کد خبر: ۲۲۰۴۹
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
جای تاسف است که ضعف عملکرد سازمان دامپزشکی در اجرای ماده 19 این آیین‌نامه موجب شده است که صاحبان سرمایه بجای تبعیت از قانون، صراحتاً با اجرای آن مخالفت نمایند ...
bbbbbb

حکیم مهر - تعدادی از تشکل های فعال در صنعت دام و طیور، با ارسال نامه ای به رئیس سازمان دامپزشکی، استنکاف خود را از اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی اعلام نموده و بر اساس ادعاها و دلایلی که در متن این نامه ذکر نموده اند (اینجا)، از اجرای این آیین نامه شانه خالی کرده اند.

جای تاسف است که ضعف عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی طی سالیان گذشته، موجب شده است که صاحبان سرمایه بجای تبعیت از قانون، به منظور حفظ منافع شخصی و صنفی، صراحتاً با اجرای آن مخالفت کرده و مصالح بهداشتی جامعه را قربانی زیاده خواهی خود نموده اند (هر چند شنیده ها حاکیست که متن نامه مورد نظر، با هدایت یکی از مدیران سازمان دامپزشکی تهیه شده است).

آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی که یکی از مهمترین مفاد آن قطع رابطه مالی بین مسئولین فنی و کارفرمایان است، یکی از دستآوردهای مهم دامپزشکی است که پیش نویس آن از زمان مسئولیت دکتر خلج در دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی و به همت ایشان تدوین شده و پس از تصویب در هیات وزیران در دولت نهم، لازم الاجرا گردیده است.

در این نوشتار قصد داریم ضمن پاسخ به نامه فوق الذکر، الزامات قانونی اجرای این آیین نامه را مورد بحث قرار دهیم.

1- در بند 1 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: با توجه به وجود نص صریح قانون در مورد اجرای این آیین نامه، عدم اجرای آن به بهانه «مشورت و همدلی» امری توجیه ناپذیر می باشد. اینکه از اجرای بی چون و چرای آن انتقاد کرده اند، کاملاً غیر منطقیست و این آیین نامه که مصوبه هیات وزیران را پشت خود دارد، به پشتوانه قانون سازمان دامپزشکی لازم الاجرا بوده و بایستی بی چون و چرا اجرا گردد. در چنین موضوعاتی همدلی و مشورت معنایی نداشته و اجرایی نشدن آن نشاندهنده ضعف سازمان دامپزشکی در اجرای این آیین نامه است.

فرضا آیا رانندگان وسایل نقلیه در زمان اجرای آیین نامه راهنمایی و رانندگی، انتظار همدلی و مشورت دارند؟! و یا اینکه به محض تصویب این آیین نامه، لازم الاجراست؟

 

2- در بند 2 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: در این نامه با اشاره به قانون کار، حقوق مسئولین فنی بهداشتی را نیز شامل این قانون دانسته اند. لازم به توضیح است که از نظر حقوقی در موارد خاص که قوانین خاص وجود دارد، این قوانین در اجرا به قوانین عام ارجح می باشند. ضمن این که خود وزیر کار هم عضو هیات وزیران می باشد و چنانچه در زمان تصویب این آیین نامه مغایرتی با قانون کار وجود داشت، حتماً با تصویب آن مخالفت می کرد. بر اساس ماده 18 این آیین نامه مقرر گردید که سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی تعرفه پیشنهادی مسئولین فنی بهداشتی را جهت تصویب به هیات وزیران ارائه نمایند و درج این بند نشان می دهد  که هیات وزیران علیرغم آگاهی به وجود قانون کار، قانون جدید را تصویب کرده است، در غیر این صورت در آیین نامه تصویب نمی کرد که تعرفه پیشنهادی جدید را ارائه نمایند.

لازم به ذکر است که پیش از این هم یکبار انجمنهای صنفی کارفرمایی برای ابطال ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی به دیوان عدالت اداری شکایت نموده بودند که بر اساس رای صادره، صراحتاً حقوق مسئولین فنی که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند، مشمول ماده 41 قانون کار شناخته نشد و این مصوبه قابل ابطال تشخیص داده نشد (اینجا).

 

3- در بند 3 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: در این نامه ادعا شده است که مسئول فنی بهداشتی تافته جدا بافته از فرآیند تولید نیست، در صورتی که ما معتقدیم با توجه به اینکه مسئول فنی بهداشتی وظیفه نظارت و حذف محصولات غیربهداشتی را برعهده دارد و این امر ممکن است از نظر مالی به ضرر کارفرما باشد، تافته جداگانه ای از فرآیند تولید بهداشتی می باشد.

