیضی درباره نحوه پیدا شدن این توله‌ها منتشر شد؛ اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

به گفته مسؤولان سازمان حفاظت محیط‌زیست، صبح روز جمعه، یازدهم آذرماه امسال یکی از دامداران منطقه با اداره پارک ملی توران تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند هنگام پاک‌سازی چشمه در روز قبل برای آب خوردن دام‌هایش، متوجه حضور دو توله یوزپلنگ در نزدیکی چشمه می‌شود.

دامدار مذکور پس از مشاهده توله یوز‌ها به گفته خودش از صبح روز پنج‌شنبه تا ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر، هنگام غروب آفتاب در فاصله‌ای مشخص در منطقه می‌ماند تا مادر این دو توله برگردد؛ اما پس از این مدت با توجه به سرد شدن هوا توله را برداشته و به مردان‌خان (محل استراحت دامدار) انتقال می‌دهد و به کمک یکی از چوپان‌ها کمی از شیر دام نیز به آن‌ها می‌خوراند.

این دامدار مجدداً فردای آن روز توله‌ها را به محل پیدا شدن برمی‌گرداند؛ اما با نیامدن یوزپلنگ مادر، با محیط‌زیست تماس می‌گیرد و خبر را اعلام می‌کند.

محیط‌بانان پارک ملی توران در منطقه حضور پیدا می‌کنند و آن‌ها نیز منتظر بازگشت یوز مادر می‌مانند؛ اما درنهایت با تاریک شدن هوا به تشخیص کمیته تخصصی مستقر در محل، توله یوز‌ها به پاسگاه محیط‌بانی دلبر در منطقه توران منتقل می‌شوند.

همان شب، عملیات دوربین گذاری اطراف چشمه انجام می‌گیرد تا در صورت برگشت مادر، محیط‌زیست مطلع شود؛ اما حضور هیچ یوزی در تصاویر دوربین تله‌ای مشاهده نشد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ادم
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
2
2
ای کاش این همه به فکر حیوانات هستین فکر زیر دستانتان هم بودین سختی کارمیکنن حقوق کم ریس سازمان ............ اینور اونجا همه جا کمی هم از سختی کار مشکلات کارمندان بگه
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
2
4
کار خود چوپان بوده مادر کشته که به گله خودش آسیب نزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
1
4
سگ گله یوز مادر را یا ازبین برده یا چنان ترسانده که خیلی دور شده اگر ازبین برده باشد جایی دفنش کرده وگرنه یوز مادر حتما سراغ بچه هایش میآمد ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
1
3
به نظر بند یوز مادر در اسارت این آقا بوده
نظر شما
ادامه