کد خبر: ۶۶۵۱۹

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی این استان به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مصطفی کنار کوهی» با بیان اینکه اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان خوزستان در اولین ساعات به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا اعزام شدند، اظهار کرد: این اکیپ‌ها نسبت به واکسیناسیون دام‌های موجود برای پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده اقدام می‌کنند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی همه توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده در حوزه حفاظت از سرمایه‌های دامی باقی‌مانده و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و واگیر دامی در این مناطق به کار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان، بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام‌های تلف شده را از جمله اقدامات این اکیپ‌ها برشمرد و عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی و ابتلاء به بیماری‌های مشترک، همه لاشه‌ها در مکانی مناسب و به‌صورت بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور مدفون می‌شوند.

کنار کوهی ادامه داد: با وجود شرایط توپوگرافی خاص منطقه به لحاظ صعب‌العبور بودن اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان و شهرستان اندیکا کماکان در حال ارائه خدمات هستند و با توجه به‌احتمال شیوع بیماری‌های مشترک در این مناطق، اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم‌پاشی و رصد و پایش بیماری‌ها در حال اجراست.

وی با تأکید بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله‌زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف یادآور شد: پس از زلزله به دلیل ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متأثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی افزایش می‌یابد که در همین راستا اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان نسبت به واکسینه کردن دام‌های سبک و سنگین در مناطق زلزله‌زده علیه بیماری‌های بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله را مطابق با دستورالعمل‌های مدیریت بحران دامپزشکی استان در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ضمن همدردی با آسیب دیدگان بر همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشناس دامپزشکی برای دفن بهداشتی لاشه‌های و ضدعفونی دامداری‌ها، آغل‌ها و واکسیناسیون دام‌ها نیز تأکید کرد.


نظر شما
ادامه