کد خبر: ۶۶۸۵۰
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با معاون سابق توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور:
«مهندس محمدرضا مومنی» در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار داشت: اگر خدایی نکرده اتفاقی در قانون تسری بیفتد، ما جزو سازمان‌هایی هستیم که قانون ما محکم‌تر از بقیه است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان دامپزشکی کشور، سرانجام پس از سال‌ها کشمکش به ثمر نشست و این دستاورد، یکی از ثمرات تلاش‌های بی‌وقفه معاون بااخلاق توسعه مدیریت و منابع وقت سازمان دامپزشکی کشور بود.

 «مهندس محمدرضا مومنی» در گفت‌وگو با حکیم مهر معتقد است که در دوره مسئولیت وی، در بحث‌ نیروی انسانی، یک آزمون استخدامی برای ۴۰۰ نفر و یک آزمون استخدامی برای ۶۰ نفر نیروی قراردادی کار مشخص برگزار شد: «مهمتر اینکه سند نیروی انسانی سازمان دامپزشکی را در سال ۹۹ به تایید سازمان امور استخدامی رساندیم.»

به گفته او طبق قانون، احتمال اینکه حق تسری در حکم همکاران بیاید وجود دارد، کمااینکه باید یک اصلاحیه انجام شود: «با اتفاقی که الان در قوه قضاییه در پیش است و با انجام شدن آن، ما با جرات بیشتری می‌توانیم این مساله را پیگیری کنیم.»

حکیم مهر: آقای مهندس، ارزیابی شما از مسئولیت حدودا ۴ ساله‌ در سازمان دامپزشکی کشور چیست؟ مهمترین اقداماتی که در این مدت انجام دادید، چه مواردی بوده است؟

دوران خدمت بنده در سازمان دامپزشکی کشور، دورانی بسیار خوب و در واقع ۴ سال به یاد ماندنی بود. سازمان دامپزشکی کشور یک دستگاه تخصصی و اجرایی است و برای من، خدمت در این دستگاه، یک فرصت مغتنم بود. به نظر خودم در این مدت توانستیم کارهای مفیدی در سازمان انجام دهیم که یکی از شاخص‌ترین آنها بحث رونق و ارتقای سامانه‌ها بود. بنده در بحث سامانه‌ها ایده‌هایی داشتم و حتی به مدت ۳ سال درگیر ایده سامانه جامع دامپزشکی بودم تا اینکه توانستم در جلسه اخیر، یک رونمایی اولیه از آن انجام دهم.

اگر تعداد ارباب رجوع‌های سازمان در سال نخستی که تیم ما در سازمان شروع به کار کرد را با امروز مقایسه کنیم، این آمار به زیر ۱۰ درصد رسیده است، چون تمام کارهای ما به صورت سیستم از راه دور بوده است. ما امروز حتی یک ریال پرداخت نقدی در سازمان دامپزشکی نداریم، فیش نقدی هم نداریم و پرداختی‌ها یا به صورت پوز یا از طریق اینترنت و سامانه‌های اینترنتی انجام می‌شود. این قدم مهمی بود که باعث شد درآمد سازمان در سال ۹۹ افزایش پیدا کند. از طرفی در مباحث مالی شفافیت انجام شد و همه درآمدها در هر نقطه شهر و کشور که انجام می‌شد، ما می‌دانستیم که این پرداخت بابت چه اتفاقی است و چه مجوزی داده شده که این پرداخت صورت گرفته است؛ در واقع همه به صورت سامانه‌ای و کامل مشخص شده بود.

شکر خدا تیمی که با هم کار می‌کردیم، چه در زمان دکتر رفیعی‌پور و چه زمان دکتر ماکنعلی، همدل و همراه بودیم و با همراهی و همدلی سعی کردیم کارهای خوبی انجام شود. یکی از کارهای خوب، در بحث خرید‌های سازمان بود. روزی که من رفتم خیلی از خریدها خارجی بود و شکر خدا بیشتر کیت‌هایی که در سال جاری خریداری شد، داخلی بود. در حوزه خرید واکسن‌ نیز تمام واکسن‌های تب برفکی به جز موسسه رازی وارداتی بود. در حال حاضر ۳ کارخانه تولید کننده داخلی داریم که خریدهای ما صرفا از اینها انجام می‌شود.

