کد خبر: ۶۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  یک دامپزشک و عضو هیأت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار اساتید دانشگاه با رهبر انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی درباره نقشه جامع علمی و نقشه سلامت کشور پرداخت.

دکتر سید رضا مجدزاده که علاوه بر درجه دکترای عمومی دامپزشکی تحصیلات تخصصی در زمینه اپیدمیولوژی دارد در آغاز سخنان خود در این دیدار ترجیح داد به تخصص خود اشاره نماید.

این دامپزشک با اشاره به این نکته که رشته تحصیلی وی اپیدمیولوژی است به نقش خود در تدوین نقشه جامع علمی و نقشه سلامت کشور اشاره و به ترتیب از فعالیت 300 و 600 نفر در جریان تدوین این دو نقشه با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت سخن گفت.

دکتر مجدزاده همچنین با اشاره به توجه رهبر انقلاب اسلامی به علم و فناوری و ابراز خرسندی از این موضوع بر لزوم افزایش آگاهی همگانی و بخصوص خانواده‎ها از علم کاربردی و نیاز جامعه به پیشرفت علمی تأکید کرد.

پس از اتمام سخنرانی اساتید منتخب ، رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان نکاتی درباره مسائل مطرح شده پرداختند و از جمله درباره مسئله نقشه جامع علمی کشور که دکتر مجدزاده به آن اشاره نموده بود گفتند :

" دو تا عنوان نباید فراموش بشود: یکى همین مسئله‌ى منظومه‌ى کامل علمى است - که منظومه‌ى علمى کشور باید یک منظومه‌ى کاملى باشد - که نقشه‌ى جامع علمى همین است. البته اجراى نقشه‌ى جامع علمى مهمتر از تهیه‌ى نقشه است. در تهیه‌ى نقشه، کار مهمى انجام گرفت. دوستان در شوراى عالى انقلاب فرهنگى تلاش کردند، دستگاه‌هاى مسئول همکارى کردند، بخصوص اساتید دانشگاه در طول این چند سال خیلى کمک کردند، و نقشه‌ى جامع را درآوردند؛ خیلى خوب، اما این باید اجرائى بشود. راه اجرائى شدن هم در خود نقشه دیده شده. چندین برابر تلاشى که براى تهیه‌ى نقشه شده، باید براى اجرائى شدنش به کار برود. این کارِ اساسى و مهمى است که اگر این شد، آن وقت منظومه‌ى کامل علمى در کشور تهیه خواهد شد. فلان رشته را افزایش بدهیم، فلان رشته را کم کنیم، فلان رشته را حذف کنیم، فلان رشته را ایجاد کنیم؛ اینها همه بر طبق همین منظومه‌ى کامل شکل خواهد گرفت. یکى هم مسئله‌ى چرخه‌ى ایده‌ى علمى تا مصرف است؛ این هم خیلى مهم است. البته این مربوط به دولت و همکارى دولت و دانشگاه‌هاست، که حالا یک نمونه‌اش همین پارکهاست که بعضى دوستان اشاره کردند و نمونه‌هاى دیگرى هم دارد. ایده‌ى کار علمى در ذهن نخبه شکل میگیرد، بعد تبدیل میشود به علم، بعد تبدیل میشود به فناورى، بعد مى‌آید میشود صنعت، بعد مى‌آید توى بازار مصرف. بازخورد آن در بازار مصرف، باز تولید ایده میکند. این چرخه باید همین طور استمرار پیدا کند. این، همکارى دولت و دستگاه‌هاى صنعتى و دستگاه‌هاى مدیریتى و دستگاه‌هاى دانشگاهى را لازم دارد و بایستى انجام بگیرد."

گفتنی است دکتر سید رضا مجدزاده از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران است که به دلیل نقش مهم و محوری در تدوین نقشه جامع علمی کشور مورد تقدیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
1
خواسته اند ریا نشود .چوپانی ، دامداری و(دامپزشکی)شغل انبیاء است.
نظر شما
ادامه