کد خبر: ۶۷۵۷۶

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: لاشه ۴۶۲ پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک جمع‌آوری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر شانقی» مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۱۴ گروه متشکل از ۲۸ نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان وظیفه پایش و مراقبت فعال در زیستگاه‌های مختلف پرندگان را برعهده دارند که در دو هفته گذشته بمنظور مقابله با بیماری لاشه ۴۶۲ پرنده از سطح تالاب میقان جمع آوری شده است.

دکتر شانقی افزود: به منظور کنترل بیماری ، تمام زیستگاه های پرندگان نظیر آبگیرها،سدها و تالاب ها،روستاها ومرغداری ها پایش می شود که تا کنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خارج از تالاب میقان مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: سویه جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قابلیت سرایت به انسان را داشته و از مردم خواست از خرید ،نگهداری و شکار پرندگان مهاجر و بومی خودداری کرده و در صورت مشاهده لاشه پرنده ضمن خودداری از نزدیک شدن به آن با دامپزشکی تماس بگیرند.
دکتر شانقی گفت: به منظور پیشگیری از همه گیری و درگیری واحد های پرورشی وتولیدی طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تا کنون ۳ میلیون قطعه از طیور پرورشی شامل مرغ تخم گذار،مرغ مادر وبوقلمون بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

 

نظر شما
ادامه