کد خبر: ۷۱۲۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس جامعه دامپزشكان ایران گفت: شهرداری‌ها هیچ گونه دانشی در زمینه كنترل حیوانات شهری ندارند و دلشان هم نمی‌خواهد كه از دانش كنترل حیوانات استفاده كنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر پیام محبی» در گفتگوی تلفنی با برنامه گفتگوی اجتماعی،‌ در مورد آسیب شناسی و مخاطرات سگ‌های ولگرد در سطح شهرها گفت: شهرداری‌ها فقط شهرسازی كرده‌اند و متاسفانه با توجه به ضروت‌های موجود، ساختاری به نام دامپزشكی درشهرداری‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینكه متاسفانه ساختار محیط زیست شهرداری‌ها هم هنوز سیستم درستی ندارد و همچنان در هر كدام از شهرها مشكل پسماند وجود دارد، بر ضرورت استفاده از روش‌های علمی و اصولی در جهت تبیین دستورالعمل‌های مناسب خدمات شهری شهرداری‌ها تاكید كرد.

محبی اظهار کرد: متاسفانه حامیان و حامی نما‌ها نیز در حمایت از حیوانات بدون دانش و بدون توجه به مباحث علمی و بر اساس احساسات فكر و رفتار می‌كنند و نتیجه این شده كه به سمت هند شدن می‌رویم.

رئیس جامعه دامپزشكان ایران تصریح كرد: تا زمانی كه تولید حیوان خانگی و شهری قانون مدار نشود و سگ‌های بدون صاحب و بی‌سرپرست ساماندهی نشوند و سگ‌ها شناسنامه دار نباشند، با روند افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد سگ‌ها ۶۰ هزار سال است كه اهلی سازی شده و با بشر زندگی می‌كنند و جایگاهی در كنار انسان دارند و كارهای زیادی برای انسان انجام داده‌اند و اكنون هم برای بسیاری از ارگان‌ها سگ‌ها اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

كنترل حیوانات بدون صاحب به افراد دلسوز سپرده شود

«هانی حسینی فرد» فعال حقوق حیوانات نیز در این برنامه با انتقاد از رفتارها و روش‌هایی كه برای كنترل حیوانات بدون صاحب در شهر‌ها انجام می‌شود بر ضرورت واگذاری پروژه كنترل حیوانات به افراد دلسوز تاكید كرد و اظهار داشت: همه علاقمندان به حیوانات برای كنترل و ساماندهی حیوانات بدون سرپرست در شهرحاضر به همكاری با شهرداری هستند.

وی افزود: متاسفانه كنترل جمعیت سگ‌ها به افراد و پیمانكارانی سپرده شده كه دلسوز نبوده و هدف آنها حذف حیوانات و كسب درآمد از حیوانات است.

حسینی فرد تصریح كرد: روش‌های جمع‌آوری و كنترل حیوانات، انسانی و اخلاقی نیست و متاسفانه بسیاری از افرادی كه حیونات را خرید و فروش می‌كنند به خاطر منافع مالی اقدام به ورود توله‌های سگ‌ها به بازار می‌كنند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
1
3
وقتی همه جا به زور ناظر شرعی جا میزنن
چرا سازمان دامپزشکی شهرداری ها رو ملزم به استخدام یک دامپزشک نمیکنه که دانش لازم رو پیدا کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
1
امحا کنند و بس! دانش نمی خواد! دوستان اسم دانش می اورند که مثل گذشته قرارداد های چب با شهرداری ببندند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
1
مشکل دیگر اینجاست که حامیان سگ و گربه و موش غیره هم دانشی در این زمینه ندارند و بلکه حتی کمتر از شهرداری ها
من به شخصه حاضرم به صورت رایگان به شهرداری ها در زمینه معدوم سازی و بنا بر شرایط و مقتضیات عقیم سازی مشاوره بدم
و اگر حکیم مهر عزیز عنایتی داشته باشند پاسخ های من به شهرداری ها در همین وبگاه به صورت مقالاتی کوتاه منتشر بشن و مورد بحث و نقد و بررسی دیگر دوستان (البته فقط افرادی که دارای تحصیلات مرتبط با دامپزشکی هستن) قرار بگیرن
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
0
شما هم دانشی در مورد شهر داری و شهر سازی و امثالهم نداری .ضمنا دانشی در مورد یوزپلنگ هم نداشتی ولی مصاحبه قبلی شما در مورد یوزپلنگ بود. همیشه متاسفانه هیچ اقدامی به جز انتقاد ازطرف شما دیده نشده اونهم در مسائلی که واقعا تخصص شما نیست . در مصاحبه قبلی در مورد یوزپلنگ اول کلی انتقاد کردی بعد اون وسطا یهو فرمودی حتی وقت هم نداری !!
......................
نظر شما
ادامه