 

4- در بند 4 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: این که ادعا شده است اجرای این آیین نامه نهایتاً منجر به تولید محصول نامرغوب خواهد شد، کاملاً خلاف واقع است. کاملاً واضح است که قطع رابطه مالی بین مسئول فنی و کارفرما، قدرت نظارتی مسئول فنی را افزایش داده و ترس از از دست دادن شغل متعاقب اعمال نظارت بهداشتی و حذف محصول نامرغوب و غیربهداشتی، مانع عملکرد مناسب وی نخواهد شد (که اتفاقاً نگرانی کارفرماها نیر از همین امر می باشد).

یقیناً می توان ادعا کرد که اجرای این آیین نامه، کیفیت محصول تولیدی را افزایش خواهد داد و مسئولین فنی با فراغ خاطر نسبت به اعمال وظیفه نظارتی خود اقدام خواهند نمود.

 

5- در بند 5 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: پاسخ این ادعا در بند 2 آمده است که مجدداً ذکر می شود. در این نامه با اشاره به قانون کار، حقوق مسئولین فنی بهداشتی را نیز شامل این قانون دانسته اند. از نظر حقوقی در موارد خاص که قوانین خاص وجود دارد، این قوانین در اجرا به قوانین عام ارجح می باشند. ضمن این که خود وزیر کار هم چنانچه در زمان تصویب این آیین نامه مغایرتی با قانون کار وجود داشت، حتماً با تصویب آن مخالفت می کرد. در شکایت مطروحه انجمنهای صنفی کارفرمایی برای به دیوان عدالت اداری شکایت نموده بودند که بر اساس رای صادره، صراحتاً حقوق مسئولین فنی که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند، مشمول ماده 41 قانون کار شناخته نشد (اینجا).

 

6- در بند 7 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: این که نحوه ارتباط و مسئولیت پذیری کارفرما و مسئول فنی بهداشتی مستقیم باشد، خود مسبب ایجاد همه مشکلات موجود و عرضه گاه و بی گاه محصولات با کیفیت پایین و غیربهداشتی است و فلسفه تدوین این آیین نامه نیز از بین بردن همین رابطه مستقیم بوده است.

 

7- در بند 8 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: مهمترین دلیلی که موجب اصرار قانون گذار برای اجرای این آیین نامه شده است همین نکته است که نهایتاً منجر به تولید محصول با کیفیت و بهداشتی خواهد شد. اعمال نظارت بهداشتی مسئولین فنی، مستلزم حذف بخشی از محصولات غیربهداشتی و متعاقباً ایجاد ضرر و زیان به صاحبین سرمایه خواهد شد که مسلماً مطلوب نظر آنها نیست.

 

8- در بند 9 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: مسئول فنی بهداشتی فقط در قبال سازمان دامپزشکی پاسخگو می باشد، نه در قبال کارفرما. چنانچه مسئول فنی بهداشتی اقدام به اعمال نظارت و انجام وظایف محوله از سوی سازمان دامپزشکی ننماید، قابل تعقیب و پیگیری در هیات های بدوی انتظامی سازمان نظام دامپزشکی و نیز محاکم حقوقی و کیفری خواهد بود.

 

9- در بند 10 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: این سوال از آنجا ناشی می شود که این دوستان هنوز وظایف مسئولین فنی را به درستی درک نکرده اند. آیا ممکن است فردی تقاضا کند که من دلم می خواهد ممیز مالیاتی خودم را خودم انتخاب نمایم؟! و یا اینکه در یک پرونده قضایی دوست دارم که قاضی پرونده ام را خودم انتخاب کنم؟! وظیفه مسئول فنی وظیفه حاکمیتی و نظارتی می باشد.

 

10- در بند 11 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: در قانون برای مسئول فنی فقط اعمال وظیفه نظارت بهداشتی و برای کارفرما پرداخت دستمزد و کسورات قانونی متعلق به آن پیش بینی شده است. تحمیل وظایف بیشتر به مسئولین فنی، خارج از موضوع این قانون بوده و هرگونه پرداخت وجوه خارج از این قانون تحت هر عنوان به مسئولین فنی جرم تلقی می شود. کارفرما در صورتی که تمایل داشته باشد، می تواند برای بهبود و توسعه کیفی محصول خود، فرد دیگری را استخدام نماید!

 

11- در بند 12 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: جزئیات موارد مذکور در یکی از مواد آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی پیش بینی شده است و لازم است دوستان یک بار دیگر آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند.

 

12- در بند 13 این نامه آمده است:

 

پاسخ حکیم مهر: مبلغ ذکر شده در این بند، کسورات قانونی (شامل بیمه و مالیات) است که قانون گذار تعیین نموده و بایستی توسط کارفرما پرداخت شود.

