کد خبر: ۶۶۰۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: شهرداری این شهر به پرداخت بیش از هفت میلیارد ریال دیه ناشی از گازگرفتگی سگ‌های بلاصاحب از سوی مراجع قضایی محکوم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «چیا آذربار» روز یکشنبه افزود: معضل سگ‌های بلاصاحب به یک مشکل جدی برای شهرداری مهاباد تبدیل شده و روزانه شکایت و گزارش های متعددی از طرف شهروندان در این ارتباط به شهرداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این میزان دیه در شرایط مالی فعلی برای شهرداری بسیار مشکل آفرین شده است، اضافه کرد: هم اکنون حکم دیه حدود پنج میلیارد ریال ناشی گاز گرفتگی سگ های بلاصحاب در مراجع قضایی تایید شده که در صورت پرداخت نکردن آن حساب‌های شهرداری مسدود خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر مهاباد در خصوص سایت نگهداری سگ های بلاصحاب هم گفت: بیش از سه میلیارد ریال برای راه اندازی کمپ نگهداری این سگ ها در مسیر روستای "پیربه‌له" در ضلع جنوبی روستای سیدآباد با مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ متر و اعیانی ۳۶۰ مترمربع هزینه شده که ماهانه نزدیک به یک میلیارد ریال نیز هزینه جاری این کمپ است.

آذربار با تاکید بر اینکه معضل سگ‌های بلاصحاب انرژی و وقت زیادی را از شهرداری گرفته است، افزود: واکنش برخی از رسانه ها و انجمن های زیست محیطی در روند کنترل جمعیت آماری و جمع آوری این حیوانات مزاحم کمکی به حل این معضل نخواهد کرد و تنها این روند را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وجود این حیوانات در سطح شهر علاوه به خطرات گازگرفتگی، سیما و منظر شهری و بهداشت و سلامتی عمومی شهروندان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: شورای اسلامی شهر مهاباد آماده دریافت هرگونه راهکار و پیشنهاد در خصوص رفع معضل سگ های بلاصحاب است تا بتواند در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام کند.

به گزارش ایرنا، افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در مهاباد علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در سطح این شهر، مخاطراتی را برای شهروندان مهابادی ایجاد کرده که سبب ابراز گلایه و ناخرسندی آنها از چنین وضعیتی شده است.

سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست سطح شهر را با استفاده از سلاح و یا مرگ با ترحم به شدت محکوم کرده‌اند و کشتار سگ‌های بی‌سرپرست که گاهی اوقات توسط افراد ناشناس صورت می گیرد با انتقاد انجمن های زیست محیطی روبرو شده است.

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
1
3
بیچاره شهرداری سگهای ولگرد را میگیره یه تعداد متمدن نما فیلم میگیرن میفرستن کانالهای ماهواره و فضای مجازی و سیاه نمایی نمیگیره صدای مردم درمیاد که بحقه و میشه این نمیگن تو کل دنیا سگهای بی صاحب را میگیرن سگ باید قلاده داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
1
2
این سگها بطور طبیعی وارد محیط زیست نشدند.منظورم اینه که خواست طبیعت این نبوده که اینقدر افزایش جمعیت داشته باشند پس‌ باید بطور مصنوعی(حذف) از چرخه طبیعت بیرون بروند.همه جای دنیا این کار را انجام میدن مانند کشتار سالانه خرگوش و شتر تو استرالیا چون افزایش بیرویه جمعیت مشکل زا میشه.مخصوصا سگ که مخزن انواع انگلهاست.متاسفانه همیشه ما شورش رو در میاوریم .همه جا را ول کردن یه عده شدن حامی سگهای ولگرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دوست عزیز قبل از اظهار نظر، کمی تفکر و تحقیق بسیار به روشن شدن جوانب امر برای شما کمک کننده خواهد بود. در همین حد کوتاه و مختصر بگم که سال هاست کشتار و اتلاف حیوانات بلاصاحب در دنیا، نه به دلایل اخلاقی، بلکه به دلایل کاملا علمی رد شده. متاسفانه در ایران یک چیزی را شنیدند و نصفه و ناقص در حال اجرا هست، جمع آوری سگ ها جز بار مالی و هزینه و در ادامه صدمات بیشتر هیچ چیزی برای کشور نداره... اما خوب این کشور قرار نیست کار اصولی ببینه، فقط حرف و حرافی هست که سال هاست انجام میشه.
نظر شما
ادامه