در بحث‌های اعتباری نیز ما در سال ۹۶ حدود ۵۶ میلیارد تومان خرید واکسن داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده، امسال اعتبار خرید واکسن ما از ۲ محل خرید واکسن و همچنین تبصره ۱۴ به رقم ۶۵۰ میلیارد تومان رسید که با احتساب ۱۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۳ به رقم ۷۵۰ میلیارد تومان رسید؛ یعنی آن اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی تبدیل به ۷۵۰ میلیارد تومان شد و به نظر من در حال حاضر ما دغدغه‌ای درخصوص کمبود اعتبار نداریم. در واقع در حال حاضر وضعیت اعتباری سازمان دامپزشکی به شکلی است که در مورد خرید واکسن، دیگر نگرانی از بابت کمبود اعتبار ندارد و تیم فنی در این چند سال از طریق حذف خریدهای بی‌پشتوانه، مصرف واکسن را بهینه کرد. در حال حاضر این خریدها بر اساس یک ساختار انجام می‌شود که در اینجا جا دارد از دو معاونت تخصصی سازمان و همچنین ریاست محترم سازمان تشکر کنم.

حکیم مهر: چه اتفاقاتی در حوزه نیروی انسانی رخ داد؟

در بحث‌ نیروی انسانی ما یک آزمون استخدامی ۴۰۰ نفر و یک آزمون استخدامی ۶۰ نفر نیروی قراردادی کار مشخص را برگزار کردیم. مهمتر اینکه سند نیروی انسانی سازمان دامپزشکی را در سال ۹۹ به تایید سازمان امور استخدامی رساندیم. البته همه این کارها سهم کوچکی بود که توانستیم برای سازمان دامپزشکی انجام دهیم. سازمان دامپزشکی تشکیلاتی است که حق آن در کشور خیلی بیشتر از این حرف‌هاست، چون نیروهای سازمان دامپزشکی به معنای واقعی کلمه سربازان گمنام و مظلوم هستند.

حکیم مهر: البته یکی از اقدامات ماندگار حضرتعالی و تیم مدیریتی سازمان، بحث تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی بود.

اتفاق خوبی که با همراهی تیم در بحث حقوق افتاد، اجرای حق تسری بود که از سال ۹۱ روی زمین مانده بود. شکر خدا این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ به ثمر رسید و ما پرداخت‌ها را از اول سال انجام دادیم که این باعث شد مقدار کوچکی از جبران خدمات همکاران انجام شود.

حکیم مهر: اما یکی از سؤالاتی که همچنان وجود دارد، این است که آیا سرانجام حق تسری در حکم همکاران وارد می‌شود؟

طبق قانون، احتمال اینکه در حکم بیاید وجود دارد، کمااینکه باید یک اصلاحیه انجام شود. با اتفاقی که الان در قوه قضاییه در پیش است و با انجام شدن آن، ما با جرأت بیشتری می‌توانیم این مساله را پیگیری کنیم.

