کد خبر: ۲۳۶۵۶

نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که سختگیری‌های سازمان دامپزشکی در واردات پوست گاوی مانع تامین نیاز ما شد، گفت: به همین دلیل امروزه با واردات چرم تمام شده از ترکیه روبرو هستیم.

«عباس ترکمان» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که صنعت چرم در سال‌های اخیر از کمبود پوست سنگین در کشور صدمه خورد، اظهار کرد: به دلیل کمبود تولید پوست سنگین و کاهش آن قیمت چرم بالا رفت، چراکه نسبت تولید پوست گاوی در کشور ما به کارخانه های تولیدی چرم بسیار کم است.

وی افزود: بنابراین نتوانستیم نیاز خود را از طریق داخل تامین کنیم. از سوی دیگر واردات پوست گاوی نیز مشکلات و چالش‌های خود را داشت که به همین دلیل قیمت چرم سنگین افزایش پیدا کرد.

نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران یکی از دلایل ایجاد مشکل در واردات پوست گاوی را تحریم‌ها دانست و گفت: تولید‌کنندگان باید پوست را به صورت نقدی به کشور وارد می‌کردند، این در حالی بود که هزینه تولید هم افزایش یافته بود و بازگشت پول با تاخیر زیادی انجام می‌شد.

ترکمان همچنین با اشاره به سختگیری‌های خارج از قاعده سازمان دامپزشکی برای واردات پوست گاوی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با سختگیری‌های خارج از قاعده، اجازه واردات پوست گاوی به مقدار کافی را نداد و امروز شاهد هستیم که واردات چرم تمام شده از ترکیه به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که کشور ترکیه به دلیل برخی بحران‌ها، بازارهای صادراتی خود را از دست داده بود، ادامه داد: در این شرایط ترکیه بدون هیچ مانعی در ایران حضور پیدا کرد و اکنون کالاهای خود را از راه‌های رسمی و غیررسمی به ایران وارد می‌کند.

نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران افزود: در حال حاضر تعرفه‌های چرم وارد‌ شده از مواد شیمیایی که ما برای تولید خود با ارزش افزوده حدود 20 درصد استفاده می‌کنیم کمتر است و همین امر سبب می‌شود کشور به بازار وارداتی کشورهای دیگر تبدیل شود.

 

 

نظر شما
ادامه