کد خبر: ۶۹۹۵۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

حکیم مهر: نماینده ولی‌‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بخش مهم تامین امنیت غذایی بر عهده دامپزشکی است، گفت: در بخش تولید و تامین گوشت، با تلاش دامپزشکی سلامت و پاکی آن با حضور ناظران بهداشتی تضمین شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم» ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان و قهرمانان تولید بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به جایگاه تولید در کشور اظهار داشت: در مقابل تولید مصرف قرار دارد و در نزد اعاظم و بزرگان، مصرف‌گرایی مورد نکوهش قرار داده شده و تولید و تولیدگر هم دارای مقام عظیم شمرده شده به طوری که جامعه مصرف‌گرا تحت سلطه هر بیگانه‌ای قرار می‌گیرد و باید در صدد تولید باشد.

وی افزود:در فرهنگ دینی و قرآنی تولید در عرصه کشاورزی و صنعتی از جایگاه ممتازی برخوردار است و در تحلیل متون دینی مختلف و مطالعه زندگی و سیره بزرگان می‌بینیم پیامبران الهی پرچمدار تولید در کشور و منطقه اسلامی بودند.

نماینده ولی‌‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تولید بسیار مهم است و باید همیشه اهل تلاش باشیم که سیمای استان مرکزی معرف آن است به طوری که جهاد و اجتهاد در این استان جایگاه بالایی دارد، مردم اهل جهاد و تلاش هستند و شش هزار و 200 شهید استان بهترین سند است.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: استان مرکزی در دوره تاریخ خود اقدام بزرگی داشت که توانست امام (ره) را در عرصه اجتهاد به جامعه تحویل دهد و بزرگان مختلفی در این استان تربیت شدند که نشان‌دهنده جهادی و اجتهادی بودن مردم فرهیخته استان مرکزی است.

وی بیان کرد: امروز تولید مبتنی بر دانش‌بنیان بودن و اشتغال‌آفرینی برای این جامعه مصداق برجسته جهاد در راه خدا است بنابراین همه باید کمک کنند، دلاوران جهاد و سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط حماسه آفریدند.

نماینده ولی‌ فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: جهاد کشاورزی باید در خدمت مردم باشد تا مردمی که می‌خواهند به جهاد تولید همت بگمارند کار خود را به نحو شایسته انجام دهند و افتخار می‌کنیم که به برکت امام(ره) و انقلاب امروز کشور در تولید گوشت قرمز، سفید و آبزیان با همت تولیدگران خودکفا است.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیاز کشور به گوشت مرغ بیش از یک میلیارد قطعه طیور و مرغ بوده که این نیاز به همت تولیدگران کشور تهیه شده و در کشتارگاه‌ها به گوشت مورد مصرف خانوار تبدیل و عرضه شد و بیش از یک میلیارد قطعه مرغ و سایر طیور در کشتارگاه‌های مختلف سطح کشور تولید شده است.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب کشتارگاه نداشتیم اما امروز بیش از 500 کشتارگاه صنعتی در کشور تاسیس شده و در بخش گوشت، با تلاش دامپزشکی سلامت، طهارت، پاکی و سلامت آن با حضور ناظران بهداشتی تضمین است و امنیت غذایی که مورد توجه جامعه و سنگ زیربنای هر جامعه محسوب می‌شود بخش مهمی از آن در دامپزشکی انجام می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در سازمان دامپزشکی کشور افزود: جهادگران و تولیدکنندگان میدان‌داران این میادین هستند و امیدواریم استان مرکزی بر ریل افتخارآفرینی حرکت پیش‌رو داشته و در قلل مختلف پرچم‌دار باشد و فرهیختگان در عرصه‌های مختلف بتوانند برای افتخارآفرینی روز به روز موفق‌تر از گذشته باشند.

