کد خبر: ۳۸۹۰۵
 

مانور مقابله با بیماری فرضی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور معاون فرماندار، اعضاء ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان و کارشناسان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی در یک مرغداری گوشتی برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نیشابور، رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور در حاشیه این مراسم گفت: این برنامه جهت حفط آمادگی و تمرین پرسنل دامپزشکی و ادارات مرتبط برای مقابله با کانونهای احتمالی بیماری آنفلوانزای پرندگان برگزار شده است.

 «دکتر سلیمانی» افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۶ در مرغداریهای شهرستان مشاهده نشده، ولی با این حال مرغداران بایستی ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای را برای پیشگیری از بیماری فوق رعایت نمایند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از دو میلیون و هفتصد هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی در شهرستان انجام شده است و پس از پرورش و ذبح در کشتارگاه گوشت روانه بازار شده اند.

سلیمانی اظهار داشت: از سوی دیگر در سال جاری نسبت به سال گذشته تولید تخم مرغ در شهرستان با توجه به افزایش مرغداریهای تخمگذار به دو برابر افزایش یافته است؛ بطوریکه در حال حاضر مرغداری های تخمگذار با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه در زمینه تولید تخم مرغ فعال می باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نیز ضمن تشکر از اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیمارهای دام و طیور از اعضاء ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیشابور خواست: ضمن حفظ آمادگی خود با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و نیروی انتظامی نیز مبادی ورودی و جاده های شهرستان را کنترل نمایند تا خدای ناکرده پرنده یا نهاده های آلوده، به نیشابور وارد نشوند.

 
 
نظر شما
ادامه