کد خبر: ۶۸۶۷

حکیم مهر - در حالی که انتظار می رفت حجم تولید پرورش میگو در استان بوشهر به بیش از چهار هزار تن برسد، به علت شیوع جلبکهای سمی در استخرهای پرورش، حجم تولید به کمتر از سه هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش میگوی بوشهر با اعلام این مطلب گفت: برداشت میگو از 20 روز گذشته در استخرهای پرورش استان بوشهر آغاز شده و انتظار می رود تا پایان فصل برداشت در اواخر آبان ماه حجم تولید به حدود سه هزار تن برسد.

محمد قدسی افزود: به علت شیوع نوعی جلبک سمی که باعث تلفات بالای میگو در استخرهای پرورش شده است، راندمان تولید کمتر از میزان پیش بینی صید بود.

وی خاطرنشان کرد: جلبکهای نمو پیدا کرده در استخرها به پژوهشکده تحقیقاتی میگو ارسال شده، اما تاکنون درباره نوع و چگونگی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان میگو تصویب شد

قدسی ادامه داد: با اجرایی شدن مصوبه رییس جمهور مبتنی بر بخشش دیرکرد، جرائم و سود پس از سررسید تسهیلات بانکی پرورش دهندگان میگو، به نظر می رسد وضعیت میگو از بحران فعلی خارج شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که در مصوبه هیات دولت تصریح شده مبلغی به عنوان نقدینگی به پرورش دهندگان پرداخت شود، انتظار می رود رونق گذشته به اقتصادی ترین محصول آبزی کشور بازگردد.

چهار تا پنج هزار و 500 تومان قیمت میگوهای پرورشی

فعال بخش خصوصی یادآور شد: هرچند قیمتگذاری میگو بر اساس سایز آن خواهد بود، اما به نظر می رسد قیمت میگو از 10 گرم تا 20 گرم متغیر بوده و دامنه ای از چهار تا پنج هزار و 500 تومان را تعیین کرده است.

قدسی با اشاره به تلفات بالای میگو در استخرها تاکید کرد: در حالی که پرورش دهندگان حجم قابل توجهی حق بیمه برای جبران تلفات خود پرداخت کرده اند، جبران خسارتها به کلی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: شاید به علت بروکراسی موجود در صندوق بیمه کالاهای  کشاورزی است که جبران خسارتها به کندی صورت گرفته و پرورش دهندگان نمی توانند اثر بیمه کردن استخرهای پرورشی خود را ببینند.

 

نظر شما
ادامه