 

انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
عجبی حکیم يه اعتراضی به سازمان دامپزشکی کرد
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
بنده در کشور برزیل شاهد بودم که حقوق ناظر دامپزشکی در کشتارگاه از حقوق رییس کشتارگاه بسیار بیشتر بود و واقعا قدرت اجرایی داشت و نماینده سازمان متبوع خود
SIF در آن کشتار گاه بود . حال متن این نامه و منفعت طلبی عده ای .............. که مسئولین بهداشتی را به استثمار می کشند و ضعف قوانین که سرنوشت حقوقی و مالی یک آدم تحصیلکرده را به دست یک کم سواد که بجز منفعت به چیز دیگری فکر نمی کند و در نظرش کارگر و دامپزشک یکی و حتی کارگر برایش عزیز تر است و می خواهد از زیر بار پرداخت حقوق حقه دامپزشک شانه خالی کند واقعا جای تاسف است.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
یکی باید بیاد شاخ اینا رو بشکونه. دیگه واقعا از حوصله خارج شدن
علی
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
وقتی مدیران و مسئولان رده بالا سازمان دامپزشکی با ترس از دست دادن منصب خود زیر بار هر توصیه ای میروند حالا روز و وضعیت مسئولین فنی بهداشتی از این بهتر نخواهد بود.
در ضمن از آقای دکتر خلج راجع به عزل و نصب مدیران کل براساس توصیه و فشار کارفرما و غیره و نه براساس صلاحیت و کارکرد قابل قبول سوال گردد.
حال با این رونده هیچ انتظار نیست برای مسئولین فنی بهداشتی کاری انجام شود و دود این همه موازی کاریهای صرفا به چشم مردم بی چاره میرد.
مسول فني سابق
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
واقعا گستاخي و پررويي مي خواهد كه به اين گردن كلفتي از پرداخت حقوق حقه مسولين فني شانه خالي مي كنند و نامه اعتراض اميز مي زنند، اينها يك عروسك خيمه شب بازي مي خواهند به نام مسول فني كه تحت سلطه اين ........... امنيت غذايي مردم باشند تا بتوانند با ادامه دادن به تخلفات بهداشتي خود سودهاي كلاني را نصيب جيبهاي گشادشان كنند، اي كاش اينقدر سازمان دامپزشكي ايران مثل دپارتمان غذا و كشاورزي امريكا قدرت داشت كه توي دهن ياوه گوي اين متخلفين بهداشتي بزند و بهشون بفهماند كه با سلامت مردم سروكار دارند و سلامت مردم كالاي تجاري اين اقايان نيست، به اميد روزي كه سازمان بتواند با اجراي قوانين خود مشت محكمي به دهان اين متجاوزان سلامت جامعه بزند و اين دست از استين مسولين بهداشتي درايد. انقدر عصباني هستم كه اگر امكانش را داشتم سيلي محكمي به گوش تك تك امضا كنندگان اين نامه مزخرف به جاي جوابيه مي نواختم چون اين افراد گوششان به حرف منطقي بسته است و مانند حكايت ابن سينا و مرد كافر تنها چارهشان ضربات تركه است.
مسئول فنی
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
متشکریم حکیم مهر.واقعا پاسخ های شما مقتدرانه ومعقول بود.خدا قوت.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
با سلام
آنچه به نظر میرسه اینه که این نامه در راستای استخدام 1200 ناظر بهداشتی در کشتارگاه ها توسط دامپزشکی است.سوال بنده این است که چرا حقوق ناظر بهداشتی سازمان را باید تولید کننده یا کشتارگاه بدهد.طبق کدام قانون
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
عالیییییییییییییییییییییییییییی بودحکیم مهرمتشکریم
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
وقتی رییس این اتحادیه ها و انجمن ها یه عده .......... باشن و انقدر به تکامل ......... نرسیدن که این نامه به طور واضحی نشان دهنده اینه که فقط میخان ......... کارای خلافشون درنیاد انتظار بیشتر ازین نمیره به نظره من باید یه فیلتری برا مسوولین این اصنافم باشه و یه ماشالا به اقتدار سازمان دامپزشکی که انقدر ..........ه که عده ای سودجو به خودشون اجازه میدن صراحتا از اجرای قوانین سازمان سرباز بزنن و حتی نامه هم بزنن نمیدونم به حال خودمون بخندیم یا گریه کنیم
افتضاح تر ازینم ممکنه آیااااا؟؟؟!!!!
lمسول فنی
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
