کد خبر: ۴۲۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان شرقی و تهران

 

دامپزشکی ایران در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پیشرفته عمل می نماید
 
کارشناسان فائو پس از بازدید و بررسی چند واحد اپیدمیولوژیک در استان آذربایجان شرقی، سیستم دامپزشکی ایران در مقایسه با سرویسهای دامپزشکی کشورهای همسایه را بسیار پیشرفته‌تر ارزیابی کردند.
 در سفر کارشناسان فائو به استان آذربایجان شرقی که در راستای اجرای پروژه EUFMD  به عمل آمد، در دیدار با دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی این استان، سیستم دامپزشکی ایران را در مقایسه با سرویس‌های دامپزشکی کشورهای همسایه بسیار پیشرفته‌تر ارزیابی کردند.


به گفته این کارشناسان در این پروژه مقرر گردیده است که حداقل تا سال 2013 منطقه شمالغرب کشور به STAGE3 بیماری تب برفکی وارد گشته و تا سال 2020 این بیماری در ایران ریشه کن گردد.
در این دیدار دکتر زندیه ضمن خوش آمدگویی به کارشناسان فائو، گفت: با تمهیدات ویژه‌ای که سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل بیماریهای واگیر دامی دارد، امسال کمترین خسارت را در بیماری تب برفکی داشتیم و توانستیم در کمترین زمان ممکن این بیماری را مهار نمائیم.
وی افزود: یکی از برنامه ها و اهداف سازمان دامپزشکی کشور این است که با تقویت سیستم های قرنطینه ای و کنترلی بیماری تب برفکی  را ریشه‌کن نماید.
در ادامه دکتر مهران علمداری گفت: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری کامل با پروژه EUFMD را داشته و توانایی لازم برای انجام کامل تعهدات فوق الذکر را به نحو احسن دارد.

-------------------------------------

 

پایان رقابتهای مسابقات تنیس روی میز کارکنان سازمان دامپزشکی کشور
 
با پایان یافتن دور دوم مسابقات تنیس روی میز کارکنان سازمان دامپزشکی کشور، که در بوشهر در جریان بود نفرات اول تا چهارم این رقابت‌ها مشخص شدند.
 رقابتهای تنیس روی میز کارکنان سازمان دامپزشکی کشور با شرکت 16 بازیکن بصورت انفرادی و به میزبانی بوشهر در سالن شهید صدوقی این شهر برگزار شد.


در ابتدای این رقابت‌ها، بازیکنان به 4 گروه 4 نفره تقسیم شده و پس از برگزاری دور مقدماتی، 8 نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله دوم راه یافتند که با برگزاری دور دوم این بازیها، 4 نفر به دور پایانی راه پیدا کردند که در پایان نفرات اول تا چهارم به شرح ذیل مشخص گردیدند:

مقام اول: بهنام رمضانی (اردبیل)

مقام دوم: سیروس صادرپور (بوشهر)

مقام سوم: شهریار نعمتی (ایلام)

مقام چهارم: دکتر محسن عابدزاده (خراسان رضوی)

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس دفتر بررسی ها
|
-
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
0
0
این آقای دکتر مدیر کل آذزبایجان شرقی عزیر و دیگرانی که بعضا در سازمان این چنین صحبت می کنند یا تب برفکی را نمی شناسند و یا از وضعیت اپیدمیولوژیکی آن بی خبرند ، و به احتمال خیلی زیاد از اصول ریشه کنی تب برفکی کمی فاصله دارند، در حال حاضر سازمان دامپزشکی کشور برنامه تعریف شده و مشخصی برای ریشه کنی ندارد، پروژه تب برفکی فائو هم صرفا برای ارتقائ سیستم تشخیص و سرویلانس است.تا زمانی که از کشورهای قرقیزستان، گرجستان، هند، چین، پاکستان ، آذربایجان دام زنده حساس به تب برفکی وارد می شود و کارشناس آن هم آقای دکتر ......... است که در حد سطحی هم از تجزیه و تحلیل خطر اطلاعی ندارد صحبت از کاهش میزان فراوانی بیماری تب برفکی و ریشه کنی آن فقط از دهان کسانی بیرون می آید که از اپیدمیولوژی بیماری اطلاعات حداقلی ندارند
كارشناسي ديگر
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
0
0
رسيدن كشورهاي منطقه EUROASIA كه از 20 كشور شامل ايران تشكيل شده است جزو برنامه هاي EUFMD است . ظاهرا اين كارشناس محترم بررسي ها بيشتر از كارشناسان و مسئولين فائو و EUFMD ميدانند.
کارشناس دفتر بررسی ها
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
0
0
من نمیدانم که همکار عزیزم میداند که در اهداف پروژه EUFMD چه چیزهایی نوشته شده است یا نه ؟ اگر منظور همکار عزیر بیانیه شیراز است، بیانیه شیراز که در سال گذشته میلادی در شیراز صادر شده یک موضوع دیگر است .بهر حال همکار عزیز بدانید و ناراحت نشوند که فرمولی برای محاسبه خطرات احتمالی برای ورود ویروس تب برفکی همراه دام زنده وجود دارد که با توجه به روند حاکم در سازمان آنهم .............. که با الفبای تجزیه تحلیل خطر آشنا نمی باشد هرگز ایران عاری از تب برفکی نخواهد شد ، اقای عزیز لطف کنید جهت تنویر افکار عمومی بفرمایید ANNUAL INCIDENCE RATE بیماری تب برفکی در سال گذشته در کشور چقدر بوده است ؟
كارشناسي ديگر
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
0
0
براي موضوع مورد بحث دو فرضيه مطرح است :
1- آيا امكان ريشه كني بيماري تب برفكي درايران وجود دارد يا نه؟
2- آيا سيستم مديريتي و اجرايي حاكم بر سازمان دامپزشكي توانايي اين كار را دارد يا نه ؟
پاسخ علماي تب برفكي و اپيدميولوزژي براي سوال اول مثبت است . و اصولا هر پروتكل مبارزه با بيماري مي بايست براي ريشه كني هدف گذاري شود .
اما در مورد سوال دوم نظر بنده نيز چندان مثبت نيست ولي به هر حال بايد تلاش كرد و كوشيد و نا اميدي و منفي بافي و... كاري را پيش نخواهد برد.
نظر شما
ادامه