کد خبر: ۷۰۹۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: صد و چهار راس کل و بز تا کنون در اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش این شهرستان تلف شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «فلاح نژاد»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان  گفت: در مدت دو هفته اخیر، محیط بانان منطقه شکار ممنوع طالقان در حین گشت و کنترل و سرکشی زیستگاه‌های حیات وحش، ۱۰۴ راس لاشه مربوط به گونه کل و بز که بر اثر شیوع مجدد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده اند را کشف کردند.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست طالقان  در مورد اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌کننده انجام شده برای مقابله با این بیماری افزود: هم‌اکنون با همکاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در حال خروج دام از منطقه هستیم و اداره دامپزشکی شهرستان نیز واکسیناسیون تکمیلی دام‌های منطقه را در الویت قرار داده است.

فلاح نژاد گفت: محیط بانان در منطقه در حال شناسایی مناطق آلوده، سوزاندن لاشه‌ها و امحای بهداشتی آن‌ها و همچنین ضد عفونی کردن آبشخور‌ها هستند.

اوافزود: این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک نیست و قابل انتقال به انسال نمی‌باشد وفقط مختص نشخوار کنندگان کوچک می‌باشد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: از تمامی دستگاه‌های مسئول درخواست داریم در جهت مهار و کنترل بیماری با محیط زیست همکاری کنند و از هیئت‌های ورزشی و کوهنوردی، دوستداران محیط زیست و حیات وحش و همچنین جوامع محلی تقاضا می‌شود به جهت جلوگیری از جابجایی حیات وحش و گسترش بیماری، بدون هماهنگی با اداره محیط زیست طالقان از ورود به منطقه آلوده خودداری کنند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
3
3
اتخاذ سیاست های فنی اشتباه در دفتر بهداشت و. مدیریت بیماریهای دامی منجر به این اتفاقات شده است... فقط به اجبار و دستوری و از بالا به پایین به ادارات کل استان‌ها طرحها را تحمیل کردن بدون هیچ دلیل فنی همچین معضلاتی را به همراه خواهد داشت . بی برنامه گی در دفتر... واکسن‌های تاریخ نزدیک تحویل دادن.... عدم درنظر گرفتن شرایط نیرو و خودرو و اعتبارات استان‌ها و... . بایست مسائل فنی هر استان به خود استان واگذار گردد و از دخالت در امور استان‌ها سازمان باید بپرهیزد.. جناب آقای ریس سازمان لطفا پیگیری فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
این که شما میگی یعنی بی برنامه بودن و بی نظمی و … کدوم کشور دنیا اینجوری عمل کرده؟ برنامه از مرکز ارایه و استان یا ایالت اجرا میکنه.
ناشناس
|
France
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
1
1
در این خصوص و با توجه به اینکه قبلا هم این موضوع و این تلفات در این منطقه وجود داشته، میبایست دامپزشکی استان البرز عملکرد خود،میزان واکسیناسیون دامهای اهلی منطقه و شعاع آن و اینکه اخرین بار که واکسیناسیون صورت گرفته و ایا میزان پوشش صد در صدی و کامل بوده را مشخص نماید،همانطور که در متن اشاره شده محیط زیست طالقان اعلام نموده اداره دامپزشکی واکسیناسیون تکمیلی را اغاز نموده که نشان میدهد پوشش واکسیناسیون با توجه به سابقه تلفات کامل نبوده
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
2
0
باسلام.این مطالب از بی اطلاعی و عدم آشنایی به منطقه است . شهرستان طالقان پذیرای خیل عظیمی از دامهای عشایری از چندین شهرستان از استانهای مختلف است و کنترل بیماری منوط به عملیات پیشگیری در چند استان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
طبق دستورالعمل های موجود، شبکه دامپزشکی شهرستان موظف است دامهای ورودی عشایری از دیگر مناطق را نیز واکسینه نماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
برابر دستورالعمل و مکاتبات مکرر سازمان دام عشایر باید در مبدا واکسینه شود.
نظر شما
ادامه