اگر سازمان دامپزشکی اقتدار داشت باید مجوز امضا کنندگان این نامه سخیف و توهین آمیز را به حالت تعلیق در آورد تا عده ای کارخانه دار .......... برای سازمانی که پر از دکتر و متخصص تحصیل کرده است تعین تکلیف نکنند و خط و نشان نکشند .
حالا که بیشتر مصرف داخلی از واردات است بی خیال این چند نفر شوند و برای ادب شدنشان هم که شده برای مدتی درب دکان این افراد را پلمپ کنند تا بفهمند قانون چون و چرا ندارد . توقع دارند قانون با همدلی ایشان تصویب شود ؟؟؟؟ اینها از کجا آمده اند .
باید بر خورد قاطع و بی گذشت با اینها انجام شود اگر مسولین ادعای مسول بودن دارند اگر هم ندارند که بروند و جایشان را به افراد مقتدر تر بدهند .
DVM
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
واقعا با این نامه اگه سازمان دامپزشکی عقب نشینی کنه و نتونه این آیین نامه رو اجرا کنه باید فاتحه دامپزشکی رو خوند.اگه به همین راحتی 4 تا انجمن از اجرای قانون سرباز بزنند و دولت مجبور به تمکین با اونها بشه پس معلوم میشه در موارد دیگه هم همینطوره و قوانین بصورت دلخواه و گلچین شده اجرا میشن و اونوقت دیگه باید به مدیریت های مختلف در سطح کشور شک کرد که اینگونه نه توسط دولت بلکه توسط نهادهای ثروتمندی اداره می شوند و نقش مدیران دولتی تنها و تنها جنبه ظاهری داشته و عملا تصمیم گیران کسان دیگری هستند.این نامه در صورتی که سکوت دامپزشکی را در پی داشته باشد عملا شکست سنگینی برای سازمان دامپزشکی و حتی هیات دولت بوده و عملا حیثیت سازمان را زیر سوال می برد و نشان می دهد قوانین در کشور ضمانت اجرایی ندارند که این در شان نظام نیست.
دامپزشک خسته
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
دکتر خلج دکتر صفری چه کار میکنید حقوق هایتان خوبه خدارو شکر
تهران
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
سلام خدمت همکاران
بطور کوتاه عرض کنم نگارش نامه فوق توسط عزیزان کارفرما و اذعان به عدم تمکین و اجرای فانون خود جرم محسوب شده و قابلیت پیگرد دارد .
دامپزشک و کارشناس رسمی دادگستری
مسول فنی
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
آخر 2 میلیون تومان حقوق کارگر ساده ساختمانی است و خط فقر آخر این چه عددی است برای حقوق یک دکتر که 20 سال درس خوانده و عمر خودرا صرف درس ودانشگاه کرده . حال آنکه رانندگان محترم تاکسی حد اقل 3 میلیون تومان در ماه درآمد دارند و آرامش بیشتری هم از دکتر ها دارند !
با نوجه به دست و پنجه نرم کردن مسولین فنی با انواع خطرات و بیماری های کشنده نظیر تب کریمه کنگو و انواع آنفولانزا و سایر بیماری های نو ظهور ...
حالا که همه اعتراف دارند حقوق مسول فنی ها بسیار پایین است الان وقت مناسبی برای افزایش حقوق آنهاست که پایه حقوق را حداقل 1 میلیون تومان افزایش دهند.
تاهم کارفرمایان حساب کار دستشان بیاید و هم مسولین فنی آرامش پیدا کنند.
این زیبا ترین شکل اقتدار است که انشا الله هم خدا و هم بنده خدا راضی خواهد بود.
سليماني
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
بايد در كنار سازمان ونظام.يك صدا،يكبار براي هميشه،حقوق از دست رفته را طلب كنيم.به شرط آنكه همه معترض باشنئ
DVM
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
فقط باید متحد بشیم و یکصدا اعتراض کنیم.وگرنه اگه اونا پیروز بشن دیگه دامپزشکی نابود میشه.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
خدابخوادیه خونه رو خراب کنه میده دست صاحبخونه.کارفرماهابااین نامه چیزایی که تواین مدت جلوی اجرای قانونوگرفته بودن وتوقراردادهای سازمان باحقوق مصوب دامپزشک میگرفتن روزیرسوال بردن رسمی وکتبی به این سرپیچی اقرارکردن.کارفرماهاممنون.این نمونه رسمی به عدم تمکین به قوانین دامپزشکیه.دکترخلج جلوی اصناف تحت نظرتون ایستادگی نکنیدفک نکنم رییس دفترتونم دیگه ازاین به بعدازشماتبعیت بکنه.مامنتظرنه تنهاجوابیه بلکه اجراش هستیم.چون الان سازمان دامپزشکی متخلفه که قانونواجرانکرده
dvm
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
اگه از بدنه سازمان آدمهایی هستند که دارند به این انجمن ها راهنمایی میدن واقعا خائن هستند.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
باتوجه به اینکه سازمان دامپزشکی علی رغم گذشت 3ماه از سال94هنوز تعرفه حقوقی مسوولین فنی بهداشتی را که حاصل ضرب سادهُ یک مشخص در حداقل مزد کارگری است ،نه فرمول چندمجهولی پیچیده،اعلام نکرده و پس از گذشت 6سال نتوانسته ماده19 را اجرا کند
کاملآ مشخص است که اراده جدی در زمینه حمایت از مسوولین بهداشتی نداشته سازمان دامپزشکی تبعآ و انصافا نمیتواند در زمینه رعایت دستورالعملهای بهداشتی در کشتارگاهها و شرکتهای تحت نظارت توقع داشته باشد
همكار
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
آقايان دامپزشك .............. چوب ............. سازماني رو ميخوريم كه كارمندانش ٢ دستي صندلي خودشونو چسبيدن كه خداي نكرده..... همكاران عزيز اگر سازمان ميخواست كاري كنه ، همين ماده ١٩ رو اينقدر معطل نگه نميداشت و اينقدر به كارفرمايان بها نميداد كه الان بتونن اينطور هارت و پورت كنن.
دوستان همچنان كه كارفرمايان داراي انجمن هاي مختلف براي بدست آوردن امتيازات بيشتر و بيشتر هستن، باعث تاسف هست كه همكاران دامپزشكي هنوز نتوانستن در قالب يك انجمن حق و حقوق عادي خودشونو بگيرن!!!؟؟؟ آقايون وقتي سازمان دامپزشكي و نظام اينگونه منفعلانه عمل ميكنه و در برابر قوانين وضع شده خودش حرفي براي گفتن و عمل كردن نداره، راهي نداريم جز اتحاد خودمون، دوستان عزيز بصورت فردي هيچ كدوم ما صدامون بجايي نميرسه مگر اينكه مثل كارفرمايانمون داراي انجمن و اتحاديه باشيم.
از همه همكاراني كه توانايي ايجاد انجمن رو در خودشون ميبينن استدعا دارم قدم جلو بزارن و در حد خودشون اتحاد دامپزشكان در شهر خودشون رو بوجود بيارن؛ بخدا هيچ راهي نداريم غير اينكه ما هم وجهه حقوقي پيدا كنيم و در مقابل اينان خودمون عمل كنيم كه از سازمان آبي گرم نميشه....
محمد
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
باسلام
متاسفم که بعد از این همه زحمت در دوران علم اموزی اوضاع من و همکارانم در کشور بسیار دور از شان هست.
یکسال از فارغ التحصیلی بنده میگذرد اما هر روز از طی این راه ناامیدتر می شوم ; سازمانهای بی نظم و ناتوان با مدیریت ضعیف که جابجایی اشخاص در روند رو به اضمحلال انها هیچگونه تاثیری ندارد. نه بزرگتری وجود دارد که دلش بسوزد و امورات را پیگیری کند نه گوش شنوایی . نه کسی حرفش بجایی می رسد نه کسی همت جدی برای رفع مشکلات می کند همه سرشان در کار خودشان است و منتظرند تا از اسمان کمکی برسد. نه اعتراضی نه دیداری با مسئولین و نه تجمعی صورت میگیرد حتی با مسئولین بدنه دامپزشکی نمیشود دیدار کرد . من یک جوانم که دستم بجایی بند نیست اما کارفرماها براحتی برایمان شاخ و شانه میکشند و در مراسمها دوستان صمیمی مسئولین دامپزشکی انها هستند نه ما. کاش کسی پیدا میشد تا ما را دور هم جمع کند یا دادمان را به گوش کم شنوای مسئولین برساند یا حتی نامه ای بنگارد بلکه کمی امیدوار به طی این راه شویم. ان شاا...
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
سازمان دامپزشکی برای آبرو داری پیش سازمان غذا و دارو هم شده باید به شدت جلوی کارفرماها بایسته.مگه همین سازمان دامپزشکی نیست که اینقدر از موضوع خمیر مرغ تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی دفاع می کرد ؟ خب حالا باید دید چی کار میکنه در مقابل این قلدری!!!
دامپزشک خوزستان
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
جای بسی افتخار است که در خوزستان ماده 19 بشکل کامل اجرا میشود در خوزستان بدون اجرا ماده 19 هیچ واحدی حق کار کردن ندارد اگر میشد در سراسر کشور اجرا میشد فشارها به خوزستان نیز کم میشد در خوزستان با قاطعیت مسئولین اداره کل و هماهنگی بسیار بسیار زیاد نظام دامپزشکی ماده 19 بنحو شایسته داره انجام میشه .
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
