کد خبر: ۳۰۳۲۲
دکتر ناصری فر: شاخص های بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان ملکشاهی در حد قابل قبولی است
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که حجم عمده‌ای از محصولات توقیفی را به خود اختصاص داده فرآورده‌های شیری است که هیچ‌گونه تأیید بهداشتی و دامپزشکی ندارند ولی به‌وفور در بازار عرضه می‌شود . 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر راضی ناصری‌فر» اظهار کرد: از ابتدای امسال 51 تن انواع مواد غذایی، آشامیدنی، تنقلات و خوراکی، آرایشی بهداشتی غیرقابل‌مصرف، غیرمجاز یا تاریخ‌مصرف گذشته در استان کشف‌شده است .

وی بابیان اینکه این مقدار مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف توسط 100 گروه نظارت و کنترل از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف‌شده است افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما که حجم عمده‌ای از محصولات توقیفی را به خود اختصاص داده محصولات شیری است که هیچ‌گونه تأیید بهداشتی و دامپزشکی ندارند ولی به‌وفور در بازار عرضه می‌شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام رعایت مسائل پیشگیرانه از ابتلای به بیماری تب مالت و بیماری‌های غیربومی چون تب کریمه کنگو در استان را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: ایلام با توجه به اینکه استانی دامپرور است باید نسبت به‌سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت و لبنیات توجه جدی کرد .

ناصری فر خریدوفروش و ذبح دام و طیور در مراکز غیرمجاز و حاشیه شهر و روستا را از دیگر چالش‌های سلامت بهداشت و محیط در برخی مناطق این استان برشمرد .
 
 
نظر شما
ادامه