کد خبر: ۶۸۴۴۷
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
پاسخگویی با چاشنی تهدید علیه حکیم مهر!
اداره کل دامپزشکی استان تهران به جای پیگیری موضوع، در جوابیه‌ای عجیب ضمن متهم کردن حکیم مهر به «تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه»، اصل این مصاحبه را از اساس منکر شد!
 

حکیم مهر: در پی انتشار خبر درگیری بیش از ۱۵۰۰ رأس از دام‌های یکی از گاوداری‌های بزرگ استان تهران واقع در منطقه حسن‌آباد با بیماری بروسلوز و گفت‌وگو با مالک این دامداری که کاملاً در راستای وظیفه رسانه‌ای ما صورت پذیرفت (اینجا)، اداره کل دامپزشکی استان تهران به جای پیگیری برای حل این معضل و ارائه توضیحات فنی در این خصوص، در جوابیهای عجیب، ضمن متهم کردن حکیم مهر به «تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه!»، اصل این مصاحبه را از اساس منکر شد!

به گزارش حکیم مهر، متن این جوابیه که با عنوان «برخورد با عاملان تشویش اذهان عمومی درخصوص امنیت غذایی» منتشر شد، به شرح زیر است:

«چندی پیش شاهد نمایش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر وجود پنبه در گوشت های چرخکرده تولیدی یکی از شرکت های بسته بندی معتبر و محکوم کردن اداره دامپزشکی استان تهران مبنی بر کم کاری این اداره کل بودیم که با توجه به پیگیری های به انجام رسیده اقدام به باجگیری و تخلف عامل ایجاد خبر از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا پیگیری گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران جدیداً شاهد درج خبری مشابه در پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر (مرکز مجازی پژوهشگاه های راهبردی دامپزشکی) با تیتر درشت درخصوص درگیری یک واحد دامداری بزرگ و عدم اقدام اداره کل دامپزشکی استان تهران در این خصوص به نقل از صاحب دامداری می نماید. جای بسیار تعجب و تاسف می باشد که علی رغم اظهارات خود صاحب دامداری مبنی بر آمدن از دامپزشکی و اقدام به خونگیری و آزمایش و ارسال دام ها به کشتارگاه و همچنین اظهارات مشابه مسئول فنی واحد در خصوص حضور اداره کل دامپزشکی استان در واحد، جای سؤال اینجاست که چرا پایگاه خبری حکیم مهر قبل از درج خبری به این مهمی که می تواند باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در شرایط کنونی اقتصادی کشور در جامعه نماید، مستندات مربوطه را از اداره کل دامپزشکی استان درخواست نکرده و صرفاً بسنده به اظهارات مدیریت واحد و مسئول فنی غیر مرتبط با موضوع می نماید. این در حالی است که بنا بر اظهارات کتبی مدیریت واحد دامداری (آقای قدرتی) ایشان هیچگونه مصاحبه ای با پایگاه خبری حکیم مهر نداشته است. آیا شایسته است زحمات پرسنل اداره کل دامپزشکی استان تهران که با تحمل فشار مضاعف و با توجه به کمبود پرسنل اداره کل و با توجه به حجم بالای فعالیت همیشه در صحنه حاضر بوده و حتی در شرایط سخت کرونا و در روزهایی که خیلی از کارمندان در دورکاری بوده اند در صحنه فعالیت و جهاد حاضر شده اند، بدینگونه زیر سوال برده شود.

این اداره کل با توجه به بزرگنمایی صورت گرفته توسط پایگاه خبری مذکور ضمن تکذیب خبر فوق، حق پیگیری موضوع را از مراجع قضایی ذیصلاح حق پرسنل زحمتکش خود دانسته و اقدامات قضایی مربوطه را به انجام خواهد رسانید.»

پینوشت حکیم مهر:

1- در این جوابیه انجام گفت‌وگوی حکیم مهر با مالک این دامداری، از اساس تکذیب شده است. فایل صوتی این مصاحبه هماکنون در آرشیو حکیم مهر موجود بوده و قابل ارائه به مراجع مربوطه خواهد بود. محض اطمینان شما، شماره تلفن همراه مالک گاوداری ۱۷۴۴***۰۹۱۲ میباشد!

2- در بخشی از این جوابیه آمده است «چرا پایگاه خبری حکیم مهر قبل از درج این خبر، مستندات مربوطه را از اداره کل دامپزشکی استان درخواست نکرده است؟»؛ برای اینکه علت این رویه حکیم مهر را درک نمایید، مسئولان اداره کل دامپزشکی استان تهران را به حافظه خود در ۱۰ روز پیش ارجاع میدهیم! هفته گذشته خبرنگار حکیم مهر با معاون و مدیر کل دامپزشکی استان تهران تماس گرفت تا درخصوص ماجرای ۲۳ تن مرغ آلوده وارداتی از ترکیه (اینجا)، جزئیات موضوع را جویا شود ولی هیچیک از آنها حاضر به مصاحبه نشدند و مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران نیز ضمن اظهار بیاطلاعی از ماجرای ۲۳ تن مرغ آلوده وارداتی از ترکیه، قرار شد شنبه آینده (یعنی دو روز پیش) خودشان تماس گرفته و توضیحات لازم را ارائه نمایند که همانطور که انتظار میرفت، خبری از تماس نشد (جهت اطلاع، فایل صوتی این دو تماس تلفنی نیز در آرشیو حکیم مهر موجود است!)

3- ایرادات نگارشی این جوابیه رسمی نیز در جای خود بسیار جالب توجه است. به عنوان مثال، به جملهبندی پاراگراف اول جوابیه دقت فرمایید!

4- اتهام «تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه!» به حکیم مهر نیز از موضوعات جالب این جوابیه است. جهت اطلاع دوستان، وظیفه یک رسانه تخصصی همین است و مخاطبین محترممان دکتران دامپزشک و اعضای فرهیخته خانواده دامپزشکی میباشند؛ ما روابط عمومی اداره کل نیستیم. نکند انتظار داشتید چشمان خود را به روی واقعیات و نقاط ضعف ببندیم و همواره درباره وضعیت موجود بهبه و چهچه نماییم!

5- در بخشی از این جوابیه، حکیم مهر به زیر سؤال بردن زحمات پرسنل اداره کل دامپزشکی استان تهران متهم شده است؛ این درحالی است که همه کارکنان سازمان دامپزشکی کشوری متفق‌القولند که حکیم مهر در سالهای اخیر بیشترین تلاش را برای احقاق حقوق و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان این سازمان (از جمله پیگیری موضوع تسری فوقالعاده خاص کارکنان دامپزشکی) به عمل آورده است. پیشنهاد میکنیم که این عزیزان سوء مدیریت خود را پشت دلسوزی برای پرسنل خدوم سازمان دامپزشکی پنهان نسازند.

6- به مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران توصیه می نماییم سری به آزمایشگاه اداره کل زده و آمار موارد مثبت بروسلوز در دامداریهای استان و دامهای بروسلوزی روانه شده به کشتار را از همکاران محترم آزمایشگاه جویا شوند.

7- امیدواریم مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران حداقل آمار دقیق و واقعی موارد مثبت بروسلوز در دامداریهای استان را به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه به درستی و صحت لازم گزارش نموده باشند، در غیر اینصورت با توجه به زئونوز بودن بیماری بروسلوز، مسلماً این اقدام تهدیدی غیرقابل بخشش علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع قضایی و سایر ارگانهای ذیصلاح خواهد بود.

8- در بخشی از این جوابیه، حکیم مهر را به پیگیری در مراجع قضایی تهدید نمودهاند. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم؛ موجیم که آسودگی ما عدم ماست. با قلبی آرام و دستی پر از مستندات و مدارک و فایل صوتی مصاحبه، منتظر دیدار شما در مراجع قضایی هستیم!

در پایان به ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص ضرورت پاسخگویی مسئولین در جمهوری اسلامی میپردازیم:

 «مسئولان بلند پایهی کشور، قوای سهگانه، از خود رهبری تا آحاد مأموران و مدیران، همه باید پاسخگو باشند؛ پاسخگوی کار خود، پاسخگوی تصمیم خود، پاسخگوی سخنی که بر زبان آوردهاند و تصمیمی که گرفتهاند؛ این معنای پاسخگویی است؛ این یک حقیقت اسلامی است و همه باید به آن پایبند باشیم.»

(بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم، 26 فروردین 1383)

«حق مردم است که از مسئولانشان کار و تلاش و ابتکار و اقدام به موقع و رفتار مسئولانه بخواهند؛ و وظیفه مسئولان است که پاسخگو باشند و آنچه را که وظیفه آنهاست، انجام دهند.»

(بیانات در دیدار مردم استان همدان، 15 تیر 1383)

 

انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
9
29
دسته گلی دیگه ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
متاسفانه دامپزشکی اداره ای است ک با تهدید و قلدری کارشون پیش می‌بره و جوابگوی هیچ ارگانی هم نیست .
در همه چیز از سر خودش رفع مسولیت می‌کنه و میندازه گردن یکی دیگه . الان همین مشکل ک ناشی از سو مدیریت بخش دولتی است باید بندازه گردن مسول فنی آن دامداری .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خدا به داد رييس جديد سازمان برسد با اين ادارات كل هاش
واين همه درايت
راهكار علمي انها كشتارگاه
در مورد بيماريها همه گيري ونه پيشگيري
در مورد ةمواد غذايي خام دامي الوده -مصرف صنعتي
در مورد نهاده هاي الوده مرغي-مصرف در گاوداري اخه ذرت كپك زده خود گاو مسموم نميكند شير افلاتوكسيني رو هم مردم ميخورن مهم نيست كي تاالان نظارت كرده بگه اين اشغاها چيه به خورد مردم ميديد

در يك سيستم ناكارامد ومعيوب خيلي تلاش ودرگيري وچالش است كه درست بشود
خداوند اميد ما را از رييس جديد نااميد مگردان-امين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
در اینکه ادارات کل نیاز به خانه تکانی جدی و حضور مدیران مقتدر و کارآمد دارد شکی نیست، ولی میدانیم بروسلوز یکماهه یا شش ماهه گله به این بزرگی را درگیر نمیکند، ...........
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
14
40
ضمن تشکر از نشریه وزین حکیم مهر عاجزانه خواهشمندیم نسبت به شفاف سازی های خود ادامه دهید .با توجه به نزدیک شدن به اتمام دوره های مدیریتی در دولت جدید از این جوابیه ها از سوی اغلب ادارات کل خواهید شنید .ان شالله که در عزم خود از گذشته راسخ تر خواهید بود ان شاالله
پاسخ ها
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
شفاف سازی دوطرفه و خبر دقیق نه اظهارات غیر علمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
8
29
درود بر شرف هر رسانه ای که با هرگونه سو مدیریت مبارزه می‌کند. احسنت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دامپزشکی همینه احساس میکنه همه باید جلوشون خم و راست بشن و بگن چشم و قبل از هر اظهار نظری ازشون اجازه بگیرن . در صورتی ک رسانه کاملا مستقل است و نیازی ب مجوز و ... از دامپزشکی نداره ک کارش گیر باشه و بخاد بگه چشم
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دورد به شرف رسانه ای که با سو مدیریت مبارزه می‌کند چرا باید دیس لایک بگیرید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
27
حکیم مهر جان، تازه باید بپرسی که کدوم کشتارگاه و تحت چه شرایطی دارند این دام های الوده رو کشتار میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کشتارگاه س.... شهر ری ...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
قول میدم مستندات سرنوشت 1500 گاو هم ندارند .
ناشناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
به چه عنوان کشتارگاهی رو شبانه انتخاب میکنند بابت کشتار این دام ها، اونم بدون امضای همه اعضای کارگروه
دوست حکیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
13
16
حکیم مهر عزیزم من دوستت دارم عزیزی
دامپزشک قديمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
25
جوابیه شده بازیچه بعضی ادارات کل و توجیه ناکارآمدی مدیریتی در دامپزشکی.تا وقتی که تعریف از عملکرد وجود دارد هیج جواب و پاسخی نیست ولیکن کوچکترین آن‌اند و شفاف سازی با جوابیه های چندین صفحه ای مواجه می شوید .بیماری مدیریت دامپزشکی فرسوده ما همینه.
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
6
15
حکیم مهر عزیز.
با تشکر فراوان از درستی شما
لطفا نظرات دوستان رو تا حد امکان در قسمت غیر قابل انتشار قرار ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
39
11
درود بشرفت دکتر بابایی عزیز که همیشه با درستکاری و صداقت افتخار همکاران دامپزشکی تهران هستید سایه تون مستدام انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
احتمالا منظورت از بشرفت ، به شرفت بوده حالا جدای از اینکه نویسنده این کامنت همون نویسنده جوابیه اداره کل تهرانه نکته جالب اینه که انجام وظیفه قانونی بیشتر از شرافت نیازمند همت و دانش است و شرافت را در جاهای دیگری می‌سنجند و سخن شما را تایید میکنم که ایشان مایه افتخار اطرافیان خود در اداره کل تهران هستند ولی خوب تمام اداره کل اطرافیان ایشان نیستند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
انجام وظیفه قانونی مدیرکل چه ربطی به شرف داره ؟؟ ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خوب شد کسی نفهمید که از دوستان دکتر بابایی هستی
دامپزشك بخش دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
17
قطعا بهترين پاسخ از حكيم مهر خوانده شد، و بسيار تاسف از بابت ......... آقايان ...، حتي در حد نگارش ٢ پاراگراف!! كار فني كه جاي خود دارد…
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
9
16
چند نکته مهم در این پاسخ وجود دارد