با سلام ظاهرا نه تنها رییس سازمان بلکه ادارات کل استانها نیز در مقابل یک آزمون مهم قرار گرفته اند تا علاوه بر جبران کم کاریهای 6 ساله سازمان یکبار برای همیشه نظم و نسقی به این آشفته بازار امور نظارتی داده شود.ضمنا چنانچه محرز شود که یکی از مدیران سازمان در تهیه این بیانیه دست داشته بایسته است جناب دکتر خلج ........................ نماید که مدیران ................... نیز حساب کار دستشان بیاید تا همگان بدانند به قول امیر کبیر اجرای قانون به توصیه عمه و خاله تعطیل نمیشود.
مسؤول فنی بهداشتی
|
-
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
من از حکیم مهر تشکر می کنم که حداقل یکی پیدا شد جواب این افراد متخلف و تهدید کننده امنیت غذایی را به دهد مسوول فنی یعنی سوپاپ اطمینان مشتی کارشناس .......... که هر موقع مشکلی در جامعه پیش آمد و گندش درآمد بندازند گردن مسوول فنی بدبخت و..... اگر مسوول فنی ترس صاحب واحد را نداشته باشد و نظارت درست را انجام دهد چه لزومی به پرداخت رشوه وجود دارد پس بخش دولتی مخالف اصلی اجرای این آیین نامه هستند کاش زیر مجموعه وزارت بهداشت می رفتیم و آلت دست مشتی ................ نمی شدیم
مطلع
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
دلیل عدم تمکین به نص قانون و گستاخی کارفرمایان را بایستی از مدیر کل محترم نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی پرسید. ایشان جلسات متعددی با کارفرمایان برگزار میکتتد و بهرحال نسبت دیگر مدیران محترم سازمان روابط نزدیکتری با کارفرمایان قانون گریز و مخل بهداشت عمومی دارند. معتقدم آقای دکتر پاسخگوی مناسبی در این ضمینه هستند!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
آقایون دنبال چی میگردید ................. همونطوریکه دوستمون گفت که متن این این استنکاف با هماهنگی یکی از مدیران کل سازمان تهیه و تنظیم شده
فساد و تخلف رو باید تو بدنه سیستم های حاکم دنبال کرد
صاحبان سرمایه هم از این ضعف و بی کفایتی مسئولین در جهت منافع خودشون استفاده می کنن
دشمن در خارج از مرزهای ما نیست
دشمنان در داخلند .................................
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
سلام .جواباتون به نامه کارفرماها خیلی منطقی و مستدل بود .خسته نباشید
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
آقا چرا مطالبو سانسور میکنید
دکتر مناف زاده
|
-
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
با سلام
اولاً این نامه خود کاملاً غیر قانونی و قابل پیگرد در مراجع قضایی هست
- اگر کسی به یک آیین نامه مصوب اعتراض داشته باشه باید با مستندات قانونی به دیوان عدالت اداری شکایت کنه و رای دیوان پس از بررسی لازم الاتباع بوده و درحکم قانون است . آقایون باید اگر اعتراضی به این آیین نامه که مصوب هیت وزیران هست داشتند باید به دیوان شکایت میکردند نه رئیس سازمان ..!!! و تا زمان اعلام نظر دیوان موظف به اجرای آیین نامه بوده و هستند !!
استنکاف از قانون آن هم صراحتا جرم تلقی شده و خود قابل پیگرد قانونی و قضایی هست .خصوصا این موضوع که با بهداشت عمومی جامعه ارتباط داره.
انتظار است سازمان با قاطعیت تمام در مقابل این افراد ایستاده و از حقوق قشر مظلوم دامپزشک دفاع و از همه مهمتر جلوی نقض قانون و بی قانونی رو بگیره
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
قابل توجه دوستانی که مخالف الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت هستند.
انصافا اگر طرف حساب نویسندگان نامه سازمان غذا و دارو، یا خود وزارت بهداشت بود همچین نامه ای نوشته میشد؟!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
با توجه به تمام مشکلات پیش رو مسئولین فنی بهداشتی و ضایع شدن حق آنها در زمینه پرداخت مطالبات قانونی آنها، متاسفانه مساله ای که از دید مسئولین و مدیران صنوف دامپزشکی پنهان مانده، حق الزحمه مسئولین فنی دامپزشک شاغل در بخش دارویی (شرکتهای وارد کننده و تولیدکننده دارو، واکسن و افزودنی) است. بدون وجود تعرفه ای مرتبط و یا حمایتی از سازمان و نظام دامپزشکی شاهد تضییع حقوق این قشر و حتی با تعیین حقوق ماهیانه ناچیز، شاهد توهین به صنف دامپزشکی توسط کارفرمایان شرکت های دارویی می باشیم و متاسفانه دردناکتر اینکه با وجود اطلاع کامل مسئولین ذی ربط از وضع موجود و درخواست های مکرر دامپزشکان شاغل در این بخش و تهیه نامه و حتی جلسه با ریاست سازمان، جناب آقای دکتر خلج، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و همچنان مسکوت مانده است!
