کد خبر: ۶۷۸۸۲

حکیم مهر: به دنبال افزایش حملات سگ‌های ولگرد به مردم در ترکیه, دولت این کشور علاوه بر اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد, قوانین سختگیرانه‌ای را نیز برای "سگ‌گردانی" وضع کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، علاوه بر فجایعی که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد به مردم در سراسر جهان ثبت شده است, گزارش‌هایی که از حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم ثبت شده است نیز کم نیست. این سگ‌ها ممکن است که به دلیل واکسینه شدن و معاینات ماهانه ناقل بیماری هاری نباشند اما همچنان می‌توانند با حمله به مردم و گازگرفتن و وارد کردن جراحات, جان انسان‌ها را تهدید کنند.

در بسیاری از کشورهای جهان قوانین سختگیرانه‌ای برای سگ‌گردانی در پارک‌ها, معابر عمومی و ..., ثبت شده است و در آخرین اقدام ترکیه نیز به دنبال اعتراضات مردم این کشور به سگ‌گردانی و بالارفتن آمار حمله‌ سگ‌ها به مردم قوانینی را برای سگ‌گردانی وضع کرده است. همچنین هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه دستور جمع‌آوری همه سگ‌های ولگرد در شهرها را صادر کرده بود.

قوانینی که اخیرا برای سگ‌گردانی در این کشور وضع شده است سگ‌گردانی را بدون استفاده از پوزه‌بند و قلاده ممنوع می‌کند و از ورود سگ‌ها به اماکن عمومی, پارک‌ها و محل بازی کودکان به هر دلیلی جلوگیری می‌کند. صاحبان سگ‌های خطرناک و پرخاشگر مانند پیتبول موظف می‌شوند که سگ‌های خود را حداکثر تا 15 روز از تاریخ اعلام شده تحت نظر مراکز دامپزشکی معتبر, عقیم کنند و در صورتی که در مهلت تعیین شده نسبت به انجام این کار اقدام نکنند, 11 هزار لیر(معادل 1000 دلار) جریمه خواهند شد.

خرید و فروش سگ‌های نژاد خطرناک نیز در این کشور ممنوع شده است و در صورت مشاهده, افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. همچنین غذا دادن به سگ‌های ولگرد نیز ممنوع و برای آن جریمه مالی در نظر گرفته شده است.

 
نظر شما
ادامه