حکیم مهر: در قوه قضاییه چه مساله‌ای در حال انجام است؟

در مصوبه قوه قضاییه چند بند وجود دارد. یکی اینکه در داخل حکم، کسورات از آن کم شود. دوم بحث مدرک تحصیلی است که آنها تسری را بر اساس مدرک تحصیلی توزیع کردند. به نظرم اگر این مصوب شود، می‌تواند به سازمان دامپزشکی تسری پیدا کند. اما مساله مهمتر این است که بر خلاف دستگاه‌های دیگر، محل درآمد سازمان دامپزشکی و منبع تامین آن مشخص است. یعنی ما ماده ۱۴ را داریم که محل درآمد است اما نه قوه قضاییه و نه سازمان زندان‌ها این ماده را ندارند. به این معنا که اگر خدایی نکرده اتفاقی در قانون تسری بیفتد، ما جزو سازمان‌هایی هستیم که قانون ما محکم‌تر از بقیه است، اما پیگیر هستیم که اگر فضای روانی مجلس کمی آرام‌تر شود، اقدام کنیم. من از رئیس کمیسیون اجتماعی خواهش کردم که آن را از دستور کار خارج کند تا آرامش را به دست بیاورد، بعد بحث محل منبع را که از درآمد عمومی هم باشد، در قانون بیاوریم و اضافه کنیم.

حکیم مهر:‌ آیا در مدت مسئولیت خود در سازمان دامپزشکی، کاری هم بود که قصد انجام آن را داشته باشید، اما به هر دلیلی موفق به انجامش نشده باشید؟

یک آرزوی خیلی بزرگ داشتم که ساختمان دامپزشکی را درست کنم که نشد.