اول اینکه کلیپ منتشر شده توسط آن خانم خانه دار محترم را با نوشته های مستند یک سایت تخصصی یکی کرده اند که نشان از سطح نگرش مسیولین اداره کل تهران نسبت به همکاران دارد

در همان کلیپ آن خانم محترم نیز اداره کل دامپزشکی استان تهران به دلیل خرابی خط شکایات مردمی 1512 محکوم بود و همچنین اداره کل صاحب برند ذکر شده در فیلم نبود که بخواهد شکایت کند و به نتیجه برساند

ما همچنان منتظر آن روش مولکولی تشخیص پنبه در گوشت را که بنا به ادعای وب سایت اداره کل تهران در آن اداره کل کشف و اختراع شده هستیم تا بر دانشمان اضافه گردد ولی عکس هایی که از آزمایش مولکولی انجام شده در حضور دو معاون و مدیرکل به دستمان رسیده حکایت از فقط شستن زیر شیر آب گوشت بوده است تا ببینند چه اتفاقی می افتد و آزمایش مولکولی در کار نبوده

طرز نگارش ناشیانه پاسخ طوری القاء میکند که تو گویی رسانه ها کارمند این اداره کل می‌باشند و بی اختیار انسان به یاد تفاهم نامه سازمان دامپزشکی با اتاق بازرگانی برزیل می افتد که توافق شده بود تا هر نامه ای که در آن نام برزیل می آید قبل از امضا به سمع و نظر مالکان اتاق بازرگانی برسد و بعد امضا شود

در انتها اینکه در زحمت کش بودن و با غیرت بودن همکاران اداره کل تهران شکی نیست و هیچ یک از این مصاحبه ها و نامه ها و پاسخ ها نمی‌تواند زحمات شبانه روزی این عزیزان را کمرنگ کند در این مجال سخن از مدیریتی است که آنها را هدایت می‌کند همانگونه که مدیریت سازمان دامپزشکی نیاز به اصلاح داشت به نظر می‌رسد جناب آقای دکتر بابایی در مدیریت خود میبایست تجدید نظر کنند و یا همتی کرده و خود به رتق و فتق امور بپردازند بجای اینکه معاون ایشان همه کاره باشند

