کد خبر: ۶۷۵۳۵

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از جمع‌آوری لاشه 331 پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محسن شانقی» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک تاکنون لاشه 331 پرنده در تالاب جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه کار پایش و مراقبت از پرندگان در تالاب میقان اراک همچنان ادامه دارد، افزود: غاز خاکستری بیشترین گونه پرنده درگیر این بیماری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ گروه متشکل از ۲۸ نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی پایش و مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه‌های مختلف پرندگان استان را انجام می‌دهند که بازدید از ۱۷۳ مرغداری‌های صنعتی و  انجام۳۰ مورد بازدید از تالاب‌ها و سدهای استان را صورت داده‌اند.

شانقی  ۱۳۱ مورد بازدید از روستاهای اطراف تالاب میقان اراک، 4 مورد بازدید از کشتارگاه‌های استان  و ۲۰ مورد بازدید از پرنده فروشی‌ها را از اقدامات انجام شده در راستای پایش و رصد بیماری عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری جز در تالاب در استان مشاهده نشده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در راستای امر واکسیناسیون تاکنون 3 واحد مرغداری و 3 میلیون قطعه طیور واکسینه شدند و از واحدهای پرورش طیور اطراف تالاب میقان اراک خواسته شده تا عادی شدن وضعیت از جوجه‌ریزی در این واحدها خودداری کنند.


نظر شما
ادامه