حکیم مهر: از چه نظر؟

یعنی ساختمان سازمان را عوض کنم. این ساختمان در شأن مجموعه دامپزشکی نبود. انجام این کار نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما متاسفانه وضعیت اعتباری مناسب نبود و از طرفی خرید هم در این چند سال ممنوع بود و به همین دلیل نتوانستم این کار را اانجام دهم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از شما تشکر می‌کنم و از اینجا از تمام دوستان و همکاران خود در کل کشور و تمام دامپزشکان حلالیت می‌طلبم. انشاءالله که اگر کوتاهی داشتم، به بزرگواری خود خواهند بخشید. بنده در مشهدالرضا نایب‌الزیاره همه و خادم تمام مردم و به خصوص قشر دامپزشکی و همچنین مجموعه حکیم مهر هستم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۲
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
2
4
تسری قوه قضائیه همانند شمشیر دو لبه است از یک طرف می تواند سپر بلای دامپزشکی باشد و تمام فشار دولت مبنی بر حذف آن به دلیل خزانه خالی سر کارکنان این قوه خالی شود از طرف دیگر پرداخت آن به قوه قضائیه باعث فشار وزارت خانه های دیگر همانند جهاد و آموزش و پرورش و لوث شدن کل قضیه می گردد به نحوی که مجلس تحت عنوان بحران کمبود بودجه میتواند پرداخت تسری را به کلیه ارگانها به طور موقت معلق کند (حتی به انتقال خون و زندانها!) بیشتر بحث همه یا هیچ پیش میآید . به هر صورت آرزوی موفقیت برای مهندس عزیز و رئیس سازمان دامپزشکی داریم موفق و موید باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
مهندس رفتن شهرداری مشهد، معاون اداری- مالی شدن و دیگه سازمان نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
3
25
با سلام.بله همون یک اصلاحیه که احتمالا مربوط به ضریب ها میباشد باعث شد که تسری وارد احکام نشود و بهترین فرصت رو از دست بدهند و تسری رو هوا بره. .............. قدر فرصت ندونستن و الان دیگه فایده نداره و تلاش بیخود نکنید که درست شدنی نیست
فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
2
25
دقیقا عامل وارد نشدن تسری همین اصلاحیه (تغییر ضرایب) .......... باعث شد این امر محقق نشود ................
بی نام
|
Canada
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
5
26
تغییر ضرایب در دامپزشکی خیلی بی معنی است .
کسی که در معرض خطر هست با فردی که محیط امنی داره نباید یکی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
نظر تنگی شما هاست که نمی‌گذاره تسری وارد حکم شود تا این تنگ نظری ها و‌ خود برتر بینی ها وجود داره به هیچ جایی نخواهیم رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بله درسته ..کسی که در معرض خطر هست با کسی که پشت میز هست باید فرق کنه..که البته پشت میز نشینی فنی و اداری نداره..اینجوری حساب کنید هردوش اداری هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
4
14
واقعا که سازمان دامپزشکی تفاوتی بین فنی و اداری قایل نیست
همکار قدیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
12
آدم تعجب میکنه که یک فوق العاده قانونی را چرا نمیتونند در حکم کارمندان مستحق بگنجانند مگر کار دولت چیست ..... کار قانونی که اما نداره ...!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
همکار گرامی کار دولت درسته متاسفانه کار سازمان اشتباهه که بخاطر ضرایب تسری ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
7
18
چندتاهمکارداریم که دیپلم واردسازمان دامپزشکی شده وبادکترای دامپزشکی بازنشست شوند؟مطمئنا بسیارانگشت شمار.اما تقریبا تمامی پرسنل دیگربادیپلم یا فوق دیپلم واردشده وموقع بازنشستگی بالیسانس یا فوق لیسانس بازنشست میشوند.درحق دامپزشکان ظلم شده .من اگربرمیگشتم به 30سال قبل با دیپلم وارد میشدم آنهم اداری وبعد لیسانس ازپیام نوریا علمی کاربردی میگرفتم.
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
تو که خودت به زور سهمیه و دانشگاه آزاد دامپزشک شدی برادر من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
2
14
با سلام بله همون اصلاحیه ضریب که با اعتراض اداریهای برخی استانها ........... صورت گرفت در اجرا ادامه ان را با وقفه مواجه کرد وخودش دلیل به سرانجام نرسیدن تسری به صد درصد ونرفتن در حکم کارگزینی شد
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
20
4
عدالت و انصاف هم خوب چیزی وجدانتان کجا رفته !!!!
واقعا بنظرتان در دامپزشکی بین کادر فنی وکادر اداری از نظر کاری فرقی وجود دارد و واقعا حجم کار مالی قابل مقایسه با بقیه قسمت ها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
واقعاً که! پس اگه ای جوریه، آیا کار امور مالی مراکز بهداشت هم، خیلی سخت تر از پرسنل فنی مراکز بهداشت است؟ اصلا اداری های مراکز بهداشت، آیا جرأت مقایسه خود با پرسنل فنی رو دارند. یقیناً خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
اگر حجم کارتان در بخش مالی زیاد است میتوانید تشریف ببرید جهاد کشاورزی اون یک درصد را هم فقط بخاطر همکار بودن با دامپزشکان میگیرید به حق خود قانع باشید اداره دیگه از این خبر ها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
حجم کارملاک نیست نوع کارمهم است.کارفنی نیازمند تجربه وعلم است ومسئولیت دارد ولی کاراداری یه کارتکراری است که عمدتا بابرنامه های سیستمی انجام میدهندونیازی به تحصیلات دانشگاهی هم نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