والعاقبه للمتقین
ششم رجب سنه یکهزار و چهارصد و چهل و سه
طهران
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
احسنت.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
احسنت و هزار آفرین به نگارش حرف حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
14
8
حکیم تو جریان پیگیری تسری خوب اومدی جلو ،ولی بد جور زدی به جاده خاکی ،زیاد راه رو درست نرفتی و برنامه ریری شده حرکت کرده و هدفدارپیامها رو سانسور کردی علاوه بر مسیولین سازمان ،شما هم مقصری
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
9
10
چطور ۱۵۰۰ راس گاو تشخیص بزوسلوز داده شدند و حذف شدند؟ البته با خونگیری و تست مرتب گاوداری های صنعتی. هر کسی یه پیشینه و سابقه ای از اون گاودار معروف داشته باشه و با زحمات اکیپ تست بزوسلوز آشنا باشه، بصورت غیرمنصفانه حرفه و زحمات همکارانش رو زیر سوال نمیبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کسی منکرزحمات بچه های شبکه نیست بحث سومدیریت اداره کله
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
واکسن باعث آلودگی شده است. اکیپ تزریق واکسن مشکل ندارد.
کایا شیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
8
9
مسلما از گروه تحریریه نشریه تخصصی حکیم مهر انتظار بیشتری می‌رود. هیچ دامپزشکی نمی‌تواند باور کند که در ایران تعداد ۱۵۰۰ راس گاو در یک‌گاوداري مبتلا به بروسلوز شوند .‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
برادر حداقل 800 تا 900 راسش کشتار شده مابقی معلوم نیست چه شده است.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شما مثل اینکه خبر نداری چه خبره پس قبل از اطلاع اظهار نظر نفرمایید
کایا شیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
برادر ناشناس اول
حداقل با یک چانه زدن ۶۰۰ ، ۷۰۰ تا رو تخفیف گرفتم . یه کم دیگه پافشاری کنم حتما کلا موضوع رو ندید میگیری.
برادر ناشناس دوم
اگر شما خیلی خبر داری بفرما اصلا این گاوداري چند راسی بوده بعد بریم جلو
باخبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دامداری حداقل ۶ هزار راس دام داره، ضمنا خود دامدار هم تلاشی برای پاکسازی گله نمیکنه
بامداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
5
10
............... حکیم مهر خدا قوت
علی برکت الله
|
United States of America
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
11
............... ،یعنی جوابیه در حد اکابر و یا بازی خاله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
9
15
این جوابیه بیشتر شبیه به تلاش ...... برای توجیه ..... ضعف مدیریتی در اداره کل دامپزشکی تهران میباشد. بالاخره باید به خبر ۱۵۰۰ راس بروسلوز مثبت و بیش از ۲۰۰ کامنتی که در ذیل آن خبر درج شده بود پاسخی داده میشد و چه پاسخی بهتر از اینکه کلا از اساس دامدار، دامپزشک و سایت حکیم مهر را دروغگو‌خطاب کرده و تهدید به شکایت کنید. ما مخاطبین این سایت منتظر و پیگیر اقدامات قانونی شما هستیم. همین جا از مدیریت وزین سایت حکیم مهر درخواست دارم کما فی السابق در روشنگری و مطالبه گری پیش قدم بوده و به عنوان زنگ خطری دائمی برای مدیران ......... آماده ارایه گزارشات ایشان باشد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
10
9
درود بر حکیم مهر
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
8
12
در این جريان واقعا کار دامپزشکی تهران ایراد داره .از آن بدتر اینکه به جای معذرت خواهی بخاطر قصور خدمت و کم کاری ، طلبکار هم شده اند .یا للعجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
13
بنده به سهم خود از هر فرد یا رسانه و یا نشریه ای که ..... نهفته و ........ به مردم را بیان می کند تا شاید دستگاههای نظارتی برای سلامت مردم و خانواده خودشان به وظیفه قانونی خود عمل کنند صمیمانه سپاسگزارم. واقعاً دست مریضاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
8
در ارتباط با کشتار دامهای راکتور توجه شما را به سابقه محل کشتار این دامها جلب می کنم که چه اتفاقی است کشتارگاهی که چندی قبل به دلیل نارضایتی اداره مبارزه با بیماریهای دامی از لیست کشتارگاههای تعیین شده برای کشتار دامهای راکتور حذف شد، چه اتفاقی افتاد که به یکباره و خود جوش دقیقاً زمانی که کشتار دامهای راکتور اوج گرفت ، همان کشتارگاه تایید شد!!! از بد روزگار مالک این کشتارگاه ارتباط حسنه ای با ......... دارد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