از حکیم مهر خواهشمندیم برای اعتبار بخشیدن به حرفه دامپزشکی و جایگاه دامپزشکان، در شنیده شدن صدای این قشر مظلوم همراهی و همکاری نماید.
با تشکر
مسئول فنی شرکت دارویی
دکتر.ح.ر دامپزشک
|
-
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
این نامه نشانه ظعف سیستم نظارتیه دامپزشکیه
كارشناس ازمايشگاه
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
باسلام خدمت همكاران. چرا هنوز اين وابستگي مالي به كارفرما وجود داره؟؟؟؟؟؟؟حكيم جان و نظام دامپزشكي محترم خواهشآ تلاش كنيد اين وابستگي قطع بشه تا حال و روز ما بهتر بشه كه كارفرما انتظار نداشته باشه مثل يك كارگر با مسئول بهداشتي برخورد كنه...............
مسئول فنی
|
-
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
مهمترین دلیل نداشتن قدرت اجرایی ما مسئولین فنی در برابر کارفرماها همین ضعف سازمان دامپزشکیه.وقتی که آقایون تا این حد از موضع قدرت و قلدرانه با عالی ترین مسئول سازمان دامپزشکی کشور صحبت می کنند دیگه ما که دیگه جای خود داریم !!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
آيا حكيم مهر برملا كرد كه كسي يا جايگزين در سازمان در نوشتن نامه كارفرمايان كمك كرده و خط داده.....اعضاءنظام يا تمام دامپزشكان حق دارن بدونه اين دشمن خودي كيه.
لطف كنين معرفي كنين يا عنوان جايگاه و سمت ايشان در سازمان را بفرماييد
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
با سلام خدمت دوستان طبق شنیده های موثق فرد مورد نظر مدیر کل ................... است که همزمان با تنظیم نامه استنکاف کارفرمایان طی بخشنامه ای دستور عقد قرارداد مستقیم با کارفرمایان را صادر کرده اند که به محض دسترسی به بخشنامه مذکور جهت اطلاع رسانی در همین سایت اقدام خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
با سلام خدمت همه همكاران عزيزم
دوستان جامعه دامپزشكان بخش خصوصي هيچگونه عامل پشتوانه اي ندارند و اين باعث ميشه تشكيلات كارفرمايي كه ميدونه سازمان هم پشت بخش خصوصي نيست به همكاران عزيز هر چيزي و ديكته كنه و اصطلاحا زور بگه؛ بنده اعتقاد دارم در صورت امكان همكاران عزيز يك تجمعي در سازمان و يا حتي مجلس شوراي اسلامي برگزار كنيم و يكبار براي هميشه از حقوق پايمال شده مان دفاع كنيم؛ من فكر ميكنم بهر دليل كه سازمان نميخواد مفاد قوانين و آيين نامه هاي خود را اجرا كنه؛ اين ما هستيم كه بايد نسبت به اين موضوعات واكنش مناسبي انجام دهيم و اتفاقا الان بهترين شرايط و بهانه براي اين تجمع وجود داره ، دوستاني كه موافق اين تجمع هستن بعد از كامنت من اعلام نظر كنن.سپاس
همکار
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
از دست اندرکاران سایت حکیم مهر بری تنظیم این جوابیه تشکر میکنم.
DVM
|
-
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
تجمع خیلی خوبه.فقط چه جوری باید هماهنگی و همه رو جمع کرد ؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
با سلام با چه زبانی بگیم سازمان دامپزشکی مخالف بخش خصوصی هست ................... راهش رفتن به زیر مجموعه وزارت بهداشت میباشد ...................
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
اتفاقا براي اينكه حساب كار دست سازمان بياد و بدونن كه بخش خصوصي شديدا از اينان ناراضي اند ، بهترين كار تجمع و اعتراض به زير مجموعه جهاد كشاورزي بودن هست ؛ با اين تجمع و اعتراض مراحل مستقل شدن يا زير مجموعه غذا و دارو يا وزارت بهداشت رفتن تسريع خواهد شد
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
متاسفانه یک فرصت طلب با ........نویسی سعی در حمایت از وزارت بهداشت دارد کیست که ضعف وزارت بهداشت در نظارت بهداشتی را نداند اگر اقایون راست می گویند و مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی هم دامپزشک است در مراکز تولید سوییس و کالباس الزام به وجود مسوول فنی دامپزشک نمایند وگرنه همه اینها دکان است لطفا سوار بر موج مشکلات مسولین فنی نشوید
