کد خبر: ۳۷۶۹۶


رفاه سگ‌ها و گربه‌ها در بغداد پایتخت عراق، پس از سالها خونریزی و ناامنی در این شهر برای بسیاری از حامیان حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، حیوانات بی‌خانمان معمولا در خیابان‌های این شهر مظلوم  واقع شده و گاهی به راحتی کشته می‌شوند. اما هم‌اکنون گروهی از افراد حامی و دوستدار حیوانات با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در پی تغییر نگرش افراد و سپردن این حیوانات به صاحبانی دلسوز هستند.

دانشجوی دانشکده کشاورزی «آسان عطاالله»  می‌گوید: مردم حیوانات خانگی را با قیمت گزاف خریداری می‌کنند پس چه بهتر که حیوانات بی‌خانمان را پس از معاینات دامپزشکی و تمیز و آراسته نمودن به دست افراد حیوان دوست بسپاریم.

وی گفت: من این پروژه را آغاز نمودم چون می‌دیدم این حیوانات در شرایط بسیار بدی بسر می‌برند و برخی افراد آنها را مسموم کرده و می‌کشند. بر همین اساس وی به صورت آنلاین تصاویر حیوانات را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کند و افراد آنها را به سرپرستی می‌پذیرند.

 

اما این حرکت و پذیرفتن این موضوع در افراد جامعه چالشی بزرگ است. وی می‌گوید: مردم معتقدند در این شرایط نابسامان چرا باید به حیوانات کمک نماییم. آنها احساس ندارند و معتقدند کمک‌ها فقط باید برای انسانها متمرکز باشد.

این حیوانات نیاز به درمان و واکسیناسیون دارند. حدود 10 سال پیش صدها قلاده سگ بی‌صاحب با شلیک گلوله کشته شدند و این بسیار غم انگیز است. او و بسیاری از دامپزشکان و حامیان حیوانات، این عمل انسان دوستانه را آغاز نموده و تاکنون جان بسیاری از این حیوانات مظلوم را نجات داده‌اند.

منبع: start.att.net

 

نظر شما
ادامه