  

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
4
حاجی اقا خدمتتون عارضم که افتابه لگن ۷دست شام و ناهار هیچی... کاهش تولید گوشت قرمز کشور رو ما شاهدیم...معدوم سازی جوجه های یک روزه و پخش جوجه های یک روزه به روستاها...کاهش مصرف سالانه گوشت مردم...مردمی که انقلاب کردن و پای این انقلاب ماندن...هرف زدن اسونترین کار برای شما مسولین هست و عمل کردن که بلد نیستین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
10
فرمودند قبل انقلاب کشتارگاه نبود. محض اطلاع ، برخی صحنه های فیلم قیصر که قبل اتقلاب ساخته شده در کشتارگاه فیلم برداری شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
کشتارگاههای صنعتی قبل از انقلاب ، هنوز سرپا هستند و پیشرفته تر از کشتارگاههای جدید هستند
مثل شهرستان مهاباد
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
6
چرا بااین لباس حرفی را می زنیم که نشان از نداشتن اطلاعات درست است کلاسهای عملی بهداشت گوشت در کشنارگاه زیاران و میدان بهمن انجام میگرفت چراحرمت این لباس نگهداری نمیشود با ادعاهای پوچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
بحث ایشان در مورد کشتارگاه های طیور است. بله قبل از انقلاب وجود نداشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
آقای ناشناس ۲۱:۵۴ کشتارگاه مرغ برای اولین بار توسط شرکت سیمرغ در سال ۱۳۵۳ ودر زمان طاغوت در چند شهر افتتاح ودر سال ۱۳۵۵ توسط شرکت مرغ پردیس در کرج و در زمان طاغوت بازهم به بهره برداری رسید
مجید
|
Canada
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
8
قبل از انقلاب کشتارگاه نداشتیم؟ کشتار گاه نیمه صنعتی تبریز قبل از به قول شما انقلاب تأسیس شده بود .حداقل دو خط مطالعه بفرمائید بعد ادعا کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
6
قبل از انقلاب روحانیون محترم از محل کشتارگاه در آمد نداشتند فرمایش ایشان کاملا درست است که قبل از انقلاب (درآمد )کشتارگاه نداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
6
چرا ما از قبل از انقلاب دست برنمیداریم الان نیم قرن گذشته هنوز داریم خودمون رو با نیم قرن پیش مقایسه میکنیم
حتم دارم حاج آقا در مورد خودرو بخوان حرف بزنند میگن ببینید در دوران رنسانس خودرویی تو ایران نبود ولی بعد از انقلاب همه خیابونها پر از ماشین شده
به نظرتون این جمله غلطه یا درست
قطعا درسته ولی مقایسه مقایسه درستی نیست
حاج آقا شاید سن شون قد نده ولی بنده اوضاع ترکیه رو دیدم که قبل از انقلاب چی بود و الان چی شده کسی اصلا ترکیه نمیرفت اگه هم میرفت هیچ خریدی نمیکرد حتی سیسمونی بچه چون اجناسش خوب نبود
دکتر xy
|
Germany
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
4
الان قرن ۱۵ شمسی هستش ولی هنوز ناظران بهداشتی و شرعی مخصوصا در کشتارگاهها برای گرفتن حق و حقوق خودشون زیر فشار و چانه زدن با کارفرما هستند. خودتون در گرفتن حقوق دغدغه ندارید. هیچ خبری از وضعیت مالی و قرارداد ناظر شرعی و ناظر بهداشتی ندارید . فقط حرفهای خوب و ....... میزنید. شکم گرسنه نظارت بهداشتی و شرعی و کار جهادی نمیشناسه مسئولین محترم.
چرا طرح ملی پایش کشتارگاههای دام و طیور انجام نمیشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
2
کشتارگاه صنعتی دام ارومیه در سال ۱۳۴۹ افتتاح شده که در انقلاب تجهیزاتش پخش و پلا شد و الان کشتارگاه نیمه صنعتی دهه ۴۰ را استفاده می کنیم.
کشتارگاه صنعتی طیور مهاباد هما مرغ
کشتارگاه صنعتی دام مهاباد
اینها در آذربایجان غربی هنوز پیشرفته حساب می شوند.

کاش کمی مطالعه بفرمایند و به امارهای الکی که برایشان تقدیم می کنند ، با دقت بنگرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
2
فرهنگ سرای بهمن فعلی کشتارگاه بزرگ و صنعتی دام بود و میدان فعلی بهمن را به همین خاطر میدان کشتارگاه می گفتند.در سال 70 تبدیل به فرهنگسرا شد .کشتارگاهای صنعتی دیگری هم در سایر استان ها بود .
نظر شما
ادامه