کد خبر: ۲۲۸۲۵

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: براساس رایزنی‌های انجام شده با دولت و سازمان دامپزشکی و با توجه به اهمیت حفظ مناطق حفاظت شده کشور ، واکسیناسیون دام های مجاور این مناطق در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در سفر یک روزه خود به استان مرکزی و بازدید از منطقه هفتاد قله اراک اظهار داشت: براساس رایزنی های انجام شده با دولت و سازمان دامپزشکی و با توجه به اهمیت حفظ مناطق حفاظت شده کشور، واکسیناسیون دام های مجاور این مناطق در اولویت قرار می گیرد تا حتی الامکان از بروز بیماری های واگیر و تلفات حیات وحش در این مناطق کاسته شود.

کمبود محیط بان از مشکلات محیط زیست کشور است

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: ما در مناطق مختلف کشور با کمبود محیط بان روبه رو هستیم به طوری که در هر ده هزار هکتار یک محیط بان بیشتر نداریم.

ابتکار با اشاره به لزوم استفاده از روش های مدرن به منظور بالایش مناطق حفاظت شده کشور اظهار داشت: به سبب وجود مشکل کمبود نیروی محیط بان ما سعی داریم که با استفاده و بهره گیری از ابزارهای نوین و پهپاد، وضعیت مناطق حفاظت شده را بررسی و ارزیابی کنیم.

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت دفاع در ارتباط با توسعه مانیتورینگ مناطق حفاظت شده کشور انجام شده تا پایش دقیقی از مناطق حیات وحش در مسیر اهداف حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: در راستای دستیابی به همین اهداف، در سال گذشته ۸۵۰ نفر توسط سازمان محیط زیست، تحت آموزش های مدرن و به روز دنیا قرار گرفتند.
ابتکار با اشاره به دیگر برنامه های بیش روی سازمان محیط زیست کشور گفت: ورود اسب به یگان محیط زیست و آموزش اصول اسب سواری به نیروهای انسانی محیط بان از جمله اقدامات بیش رو در آینده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: در ارتباط با مهار طاعون هفتاد قله سازمان دامبزشکی کشور به صورت جدی این موضوع را دنبال و همکاری کرده است.

تلف شدن ۴۰۰ راس کل و بز در هفتادقله بر اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان

وی تصریح کرد: در راستای مهار طاعون نشخوارکنندگان هفتادقله اقداماتی نظیر جمع آوری لاشه ها، ضدعفونی آبشخورها، واکسینه کردن دام های منطقه و مناطق اطراف و بهره گیری از کمک سازمان های مردم نهاد در پایش منطقه در دستور کار قرار گرفت.

ابتکار با اشاره به آمار تعداد تلفات حیات وحش هفتادقله گفت: با شیوع بیماری طاعون در منطقه هفتاد قله تاکنون تعداد ۴۰۰ راس کل و بز در این منطقه تلف شدند و باید گفت قطعی ترین راه مقابله و جلوگیری از سرایت و گسترش آن تنها واکسینه کردن دام ها است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: در بحث واکسیناسیون دام ها بر اساس رایزنی هایی که در دولت داشتیم مقرر شد که اولویت با مناطق حفاظت شده کشور باشد.

 

 

برچسب ها: ppr، ابتکار،
نظر شما
ادامه