کد خبر: ۲۳۰۹۹

تلف شدن چندین رأس دام اهلی در فیروزکوه طی چند روز گذشته، اقدام سریع محیط زیست و مسوولین این شهرستان را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد فریدی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت: حسب گزارش چند روز قبل دامپزشکی شهرستان فیروزکوه مبنی بر شیوع بیماری مشکوک و تلف شدن تعدادی از دام‌های اهلی روستاهای حاشیه منطقه شکار ممنوع کاوه ده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سریعاً اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به تاکیدات مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران مبنی بر انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه و کنترلی در این خصوص، افزود: با توجه به مجاورت دام اهلی به مناطق تحت مدیریت، با هماهنگی و اقدام سریع دامپزشکی شهرستان بیش از 2000 رأس از دام اهلی منطقه واکسینه شدند.

فریدی با بیان این که تاکنون مورد بیماری حادی در میان گله‌های حیات وحش منطقه مشاهده نشده است، بیان داشت: تاکنون 40 منبع آبشخور حیات وحش شهرستان فیروزکوه به وسیله نانوسیلور و آهک ضد عفونی گردیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه به محض اعلام این موضوع نشست مخاطرات زیست محیطی شهرستان به ریاست شخص فرماندار برگزار گردید، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم نسبت به خروج زود هنگام دام‌های اهلی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان فیروزکوه و ادامه واکسیناسیون دام‌های بومی توسط منابع طبیعی، امور عشایری و دامپزشکی انجام پذیرد.

فریدی همچنین اظهار داشت: باتوجه به دغدغه محیط زیست به لحاظ اجرای هرگونه اقدام پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در میان حیات وحش شهرستان، دامپزشکی نسبت به انجام نمونه گیری‌های لازم از دام‌های زنده و تلف شده اقدام کرده که پس از مشخص شدن نتیجه، اقدامات بعدی متعاقباً انجام و اعلام می‌گردد.

وی در پایان گفت: به محض اعلام این بیماری در چند روز گذشته علاوه بر تشدید کنترل و پایش منطقه توسط محیط بانان شهرستان و نیروهای کمکی محیط زیست استان، از خدمات دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز به منظور کنترل هرچه بهتر استفاده شد.

 

خبر مرتبط:

مشاهده علائم بیماری PPR و تلف شدن تعدادی از دام‌های اهلی در شهرستان فیروزکوه

 

 

برچسب ها: فیروزکوه، ppr،
نظر شما
ادامه