کاش در این ارگانهای ناظر کسی پیگیر میشد و رسیدگی میکرد به این تخلفات واضح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
8
11
حکیم مهرجان، خیلی زودتر از این باید به ...... اداره کل ورود میکردی، الانم اصلا کوتاه نیا، ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
18
6
حکیم جان قبول کنید کارتون اشتباه بوده کش دادن قضیه هم آبروریزی برای کل جامعه مظلوم دامپزشکی هست کم دردسر نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خدایی همش دنبال پنهان کاری هستید که نتیجه اش همین میشه در مورد سلامت جامعه خیانت نکنید جامعه مظلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
6
14
با درود و عرض خسته نباشید.
................‌‌...... برادر حالا این فاجعه رخ داده ! آیا فقط یک نفر نیرو کاربلد نداشتید حداقل بیانیه حرفه ای ترو درست بنویسه ؟؟؟ از ما گذشت. چرا این کارارو با خودتون میکنید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
4
5
اقا من دامپزشك نيستم ولي بعيد ميدونم بروسلوز يك بيماري با شيوع بالا
مثل تب برفكي باشه كه بتونه ١٥٠٠راس گاو را الوده كنه هيچ كي غمش نباشه
يك جاي كار اشكال داره
واقعا خسته نباشند اداره كلي ها ميگن خيلي زحمت كشيديم تست گرفتيم وفرستاديم كشتارگاه وطرف را به خاك سياه نشانديم ولي نميگن شما همون اول كه تست گرفتيد الودگي محرز شد بايد علت شيوع را در مياورديد كه١٥٠٠الوده نشن
حقوق ميگيريد كه بفرستيد كشتارگاه
گاو را با يك دهم قيمتش بفروشند
تيم فني
علم
پيشگيري
هيچ
پاسخ ها
دکتر دامپزشک با خبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دوست عزیز همونطور که فرمودید شما علمی در خصوص این بیماری ندارید.اولا که این تعداد دام طی یکسال و اندی بیماری شون محرز شده ، در ثانی در مورد این بیماری پروتکل تست و کشتار است. ضمنا خود دامدار ...... از بیمه و کشتارگاه پول میگیرن و هزینه دام درمیاد رو همین حساب خیلی تلاش برای پاکسازی گله نمیکنن و به توصیه های دامپزشکی هم خیلی اعتنا ندارن وگرنه گله شون پیشتر از اینها پاک میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
6
10
عریزی به حق به اتفاقات دو سال اخیر در دامپزشکی و سرگرم بودن مسئولین به موضوع شیرین مرغ و گوشت و تخم مرغ و تفاهم نامه ترکمنچای اتاق بازرگانی ایران و برزیل نموده اند. این موارد نمونه هایی از .............. در دامپزشکی دارد که اگر رییس جدید سازمان دامپزشکی به حذف ........ها و عوامل ایشان در دامپزشکی اقدام عاجل نکند ، دود غلیظ آن در چشم همه خواهد رفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
18
2
از وقتی که دکتر محمدیان از شهر ری رفته اوضاع اونجا بهم ریخته ما به مدیرانی مثل ایشون نیاز داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
شوخی داریم باهم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خیلی محسوس بودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
7
9
حکیم مهر گل گفتی
واقعاممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
4
7
پس اصل بیانیه مورد قبول هست و خطای حکیم حالا نگارش میماند الحمدالله وجدانهای بیدار کم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خودتون متوجه شدین چی فرمودین؟
دامپزشک بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
وقتی از بالا و بعنوان تافته جدا بافته به مردم و تولید کنندگان نگاه کنی همین بساط میشود پیشنهاد میشود مقامات محترم دامپزشکی از عرش تشریف بیاورند به فرش تا باهم بنشینیم و دوکلمه حرف حساب باهم بزنیم و بیاد بیاوریم که وظیفه رسانه همین کارهاست و وظیفه ادارات خدمت به مردم و مالیات دهندگان است و تشویش اذهان عمومی متاسفانه سکه رایجی است که وقتی بخواهند بجای حل موضوع فقط صورت انرا پاک کنند بکار میرود به جز تاسف کار دیگری نمیتوان کرد متاسفم
دکتر 25 سال تجربه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
3
هم بروسلوز هست، هم سل هست و همه بیماریها ممکنه باشند!
البته به این آمار 1500 راس کاری ندارم. نمیدونم درسته یا نه.
طبق تجربه خودم بعیده.
به هر حال؛

یک مساله خیلی مهم در سازمان دامپزشکی مغفول مونده و اون هم توجه خاص به نیروهای فنی میدانی هست!
باید برای دکتر یا تکنسینی که در سرما و گرما و شرایط مختلف خطرناک و سخت میره ساعت ها داخل دامداری برای تست سل، تشخیص بیماری، واکسیناسون و ...
باید یک دستمزد ویژه در نظر گرفت.

وگر نه کیفیت کار آسیب خواهد دید.

البته نیروهای دامپزشکی متعهدانه، مظلومانه و بی توقع به وظیفه خودشون عمل میکنند ولی این چیز ی از مسئولیت مسئولین برای توجه به این قشر کم نمیکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
8
7
جناب حکیم اساس کارتون بسیار اشتباه بوده و جز تخریب دامپزشکی چیزی در پی ندارد
کارشناس مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
4
حکیم مهر عزیز ضمن تشکر ویژه از ورود به بحث بروسلوز که بعنوان چالش جدی برای کل کشور اعم از جامعه انسانی و جمعیت دامی کشور بنده ضمن تشکر از ورود حکیم مهر باین مبحث گله ای دارم که چرا دوستان دیر وارد این مبحث خطیر شده اند ، باستحضار می رساند در حال حاضر دهها مگا فارم کشور درگیر این معضل گردیده و همانطور که جناب پروفسور محمد نوری در کامنت خودشان اعلام نمودند در صورت عدم اقدام علمی و موثر بزودی شاهد طغیان بیماری در جامعه انسانی نیز خواهیم بود زیرا که از بسیاری فارم ها عامل بروسلوز گوسفندی دارد جدا می شود .
حکیم مهر عزیز با توجه به وظیفه آگاهی دهنده خود لطفا و هرچه سریعتر وارد مباحث بسیار نگران کننده افزایش بی سابقه بیماری های آبله گوسفندی و بزی ، تب برفکی ، سل ، سل غیر توبرکولینه و و و شوید .
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
2
5
باتشکر از اطلاع رسانی حکیم مهر اما یک نکته قابل تامل اینکه اگر قرار باشه منبع خبری مستدل نباشه وهرکس هر ادعایی را بکنه و رسانه ای بشه چه آش قلمکاری میشه اونوقت همه زیر سوال خواهند رفت بدون مستندات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
9
5
اگر درستی کار اداره کل دامپزشکی تهران اثبات شد آیا میتونیم جواب اینهمه تهمت رو بدیم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
به نظر من وجود ۱۵۰۰ راس دام تب مالت مثبت هیچ گونه توجیهی ندارد. تنها توجیه و رفع اتهام که مسوولین اداره کل دامپزشکی تهران را تبرئه میکند وجود درصد تب مالت مثبت منطقی و‌معمول میباشد نه هیچ چیز دیگری. در واقع اگر تعداد ۱۵۰۰ راس بزرگنمایی شده باشد و تعداد واقعی بسیار کمتر باشد جکیم مهر محکوم هست در غیر اینصورت مطمئن باشید همه از حکیم مهر حمایت میکنند.
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
3
8
.................. به جاي پاسخگويي و تنوير افكار عمومي تازه ..... تهديد ميكند اين موضوع مهم تا انتها بايد رسيدگي شودو اگر لازم است به مقامات بالاي مملكتي گزارش شود تا با متخلفين به شدت برخورد شود ................. ممنون حكيم مهر از شجاعتت ما همه پشت تو هستيم تا آخر خط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
دقیقا باید پیگیری بشه اما اگه اثبات شد کارشون درست بوده شما و حکیم مهر باید رسما عذرخواهی کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
11
هیچ کس در این گیر و دار به نقش مسئول سامانه GIS سازمان دامپزشکی و اداره کل تهران توجهی ننمود اون برادری که نشسته اون بالا و به آمار و ارقام بروسلوز که بالا و پایین میشه شبیه خبرهای صدا و سیما زل میزنه و بعد اون لیوان بزرگ قهوه اش رو سرمیکشه ............... و هیچ کاری نمیکنه و کارش این شده که مقاله بنویسه و تو ژورنالهای خارجی منتشر کنه باید خودش رو الان نشون میداد تا کار به اینجا نکشه ببینم اون سیستمهای GIS که صبح تا شب میشینید پشتش و حقوق میگیرید چه تو استان و چه تو سازمان مرکزی چه کاربردی داره؟ سیستم GIS بدون حضور دامپزشک متبحری که بتواند از آن استفاده کند فقط برق مصرف میکند همین.