21
4
چه فنی باشه چه اداری وقتی پشت میز بشینی یعنی داری کار اداری .آقای دکتر به داد اداری ها برسید و ضرایبشون رو درست کنید.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
یه دامپزشک در پشت میزش هم وقتی داره سرو اپیدمیولوژی بیماری و نتایج آزمایشگاهی رو تفسیر می کنه، داره کار فنی انجام میده ؛ مگه شما اداری ها می توانید «تفسیر» سرواپیدمیولوژی بیماری ها و نتایج آزمایشگاهی انجام دهید. پزشک هم در مطبش پشت میز نشسته و آزمایشی رو که برات نوشته ، تفسیر می کنه که چه بیماری ای داری، پس کارش فنی است نه اداری! اینو بفهم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
اینجا اداره دامپزشکیه و تخصصیه هرکی نمی خواد لطفا برود ادارات دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
1
0
تسریع کیلو چنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
10
2
با سلام خدمت همه همکاران گرامی
لازم دونستم دو مورد رو خدمت همکاران عرض کنم
اولا ضرایب فنی و اداری نباید باعث شکاف بین همکاران بشه در حال حاضر با توجه به واگذاری بیشتر وظایف و خدمات به بخش خصوصی در یک نگاه کلی همه همکاران اداری هستند بجز موارد معدودی که در آینده نزدیک این وظایف نیز به بخش خصوصی داده خواهد شد ، پس بنده با مدرک دکتری تخصصی دامپزشکی نباید خودم رو تافته جدابافته از سایر رده ها در چارت اداری بدونم
مورد دوم اینکه متاسفانه در حال حاضر پرداخت تسری با منابع داخلی انجام میشود که در آینده ای نزدیک با تمام شدن منابع سازمان این پرداختی ها متوقف میشود لذا عدم درج در حکم بدلیل عدم تامین منابع مالی توسط دولت میباشد که با توجه به خالی بودن خزانه و بار مالی زیاد و همچنین اعتراض سایر دستگاههای اجرایی کشور که اخیرا وزارت جهاد کشاورزی و ... خواهان پرداخت آن هستند بعید است دولت و مجلس زیر بار فوق‌العاده تسری برود لیکن دوستی ها و رفاقت ها ارزش بیشتری دارد و قدر در کنار هم بودن را بدانیم شاید فرداهایی نباشیم .
پاسخ ها
فنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
دوست عزیز اطلاعات غلط ندید اینو که دیگه همه عالم و ادم میدونه از تبصره 2 بند (و)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
4
ولی من شخصا و حضوراٌ مطالب دیگری از ایشان شنیده بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
سلام.نظرتون کاملا اشتباهه و منابع عمومی هست و اطلاعات اشتباه ندید لطفا.ولی به خاطر اون تغییر ضرایب که منجر به تغییر درج در احکام شد دیگه خوشبین نیستم و حالا شما میمونید و حقوق زیر خط فقر واقعا خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
نظر من اشتباه نیست.
من به دیوان شکایت عدالت اداری کرده بودم ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
1
15
اونایی که میگن بین کار فنی و کار اداری فرقی وجود نداره بیان با منه دامپزشک برن تست سل و بروسلوز با کت و شلوارشون از ورید دمی گاو خونگیری کنن و گاو سیفونشو خالی کنه روشون تا متوجه بشن پشت میز نشستن چه تفاوتی با کار فنی داره !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
سخت نگیر دادا گاوی نمونده دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
سلام خدمت همکاران عزیز ................ حکم ۱۴ نفر ازهمکاران اداره کل دامپزشکی استان آذربایجانغربی لغو مدرک شد با توجه به اینکه در سایر استان ها لغومدرک نشده الان باعث از بین رفتن رضق وروزی وآجر شدن نان خانواده های همکاران شده . لطفاً پیگیری کنید.تعدادی از همکاران خود اداره کل استان چند مدرک اعمال شده و برای آنها قانون اعمال نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
2
0
لطفاً نظر تنگ نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
1
2
تا الان در عمل اداری ها ضریب یک گرفتند و فنی ها ضریب 1.5. اینهمه هیاهو برای چیه؟!
موضوع تسری قانون 10 سال پیش مجلس هست ولی هنوز با اجرای ناقص و هزار اما و اگر همراه است! با این روش میزان اعتماد اجتماعی کم می شه. کاش دولت قاطعانه قوانین مصوب را اجرا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
شما اداری ها 100 در صد گرفتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
3
من نمیدونم واقعا نیروهای اداری بیشتر از نماینده های محترم ملت در مجلس شورای اسلامی میفهمن؟که میگن ضرایب باید تغییر کنه!!
و جای تعجب داره که تیم مدیریت سازمان سال هاست که به قانون تسری پایبند نیست و قانون گریزی میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
1
4
من به اداری و غیر ااری کار ندارم .
ولی وقتی حقوق خودمو با مدرک دکتری و بالای بیست سال سابقه با دیگر کارمندان مملکت که بعضا از اقوام و آشنایان با دیگر وزراتحانه ها قیاس میکنم خجالت می کشم .
و وقتی به کسی که سیوال میکند و اینجانب مبلغ حقوق خود را میگویم متهم به دروغگویی می شوم.
و این قصور عدم پیگیریکاملا متوجه مسیولین اداری و مالی بوده است.
واقعا برای خودم و این شرایط مملکت داری متاسفم.
مظلوم
|
Sweden
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
3
سلام. حکیم مهری عزیز خواهشاً تو را به ارواح امواتتون این پستو سانسور نکنید و منعکس کنید... میدونیم که گرایش شدید به مهندس مومنی دارید.. ولی این دفعه رو خواهشاً برای وجدان، آزادگی، انشاندوستی یا هرچیز مقدّسی که باور دارید خوب و کامل انعکاس بدید.

