کد خبر: ۶۵۰۱۵

حکیم مهر: متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه با بیان اینکه اخیرا یک مورد شناخته شده بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو در استان شناسایی شده است، گفت: گوشت مصرفی را باید از مراکز معتبر و تایید شده تهیه کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر بابک صیاد» امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص بیماری عفونی فصلی در تابستان که علائم و نشانه بروز آن با کرونا به اشتباه گرفته می‌شود، اظهار داشت: بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است و گاها با اشتباه گرفتن آن با دیگر بیماری‌های شایع، بحث سلامت را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در قالب بیماری‌های عفونی شایع، گفت: این بیماری خطرناک در اواخر خرداد، اردیبهشت‌ و تیرماه شیوع پیدا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق کنه انتقال پیدا می‌کند و با علائمی همچون تب، سردرد، بدن درد و خونریزی‌های پوستی، گوارشی و خون دماغ همراه است.

وی با بیان اینکه اخیرا یک مورد شناخته شده در شهرستان جوانرود شناسایی شده است، گفت: کسانی که با دام در ارتباط هستند همانند، چوپان، قصابان و مصرف‌کنندگان گوشت در معرض خطر هستند که باید نکات بهداشتی اهمیت را رعایت کنند و گوشت مصرفی را باید از مراکز معتبر و تایید شده خریداری کنند.

صیاد تب مالت را در قالب دیگر بیماری‌های شیوع فصلی عنوان کرد و افزود: این بیماری از طریق دام و بیشتر از طریق محصولات دامی غیرپاستوریزه با علائمی همچون تب به همراه درد استخوانی، مفصلی، کمردرد، تورم مفاصل بزرگ و... بروز می‌کند.

وی با تاکید به توجه به این بیماری، تصریح کرد: حتما گوشت را از مراکز مورد تایید خریداری کنید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از مصرف حتما در یخچال نگهداری شود.

صیاد در پایان اشاره به کرونا کونه دلتا داشت و گفت: گونه دلتا این ویروس در استان جنوبی و سیستان بلوچستان ثابت شده قدرت انتشار بسیاری دارد و ممکن است با آبریزش بینی، سردرد و گلو درد خود را بروز دهد و افراد به راحتی مبتلا شوند که برای جلوگیری از شیوع آن همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و اجتناب از حضور در اجتماعات به شدت توصیه می‌شود.




نظر شما
ادامه