آقایان فکر کردند که سیستم GIS رو می‌توانند با چند تا ...... مهندس جلو ببرند و فکر کردند که GIS فقط نرم افزار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
همکار عزیز واقعا گل گفتی.والله بدون غرض این رو عرض میکنم ................... یکبار واکسن لمپی اسکین با اون همه عوارض و تلفات رو‌میشه که تمام مشکلاتش واسه شبکه هاست..یکبار طرح هدفمند آبله که پدر دامدار رو درآورده و همه جا آبله فراگیر شده.الانم باید ppr بزنی که در بسیاری از مناطق اهمیت زیادی نداره.الانم که بحث بروسلوزه.واکسن تب برفکی هم که یه بار میگن بهاداره و یه بار میگن رایگان کار کنند.بخدا بخش خصوصی هم سردرگم شده و بعد از خرید واکسن با توجه به پیش بینی و اتفاقات سال قبلی؛ یک دفعه یه طرح رایگان سر در میاره و کلی واکسن رو دستشون میمونه. به خدا این قسمت یکیو میخواد که کار عملیاتی کرده باشه و گرنه که جی آی اسو همه میتونند انجام بدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
2
1
تنها مشکلی که با استان تهران دارن ، سلامت کاری و پاکدستی و فنی بودنشون هست ، نگران نباشید مدیریت های قبلی رو دیدیم دوران بعد از مدیریت فعلی رو هم خواهیم دید و اونوقت قضاوت میکنیم ، زمان همه چی رو ثابت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
خوبی ؟ جناب پاکدست سلامت کار فنی !!!
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
1
0
دامپزشکی عادت کرده که خیلی راحت متهم میکنه و طرف رو به زحمت میندازه و اخرش معلوم میشه الکی بوده . .................
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
1
3
احسنت به رسانه های مطالبه گر و افشا کننده تخلفات مثل حکیم مهر.مسئولین آنقدر که از رسانه ای شدن می ترسند از هیچ ارگانی نمی ترسن. البته به نظر من گزارش و اطلاع رسانی باید وقتی انجام شود که مسئولان بی توجهی می کنند یا قلدری می کنند و حاضر به رعایت قانون و پاسخگویی نیستند.
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
1
5
مسئولین محترم حکیم مهر، حسن نیت و همکاری شما درجهت منافع دامپزشکان اعم از دولتی و خصوصی بر همگان ثابت شده، ممنون از زحمات و پیگیری های دلسوزانه شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
0
از حق گویی نترسید ولی مواظب آخرت خود باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
0
با سلام خدمت کلیه همکاران تلاشگر بخش دولتی وخصوصی موضوعی که قابل توجه هست چرا بررسیهای اداره کل دامپزشکی استان به این ادعای تلقات 1500راسی به علت بروسلوز عکس العملی نشان نداده است با بررسی سیستم gis مشخص میشود که در چه مدت این تعداد تلفات اتفاق افتاده و آیا تلفاتی هست یا خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
حکیم جان بازهم خاکی رفتی
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
متاسف هستم که عرض کنم انتخاب مدیر کل برای خود عزیزان بمنزله ی عصمت از گناه و هرگونه کوتاهی و خطایی تلقی می گردد.با خط نامرئی انتقاد ممنوع
نظر شما
ادامه