آقای مهندس مومنی.. انشالله در هرجایی هستید توفیق کار و خدمت خالصانه پیدا کنید.
مطالب مطرح شده در این مصاحبه، بدلیل فشار عصبی زیاد باعث شد نتوانم بیتفاوت از کنارش بگذرم. اظهار رضایت زیاد از مجموع عملکرد را میتوان بنوعی ......... دانست.
............ در حق کل پرسنل ظلمو جفای شدیدی شد و آنهم در باب حقوقو دستمزد .................
جوابها در یک سوال نهفته است:
اینکه حقوق منصفانه هر یک از کارکنان مثلاً یک دکتر دامپزشک (با فرض پشت میز نشینی کامل) چقدره؟
طبق بررسیها و کنکاشهایی که کردیم کف حقوق دریافتی سال 99 در وزارت جهاد 10 میلیون بوده.. خودتون میدونید معنای کف حقوق چیه... ( سایر دوستان هم بروند و تحقیق کنند) اونوقت حقوق 7-6 میلیون برای یه دکتر در این سازمان چطور توجیه شده و میشه؟!!!! و به همین نسبت سایر رده ها ی شاغل.

بنده با افراد مختلف آشنا به مسائل حقوقی و اداری راجع به این مطلب خیلی صحبت داشتم از جمله فردی با سابقه 20 ساله اداری-مالی... گذشته از ناباوری جدّی آنان در مبلغ حقوق دریافتیها، همگی متّفق القول علت این ایراد اساسی را بیتوجهی و کم کاری سیستم اداری-مالی سازمان معرفی کردند که ..... کاری در راستای اصلاح احکام حقوقی نکردند. همگی برای سال 99 حداقل دریافتی برای یک دکتر رو 20 میلیون عنوان کردن.. رقمی که حتی پرداخت کامل تسرّی هم جبرانش نمیکنه. چرا نباید در این راستا اقدامی میشد که الآن اصلا نیازمند این پرداخت مریض و نیم جون و سلیقه ای به اصطلاح تسرّی با بازیهای رنگارنگش نباشیم ...............؟!!! که اون هم صد البته بیشتر ماحصل زحمات و دوندگیهای مسؤولین سالهای گذشته بوده نه صرفا حال...
بنده دامپزشک ( وقطعا سایر کارکنان) در این سالها بابت تهیه معمولیترین نیازهای اولیه و معیشتیمون مکرّراً و شدیداً شرمنده زنو بچه مان شدیم که دین همگی اونها بر گردن سیستم مالی حاکم بر سازمان .......... میباشد.
........................
...............................
اختصاص کلی بودجه و هزینه کرد برای فنس کشیهای کاملا نامعقول و غیر موجّه آنچنانی دور تا دور فضاهای سبز مرکز تشخیص و انواعو اقسام کابل کشیهای بیحاصل و هر از گاهی نصب دوربینهای مدار بسته بیحاصل ووووو
دردناکتر آنکه این کارها حتی مورد توجه رسانه ای مثل حکیم مهر واقع نشد و در سکوت کامل ماند.......................
....................
پاسخ ها
همکار قدیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
کاش اصلا این مدرک دکتری در هنگام استخدام سلب وبا مدرک دیپلم ،دامپزشک مشغول کار بود......که براش زیاد سنگینی نداشت.....این مبلغ پرداختی در حکم...
نظر شما
ادامه