مسئول فنی
|
-
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
از زمانی که مدیر کل محترم ............... سازمان دامپزشکی به روی کار آمد با حمایتهای بی حد و حصر از کارفرمایان و تخریب مسئولان فنی، میخ محکمی کوبید به تابوت نظارت نیمه جان مسئول فنی-بهداشتی !! یکی از نتایج آن سیاستهای غلط هم جسارت و گستاخی کارفرمایان در نوشتن این نامه است! و بسیاری نتایج دیگر که جای بیان آنها در اینجا نیست! آقای دکتر خلج باید در این خصوص تصمیم جدی بگیرند و اجازه ندهند بهداشت جامعه بیش از این به دست سیاستهای غلط یک نفر به خطر بیافتد و ثابت کنند که در نظر ایشان منافع جامعه نسبت به منافع شخصی یک فرد همچنان در اولویت میباشد.
مسئول فنی
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
با سپاس و تشکر فراوان از مسئولین حکیم مهر در تنظیم پاسخ استنکاف کارفرمایان. اجرکم عندالله
بنابي
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
ضمن سلام و خدا قوت تا وقتي که مسئول فني يک مرکز توليد موادخام دامي مثل کشتارگاه حقوق خودرا از کشتارگاه دريافت مي کند چگونه انتظار نظارت درست از مسئول فني خواهيم داشت و از طرف ديگر صاحبان صنايع نيز از همکاري خودداري خواهند کرد چراکه اهرم در دست خودشان است و هر طور بخواهند از ضعف مديريت سازمان دامپزشکي استفاده کرده و هر طور بخواهند عمل خواهند کرد ....
دکتر.ح.ر دامپزشک
|
-
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
همین الان
یک مورد ابتلا انسان به تب کنگو تو کرمان گزارش شده و سازمان دامپزشکی گفته ما هیچ امکانی برای کنترل مسئله نداریم
خوب این یعنی چی ؟
این نشانه بوی توجهی کامل از طرف وزارت خانه جهاد به دامپزشکی یا بی دریایتی و نا کار آمدی مسئولین دامپزشکی که یک سازمان دامپزشکی استان کرمان این حرف را زده
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
این چه سازمانی که اگه کارفرمای خلاف کار برود سازمانو سر و صدا را بیندازد از مسوول فنی و ادارات شکایت کند که گیر می دهند بدون سوال و هماهنگی طرف کارفرما را میگیرند و یک چیزی بدهکار میشیم خداوند عادل به همه کارهای ما اگاه است پس مسولین ادارات سازمان چرا طرف انها را می گیرد که هرکاری خلاف بخواهند بکنند به ما بگویند میریم سازمان شکایت میکنیم مسولین سازمان پا روی قانونهای خودمان لطفا نگذارید
ایمان عاشور پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
دوستان و همکاران عزیز یه نکته خیلی خیلی مهم رو فراموش نکنید مشکل اصلی در کار شکنی اجرای ماده 19 خود سازمان دامپزشکیه و کارفرماها با حمایت مخفیانه و پشت پرده افراد رده بالای سازمانه که توانایی مخالفت پیدا کردن . دلیل سازمان هم اینه که میگن ما قدرت فشار به کارفرما رو داریم اما منفعت مالی این ماجرا به جیب نظام سبز سلامت و در نتیجه نظام دامپزشکی میره.
بنده از قربانیان این طرح در سال 90 بودم با کلی فشار از طرف خودم و با هزار طرفند و البته کمک نظام دامپزشکی استان موفق به انعقاد قرداد ماده 19 با کارفرما شدم ولی کارفرما حقوق رو واریز نکرد بعد از 4 ماه با موافقت خودم قرارداد رو کنسل کردم چون نه حقوق داشتم نه بیمه چند ماه بعد مطلع شدم همکاران شریف ما در اداره کل دامپزشکی استان به کارفرما اطلاع دادن حقوق رو واریز نکنه و بهش قول مساعد دادن که اداره کل از کارفرما حمایت میکنه و اجازه مداخله نظام رو نخواهد داد
یک مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
با سلام
واقعا جای تاسف داره
الان چه کسی جوابگوی 5 ماه حقوقی هست که یکی از همین کارفرماهایی (که دم از صداقت و درستی در کار و میزنن) از من و خیلی از دوستان دیگه رو خوردن میده و با وقاحت تمام دامپزشکی رو به سخره میکشن و تحقیر میکنن میده
خدا بین ما حکم میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
تو رو به خدا این کار هارو نکنید،نگذارید بیش از این خوار و ذلیلمون کنن،کمی به خودمون بیایم
نظر شما
ادامه