کد خبر: ۶۷۸۱۵

حکیم مهر: قصابان کلانشهر اهواز پس از ۲ روز، کشتار دام در کشتارگاه صنعتی اهواز را روز دوشنبه از سرگرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، قصابان اهوازی در ۲ روز اخیر نارضایتی خود را  از طرح بسته بندی بهداشتی آلایش‌های بهداشتی دام سبک و سنگین که مستلزم دریافت هزینه از آنان است اعلام کرده و گفته بودند کشتار دام را تا رسیدن به یک توافق بر سر هزینه‌ بسته بندی آلایش های دامی متوقف می کنند.

قصابان اهوازی از روز دوشنبه بدون رسیدن به توافقی بر سر این مساله، فعالیت کشتاری و عرضه گوشت قرمز را در این کلانشهر شروع کردند.

معاون اتحادیه گوشت قرمز، مرغ و ماهی اهواز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: تداوم فعالیت قصایان می‌توانست به افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز شود و دود این مساله به چشم مردم می رفت از این رو قصابان به صورت خودجوش کشتار دام را از سرگرفتند.

«مهدی بخشی» افزود: هنوز در خصوص نرخ بسته بندی بهداشتی آلایش های دامی که گفته می شود برای هر بسته آلایش دامی سبک ۷۰۰ هزار و دام سنگین ۱.۱ میلیون ریال در نظر گرفته شده توافقی بین کشتارگاه، دامپزشکی و این اتحادیه صورت نگرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد نرخ گذاری عادلانه بسته بندی بهداشتی آلایش های دامی که قرار است در ستاد تنظیم بازار خوزستان بررسی و مصوب شود منجر به افزایش قیمت گوشت قرمز در اهواز نشود.

نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز (بره) به صورت رسمی یک میلیون و ۳۵۰ هزار ریال اعلام شده ولی قصابان اهوازی بنا به درخواست مشتری در انتخاب بخش مورد نظر خود تا ۱.۸ میلیون ریال دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا قصابی های اهواز روز پنجشنبه تجمع آرامی مقابل ساختمان کشتارگاه صنعتی اهواز برپا کردند تا ناخرسندی خود را از اجرای طرح بسته بندی آلایش‌های دامی که دامپزشکی خوزستان، این کشتارگاه را موظف به اجرای آن کرده است نشان دهند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز نیز گفت: هنوز هیچ حق الزحمه ای برای بسته بندی آلایش های دامی تعیین و از قصایان دریافت نشده استت.

البرز کریمی با اشاره به اینکه نرخ بسته بندی آلایش های دامی به زودی در ستاد تنظیم بازار خوزستان تعیین خواهد شد افزود: از سرگیری فعالیت کشتاری قصابان اهوازی اقدامی درست است.

براساس اعلام دامپزشکی خوزستان، بسته بندی بهداشتی آلایش های دامی با برچسب بهداشتی به گونه‌ای که نظارت، کنترل و تاریخ مصرف آن مشخص باشد از اول دی ۱۴۰۰ در کشتارگاه اهواز الزامی شد.

روزانه حدود ۵۰۰ راس دام سبک و ۴۰ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی اهواز کشتار می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه