کد خبر: ۲۳۱۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
«دکتر حسین‌علی شهریاری» افزود: این بیماری درحال حاضر در کشور هشدار دهنده است و هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری وجود ندارد ...
shahriyari

حکیم مهر - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با درخواست از مردم برای عدم استفاده از لبنیات غیراستاندارد، گفت: مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند.

«دکتر حسین‌علی شهریاری» در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، ضمن هشدار نسبت به شیوع تب مالت در کشور، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکنون چندین نشست را با مسئولان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت برگزار کرده و نگرانی شیوع تب مالت در کشور را مورد پیگیری قرار داده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون وعده‌های زیادی برای رفع بیماری تب مالت از سوی مسئولان مربوطه داده شده است، ادامه داد: این بیماری به علت‌های مختلف از جمله کمبود واکسن مناسب برای دام، عدم واکسیناسیون به موقع دام و عدم نظارت‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی بروز پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه دامداران در معرض ابتلا به این بیماری هستند چراکه این بیماری مشترک بین انسان و دام است و باید این معضل، دغدغه‌ مشترک مسئولان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی محسوب شود تا اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با جدیت شیوع تب مالت در کشور را پیگیری می‌کند، یادآور شد: واقعیت آن است که تب مالت به این زودی‌ها از بین نمی‌رود چراکه بیماران آن همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند لذا مجلس به دنبال آن است تا سازمان دامپزشکی واکسن مربوطه را به تعداد کافی و به موقع برای دام‌ها استفاده کند تا بتوان از افزایش بیماران آن جلوگیری کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: این بیماری درحال حاضر در کشور هشدار دهنده است و مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفته و از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و فله‌ای خودداری کنند چراکه هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
این آمازون نمودند که مشکل تنهاترین نیست، اگرچه اخیرا واکسن افت کیفیت پیدا کرده، ولی مگر در سالها گذشته که واکسن خوبی داشتیم، بیماری ریشه کن شد؟ برنامه سازمان بر بقای بیماریست تا ریشه کنی! حالا بروند واکسن از خارج وارد کنند، برنامه را از کجا میخواهد بیاورند؟ و همت را از کجا؟
Dr
|
-
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
تنها مانع کنترل بیماری بروسلوز در کشورسو مدیریت در سازمان دامپزشکی کشوراست ................................ سازمان دامپزشکی کشور که فاقد اراده و اختیار خاص حتی برای اظهار نظر می باشد
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
آقای دکتر شهریاری با صد تا تک تومنی هیچ تکنسینی نمیره واکسن تزریق کنه، منظورمو میفهمی؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
با جذب زياد دكتر دامپزشك نه تنها بيمار ها ريشه كن نشد بلكه زياد هم شد. بايستي تكنيسين بجاي آنها استخدام ميكردند كه به فارم ها رفته و كار كنند نه اينكه پشت ميز بنشينند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
این آقای دکتر شهریاری یک گزارشی از عملکرد خود در حوزه نظارت بر دستگاههای اجرایی بدهد ببینیم چکاره است . آمدن و مصاحبه کردن و اظهار تاسف مخرج مشترک همه آقایان مسئولین محترم شده و بس!!!
مهمهان
|
-
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
من 6 سال واكسيناتور دامپزشكي بودم،اولا: كه كم لطفي از خوده دامداره ما ساعت 5 به روستا ميرفتيم اما اكثر دامدارها ساعت 6 يا 7 براي چراي دام به صحرا ميرفتند،يعني كار مفيد ما در روز معمولا 2 يا 3 گله بود برخي دامدارها هم كه امتناع ميدادند،دوما: با اين كم لطفي دامدارها كم لطفي مسئولان دليلي اضافه بر عدم دلگرمي من و همكارام بود،ايرادهاي بني اسرائيلي،واريز دير به دير حق الزحمه و ....... سوما:چرا هيچ سازمان رابطي بين بهداشت و دامپزشكي وجود نداره و اين دو سازمان در حيطه بهداشت دام عموما موازي كاري ميكنن؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه